Gość bl0ndynek Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 Witam, mam model pod 3ds maxem i ustawiony w podstawie tego modelu pivot point, problem polega na tym, że w momencie eksportu do 3ds pivot point sie przemieszcza. Dokładniej mówiąc jeśli wyeksportowany model załaduje spowrotem do 3d studio wszytsko wydaje się wyglądać w porządku, ale jesli ten sam plik.3ds otwieram powiedźmy w deled 3d pivot znajduje sie w zupełnie innym miejscu. Próbowałem już eksportować editable poly, editable mesh i xform i nic. czy jest na to jakiś sposób? lub może problem jest znany?
kamil.ochel Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 wydaje mi się że żaden format nie obsluguje położenie pivot. jedynie pliki projektu Maxa
Gość bl0ndynek Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 to jak to zrobić żeby domysleni punkt obrotu, przesunięć itp był w podstawie ??
kamil.ochel Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 Zakladka Hierarchy (w command panel) i affect pivot only. teraz mozesz sobie ruszac pivotem :) aby z tego wyjsc po prostu jeszcze raz kliknij "affect pivot only"
Gość bl0ndynek Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 znaczy się to wiem i umiem to ustawić pytanie jak zrobić aby to miało wpływ na ten plik 3ds, czy jest jakaś sztuczka umożliwiająca ustawienia punkt przekształceń w wynikowym pliku 3ds na spodzie obiektu
evarcha Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 pokombinuj z modyfikatorem XForm, ale moim zdaniem przenosisz tylko obiekt
La R Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 Nie eksportuj do 3ds bo to jest bardzo ograniczony format. Zdarza się nawet, że taki eksport zaimportowany z powrotem do maxa wygląda fatalnie. Spróbuj z innymi formatami zapisu plików. Obecnie FBX staje się coraz bardziej popularny.
Gość bl0ndynek Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 ale takiego formau wymaga odemnie zleceniodawca :/
amerykanin Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 Witam. "Problem" polega na tym, że to musi być .3ds , ponieważ jest już napisane oprogramowanie korzystające z modeli w tym właśnie formacie. Tak jak jest teraz nie może zostać, ponieważ ręczne skorygowanie nic nie daje, bo obiekty są rozmieszczane losowo, i niektóre stoją dobrze, a niektóre stoją np. na wodzie co jest mało porządanym zjawiskiem ( zwłaszcza , że jest to symulator :P ). Na jakiejś obcojęzycznej stronie (język zdecydowanie egzotyczny) w radach udzielanych przez forumowiczów przewineła się nazwa "OSG Exporter". Ktoś może coś na ten temat powiedzieć ? Czy to by mogło pomóc. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się