Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Mam problem z boolean. Moge go zilustrowac obrazkiem zamieszczonym przez kolege (sory ze nie moj screen ale strasznie zalezy mi na czasie) http://img413.imageshack.us/my.php?image=72951355bn2.jpg. chodzi o to ze po uzyciu boolean znikaja sciany tzn 1 znika a druga staje sie przezroczysta z jednej strony (nawet glupio brzmi). Albo jak koledze po calosci albo sa to krawedzie miedzy obiektami a i b. Czy moglby ktos cos poradzic? Czytalem kilka watkow w ktorych pisaliscie o innych metodach wycinania ale niestety jest sesja i musze jak najszybciej oddac projekt. Nie mam wiec czasu raczej niczego nowego probowac :C

 

Z gory dzieki za porady.

 

 

kurcze chyba powinienem dopisac ten post do temetu kolegi :( sorki za nieuwage...

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 779
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Yo, nie wiem czy już nie rozwiązałeś problemu...

 

Boolean jest do bani, zwykle nie działa.

Proboolean w nowych wersjach maxa jest już bardziej znośny ale to nie to ciągle.

 

Proponuję taką metodę na Twoj model:

 

Splines->Regentagle

Splines->Circle i robisz odpowiednią ilość dziurek.

 

Robisz z tego wszystkiego jednolity editable spline.

 

Nadajesz modyfikator uvw co spowoduje powstanie płaszczyzny z dziurami.

Colapse all, następnie convert to editable poly.

 

Nadajesz modyfikator shell i ustawiasz tam odpowiednią grubość.

 

Nadajesz modyfikator subdivide i zmiejszasz odpowiednio parametr size, tylko powoli bo jak zagęścić za mocno to performance kompa nie wytrzyma.

 

Nadajesz modyfikator bend i voila!

 

Minus jest taki, że siatka będzie gęsta.

 

pozdro!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności