rx7 Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 Witam, Planuje budowe symuatora wykorzystującego siłowniki. Zanim zabiorę się do budowy sprzetu chciałbym miec mozliwośc symulacji ruchów podając parametry siłowników w pliku (musze przeanalizować symulację ruchu eksportując dane z Gry) Wiem ze 3D Max nadaje sie do tego i dlatego proszę o pomoc. Mam problem z stworzeniem działającego poprawnie prostego modelu platformy z siłownikami. Nie wiem tez czy plik w MaxScript jaki stworzyłem by ozywic model jest poprawny. Na razie wygląda on tak (poniżej) i jakoś działa ale nie wiem czy nie powinien miec innej formy... animate on ( at time 0 $tlok.pos = [0,0,0.0000] at time 0 $tlok1.pos = [10,0,0.0000] at time 0 $tlok2.pos = [5,-10,0.0000] at time 1 $tlok.pos = [0,0,1.000] at time 1 $tlok1.pos = [10,0,1.4134] at time 1 $tlok2.pos = [5,-10,0.8113] at time 2 $tlok.pos = [0,0,4.3133] at time 2 $tlok1.pos = [10,0,2.1289] at time 2 $tlok2.pos = [5,-10,0.9845] ) itd Gdzie tlok, tlok1, tlok2 to poszczególne tłoki a Z jest parametrem wysuwu tłoka Prosty model który stworzyłem jakoś działa (zrzut ekranu modelu w załączniku) ale nie potrafię "połączyć elastycznie" siłowników z platformą (górną) tak aby wysuwając się zmieniały ona położenie platformy. Kombinowałem trochę z hierarchią w Schematic View ale brakuje mi wiedzy zeby połączyc elastycznie platformę z siłownikami. W Solid Egde ktorego czasami uzywam jest cos takiego jak RELACJE. Nadaje się je pomiedzy poszczególnymi (np połączonymi elementami) i sprawa jest prosta. W 3DMax doszedłem do czegoś takiego jak DUMMY (obiekty pomocnicze) ale nie wiem czy nie błądzę... Jak to jest w przypadku 3DMax... prosze o pomoc... Załączam zrzut ekranowy modelu jaki wyskrobałem (trochę prymitywny i brzydki ale nie o to chodzi). Proszę o sugestie jak powinien wyglądać plik ms dla siłowników oraz jak połaczyc górna część siłowników z platformą aby model poprawnie działał.
Levus Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 Jeśli dobrze Cię rozumiem to te kolorowe patyczki się wysuwają i wsuwają dzięki temu platforma się unosi lub opada i nie możesz jej podłączyć do tych patyczków:) A ma na nich tak jakby leżeć na stałe/być przyczepiona..? Jeśli tak to widzę tak z miejsca 3 rozwiązania: 1. to maxscrypt i podpięcie vertexu do vertexu, bez skryptu nie da się ego zrobić chyba, ale widzę, że ms nie jest Ci obcy. Poszperaj w sieci na temat tego skryptu, widziałem gdzieś na 100%, nawet próbowałem takie coś zrobić ale jakoś mi opornie szło skryptowanie. Niestety nie pamiętam gdzie. 2.rozwiązanie to reactor i użycie kolizji - i to by było dość rozsądne - na reactorze się nie znam więc Ci nie pomogę, ale na pewno ktoś z forum się zna więc poczytaj, poszukaj.. 3.rozwiązanie to zrigowanie za pomocą kości, wydaje mi się że to by się dało jeśli dobrze kombinuję..
CgBartosz Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 Najprostszym sposobem jaki przychodzi do glowy to stworzenie lancucha kosci pomiedzy dwoma silownikami (1,2) i imieszczenie helperka (dummy) tuz przy trzecim silowniku (3). Nastepnie przylinkowanie (relacja parent>child) kosc 1 do silownika 1. Na, od kosci 1 do 3 stworzylbym lancych IK i przypisal jako upnode helperek (3), natomiast IK Hanlde przylinkowal do silownika 2. To powinno pozwolic na zachowanie plaszczyzny i pozyskanie trzech punktow kontrolnych. Przesuniecie ktoregokolwiek z nich wplynie na rotacje pozostalych. To przesuniecie, linkowaniem lub wczytaniem wartosci z pliku, mozna z latwoscia kontrolowac
CgBartosz Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 Moznaby tez stworzyc scianke trojkatna i kazdy z jej vertexow, przy pomocy modyfikatora xform przyczepic do silownika. Uworzyc helperek z attachement constraint na strodku trojkata i do niego przyczepic te platforme. To, tak bez pisania skryptow.
rx7 Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Dzieki CgBartosz i Lewus za podpowiedzi... Co do skryptów to jest mi on potrzeby do animacji a nie do stworzenia modelu. Wygeneruje plik (poprzez pośredni program) z danych telemetrycznych gry Live for Speed o formacie skryptu który chce użyć by "ożywić" platformę i analizować ta animacje... Z 3dMaxa jestem trochę cienki ale dzięki waszym poradom mam jakieś punkty zaczepienia aby coś zmajstrować... spróbuje coś wykombinować w weekend
Levus Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 Znalazłem taki sktypcik, być może będziesz mógł go wykorzystać, przyciąganie obiektów: http://www.scriptspot.com/3ds-max/move-to-surface
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się