Napisano 1 Luty 200817 l Witam, Planuje budowe symuatora wykorzystującego siłowniki. Zanim zabiorę się do budowy sprzetu chciałbym miec mozliwośc symulacji ruchów podając parametry siłowników w pliku (musze przeanalizować symulację ruchu eksportując dane z Gry) Wiem ze 3D Max nadaje sie do tego i dlatego proszę o pomoc. Mam problem z stworzeniem działającego poprawnie prostego modelu platformy z siłownikami. Nie wiem tez czy plik w MaxScript jaki stworzyłem by ozywic model jest poprawny. Na razie wygląda on tak (poniżej) i jakoś działa ale nie wiem czy nie powinien miec innej formy... animate on ( at time 0 $tlok.pos = [0,0,0.0000] at time 0 $tlok1.pos = [10,0,0.0000] at time 0 $tlok2.pos = [5,-10,0.0000] at time 1 $tlok.pos = [0,0,1.000] at time 1 $tlok1.pos = [10,0,1.4134] at time 1 $tlok2.pos = [5,-10,0.8113] at time 2 $tlok.pos = [0,0,4.3133] at time 2 $tlok1.pos = [10,0,2.1289] at time 2 $tlok2.pos = [5,-10,0.9845] ) itd Gdzie tlok, tlok1, tlok2 to poszczególne tłoki a Z jest parametrem wysuwu tłoka Prosty model który stworzyłem jakoś działa (zrzut ekranu modelu w załączniku) ale nie potrafię "połączyć elastycznie" siłowników z platformą (górną) tak aby wysuwając się zmieniały ona położenie platformy. Kombinowałem trochę z hierarchią w Schematic View ale brakuje mi wiedzy zeby połączyc elastycznie platformę z siłownikami. W Solid Egde ktorego czasami uzywam jest cos takiego jak RELACJE. Nadaje się je pomiedzy poszczególnymi (np połączonymi elementami) i sprawa jest prosta. W 3DMax doszedłem do czegoś takiego jak DUMMY (obiekty pomocnicze) ale nie wiem czy nie błądzę... Jak to jest w przypadku 3DMax... prosze o pomoc... Załączam zrzut ekranowy modelu jaki wyskrobałem (trochę prymitywny i brzydki ale nie o to chodzi). Proszę o sugestie jak powinien wyglądać plik ms dla siłowników oraz jak połaczyc górna część siłowników z platformą aby model poprawnie działał.
Napisano 23 Luty 200817 l Jeśli dobrze Cię rozumiem to te kolorowe patyczki się wysuwają i wsuwają dzięki temu platforma się unosi lub opada i nie możesz jej podłączyć do tych patyczków:) A ma na nich tak jakby leżeć na stałe/być przyczepiona..? Jeśli tak to widzę tak z miejsca 3 rozwiązania: 1. to maxscrypt i podpięcie vertexu do vertexu, bez skryptu nie da się ego zrobić chyba, ale widzę, że ms nie jest Ci obcy. Poszperaj w sieci na temat tego skryptu, widziałem gdzieś na 100%, nawet próbowałem takie coś zrobić ale jakoś mi opornie szło skryptowanie. Niestety nie pamiętam gdzie. 2.rozwiązanie to reactor i użycie kolizji - i to by było dość rozsądne - na reactorze się nie znam więc Ci nie pomogę, ale na pewno ktoś z forum się zna więc poczytaj, poszukaj.. 3.rozwiązanie to zrigowanie za pomocą kości, wydaje mi się że to by się dało jeśli dobrze kombinuję..
Napisano 23 Luty 200817 l Najprostszym sposobem jaki przychodzi do glowy to stworzenie lancucha kosci pomiedzy dwoma silownikami (1,2) i imieszczenie helperka (dummy) tuz przy trzecim silowniku (3). Nastepnie przylinkowanie (relacja parent>child) kosc 1 do silownika 1. Na, od kosci 1 do 3 stworzylbym lancych IK i przypisal jako upnode helperek (3), natomiast IK Hanlde przylinkowal do silownika 2. To powinno pozwolic na zachowanie plaszczyzny i pozyskanie trzech punktow kontrolnych. Przesuniecie ktoregokolwiek z nich wplynie na rotacje pozostalych. To przesuniecie, linkowaniem lub wczytaniem wartosci z pliku, mozna z latwoscia kontrolowac
Napisano 23 Luty 200817 l Moznaby tez stworzyc scianke trojkatna i kazdy z jej vertexow, przy pomocy modyfikatora xform przyczepic do silownika. Uworzyc helperek z attachement constraint na strodku trojkata i do niego przyczepic te platforme. To, tak bez pisania skryptow.
Napisano 25 Luty 200817 l Autor Dzieki CgBartosz i Lewus za podpowiedzi... Co do skryptów to jest mi on potrzeby do animacji a nie do stworzenia modelu. Wygeneruje plik (poprzez pośredni program) z danych telemetrycznych gry Live for Speed o formacie skryptu który chce użyć by "ożywić" platformę i analizować ta animacje... Z 3dMaxa jestem trochę cienki ale dzięki waszym poradom mam jakieś punkty zaczepienia aby coś zmajstrować... spróbuje coś wykombinować w weekend
Napisano 27 Luty 200817 l Znalazłem taki sktypcik, być może będziesz mógł go wykorzystać, przyciąganie obiektów: http://www.scriptspot.com/3ds-max/move-to-surface
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto