Gość ant-3d Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Otoz mam model 6 milionow poly + subtoole, ukrylem wszystko (visibility mask) i pracuje na malym wycinku modelu. Nalozylem ladnie juz detal i wszystko gra. Nagle chce sobie odslonic caly model (shift+ctrl+LMB wylaczam visibility mask) i jeb. Model sie pojawaja ale bardzo mocno zmniejszony, subtoole wydaja sie byc na swoich miejscach ale ja juz modelu za chiny nie moge powiekszyc.... WTF?? Jak obracam to jakas cienka kreskowa linia sie pojawia lecaca od modelu do konca dokumentu.... Ktos mial podobny problem? To samo sie dzieje jak zrobie reverse visibility mask. To moj pierwszy model w zbrushu i chce sie go nauczyc ale zbrush skutecznie probuje mnie wystraszyc. Pomozcie bo nie chcialbym stracic tego modelu. EDIT: Moze to pomoze wam pomoc mi. Zauwazylem ze jak schodze na nizszy level w geometry to wowczas nagle moge toola powiekszysc ale tez do pewnej granicy. Jak powieksze i z powrotem chce przejsc na poziom wyzej to znow jest to jeb co sie dzieje tuz po zaladowaniu toola i wylaczeniu visibility mask. EDIT2: Ramu mi stracza bo zbrush nie burczal ze cos za malo. Zreszta normalnie sie pracowalo wczesniej na tym poziomie. Ide spac, teraz beda mnie koszmary meczyc ze model stracilem. HELP!!
Ania Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Zbrush złośliwym programem jest. Nie wiem czy to pomoże, ale jeśli model ma złą skalę albo coś to można dać pod Tool > Deformation > Unify. U mnie pomogło gdy model się pokazywał zbyt mały w scenie, ale tej kreskowanej linii wtedy nie było, więc nie wiem czy to to samo.
Gość ant-3d Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Dzieki Ania jednak to nie pomaga. Jak daje unify to zbrush zamysla sie na kilkanascie minut poczym model dezintegruje sie w niebyt. Najfaniejsze jest to ze jak zejde poziom nizej to jest wszystko oki, jak wejde wyzej to sie takie wlasnie cuda dzieja. Pamieci starcza bo jeszcze pol giga lezy odlogiem. Mam taka moja teorie ze to sie stalo dlatego ze zapisalem toola wowczas gdy mialem visibility mask wlaczone. W sumie wczesniej tez tak zapisywalem i bylo ok ale narazie to jedyna jakas teoria wyjasniajaca te schizofroniczno-fanaberyjne zachowania. Teraz po fali wscieklosci na zbrusha odbudowuje swoja psychike... IT'S BRUTAL. Czy ktos jeszcze tak mial?
Gomez Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Na 99% linia o ktorej piszesz to wystrzelony wierzcholek. Zbrush proboje pokazac caly model w oknie i dla tego zmniejsza toola. Taka jest moja teoria. Jesli tych wierzcholkow nie ma duzo i zalezy ci na modelu to ukryj wszystko poza tymi wystrzelonymi poligonami i przesun je brushem Move.
Gość ant-3d Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 sproboje tak zrobic jak mowisz, tylko skad nagle sie taki wierzcholek mogl zrobic. Na 100% nie bylo go jak ubralem go w invisibility mask a gdy ja zdjalem to nagle jest (jesli jest faktycznie jak mowisz) sprawdze.
Gość ant-3d Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 Gomez: powiem krotko. Miales racje :D daje Ci repa :) Thanks.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się