Jump to content
Guest ant-3d

ZBrush cos psuje, nawet nie wiem jak problem nazawac

Recommended Posts

Guest ant-3d

Otoz mam model 6 milionow poly + subtoole, ukrylem wszystko (visibility mask) i pracuje na malym wycinku modelu. Nalozylem ladnie juz detal i wszystko gra. Nagle chce sobie odslonic caly model (shift+ctrl+LMB wylaczam visibility mask) i jeb. Model sie pojawaja ale bardzo mocno zmniejszony, subtoole wydaja sie byc na swoich miejscach ale ja juz modelu za chiny nie moge powiekszyc.... WTF?? Jak obracam to jakas cienka kreskowa linia sie pojawia lecaca od modelu do konca dokumentu.... Ktos mial podobny problem? To samo sie dzieje jak zrobie reverse visibility mask. To moj pierwszy model w zbrushu i chce sie go nauczyc ale zbrush skutecznie probuje mnie wystraszyc. Pomozcie bo nie chcialbym stracic tego modelu.

 

EDIT: Moze to pomoze wam pomoc mi. Zauwazylem ze jak schodze na nizszy level w geometry to wowczas nagle moge toola powiekszysc ale tez do pewnej granicy. Jak powieksze i z powrotem chce przejsc na poziom wyzej to znow jest to jeb co sie dzieje tuz po zaladowaniu toola i wylaczeniu visibility mask.

 

EDIT2: Ramu mi stracza bo zbrush nie burczal ze cos za malo. Zreszta normalnie sie pracowalo wczesniej na tym poziomie.

 

Ide spac, teraz beda mnie koszmary meczyc ze model stracilem. HELP!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbrush złośliwym programem jest.

Nie wiem czy to pomoże, ale jeśli model ma złą skalę albo coś to można dać pod Tool > Deformation > Unify. U mnie pomogło gdy model się pokazywał zbyt mały w scenie, ale tej kreskowanej linii wtedy nie było, więc nie wiem czy to to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ant-3d

Dzieki Ania jednak to nie pomaga. Jak daje unify to zbrush zamysla sie na kilkanascie minut poczym model dezintegruje sie w niebyt. Najfaniejsze jest to ze jak zejde poziom nizej to jest wszystko oki, jak wejde wyzej to sie takie wlasnie cuda dzieja. Pamieci starcza bo jeszcze pol giga lezy odlogiem. Mam taka moja teorie ze to sie stalo dlatego ze zapisalem toola wowczas gdy mialem visibility mask wlaczone. W sumie wczesniej tez tak zapisywalem i bylo ok ale narazie to jedyna jakas teoria wyjasniajaca te schizofroniczno-fanaberyjne zachowania. Teraz po fali wscieklosci na zbrusha odbudowuje swoja psychike... IT'S BRUTAL.

 

Czy ktos jeszcze tak mial?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 99% linia o ktorej piszesz to wystrzelony wierzcholek. Zbrush proboje pokazac caly model w oknie i dla tego zmniejsza toola. Taka jest moja teoria. Jesli tych wierzcholkow nie ma duzo i zalezy ci na modelu to ukryj wszystko poza tymi wystrzelonymi poligonami i przesun je brushem Move.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ant-3d

sproboje tak zrobic jak mowisz, tylko skad nagle sie taki wierzcholek mogl zrobic. Na 100% nie bylo go jak ubralem go w invisibility mask a gdy ja zdjalem to nagle jest (jesli jest faktycznie jak mowisz) sprawdze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ant-3d

Gomez: powiem krotko. Miales racje :D daje Ci repa :) Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy