Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Robie sobie taka wizualke sali lekcyjnej. Poki co posiadam tyle za chwile zabieram sie za biurko nauczycielskie, tablice i zegareczek. Pozniej kwiatki na oknach. Beda firaneczki chyba tez i pewnie cos co zaproponujecie. Wystawiam to co mam narazie. Swiatla beda troszeczke przesuniete zeby wpadaly wprost w okna klasy a ne pod skosem. Wiem ze tu lawki lewituja bo dostawilem podloge tuz przed probnym renderingiem aby sprawdzic ustawienia swiatel. pytanie wielkie:

 

SKAD TEN SZUM? Jaka opcja jest odpowiedzialna za jego zmniejszenie? Mam tu trzy swiatla dwa Vray z cieniami na 24 ustawionymi i jedno direct z Vray Shadows ustawionym Area Shadows i cieniami na 24. W light settings Diffuse swiatel ustawilem po 500 na kazde swiatlo v ray i 250 na direct. Z gory dzia.

 

klasainteriornq2.jpg

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Marcin_ps - jest color mapping

Piksar - pisalem ze mi lawki lewituja i ze wiem o tym i podalem powod. Trza czytac

hcpiter - masz racje. Podkrecilem QMC Swiatla tez dalem dwa razy mocniej. Idzie rendering w lasnie sie zkonczy to wrzuce. Zobaczymy co to bedzie :)

Napisano
a collor mapping to jest zakladka w vrayu i jej nie da sie nieuzywac :D

marcinie ps :)

 

ustawienia sa defeaultowe wiec trzeba je zmienic zeby zobaczyc efekt :)

 

spinal - jak nie masz jeszcze wyczucia z ustawieniami color mappingu to renderuj z frame buffer-em ( poprostu zaznacz w zakladce FB enabled - jak sie bedzie renderowal ( LC z wlaczonym Show calc. phase ) lub juz wyrenderowaniu pierwsza ikonka po lewej na dole FB otowrzy ci okienko kontroli a za ikonka "i" masz opcje korekcji..

Napisano

Marcin wiem to o czym mowisz. Jest ustawiony Color mapping pod ustawienia interiorowe z Evermotiona takze poki co nie ruszam go. wiem to o czym mowisz z korekcja. Light Cache w tej scenie nie wystepuje. Tylko Irradiance i Brute Force

Napisano

spinal - kazda scena jest inna tego w wiekoszosci przypadkow nie da sie ustawic na jednym poziomie i zeby dalo wymagany efekt - daj sobie niskie ustawienia IR i jak juz ustawisz swiatla + physical camera kontroluj pozostale niedoswietlone lub przeswietlone miejsca wlasnie color mappingiem/frame buffer ( dodatkowo daj jasniejszy vray mtl do testow )

 

hcpiter- defaultowe color mappingu

Napisano

wiem ze kazda jest inna i kazda weymaga innych swiatel. Jednakowoz tlumacze sie ze nie jest tak jak twierdzisz "wylaczone" czy tez defaultowe bo byly przestawiane. Ja to troche inaczej robie. I raczej fizyczna kamere eliminuje za co mnie pewnie potepisz no ale, kazdy ma swoje jazdy :). Poki co chodzi mi o wyeliminowanie szumu ktory jak mi podpowiedzial Mort na privie jest od niskich ustwien Indirect Illumination. I to chyba sie sprawdza. Bo wszystko co daliscie wyprobowalem i po daniu mu trzech passow (rada Mortiego) saum jest mniejszy i mysle ze po 4 bedze git. Poki co czekam na wieczor. Wtedy dam kolejnego rendera :)

Napisano

dalem duze okna w ktorych w kazdym jest swiatlo vrayowe. Direct jest wstawiony jako slwiatlo sloneczne. Dwa Vrayowe jako doswietlanie i to te Vrayowe zaciemniajabo mialy za slaby multiplier, a tak poza tym nie zalezy mi na tym aby scena byla jsna. Faktem jest ze bedzie TROSECZKE jasniejsza ale nie mam zamiaru jej w pelnym swiatle dziennym przedstawiac. Raczej taka sala po lekcjach przy zachodzie slonca.

Napisano

Chzba o niebo lepiej jest (tak mi sie wydaje). Walczylem caly czas z tym szumem i w koncu zasililem to Light Cache kltory PRAWIE go wyeliminowal (tablica). Teraz modeling. Bede robil biurko, kwiatki, zegarek typowo klasowy i firaneczki. Co jeszcze wtakiej klasie powinno byc? Nie wiem bo od dosc dawna nie bywam w takich miejscach :).

 

klasainterior2no3.th.jpg

Napisano

Kolejny post pod postem :/ Nikt nie komentuje jak sie nie ruszy nic teraz to poprostu zamykam sie w sobie i usiade i powiem sobie ze jestem nikim :D Update:

 

klasainterior3go5.th.jpg

 

Zostaly jeszcze tylko (jesli chodzi o modeling) rolety na okna (jednak firaneczek nie dam bo bez sensu wygladaly), roslinki w doniczkach, godlo nad tablica (albo krzyzyk ale watpliwe) i lampy na suficie. Z tych w poprzednim updacie zrezygnowalem, nie podobaly sie. Co powiecie o swietle w scenie?

Napisano

nie placz ze nikt nie komentuje :)

 

- materialy kiepskie

- zeby pisac na tablicy trzeba drabine

- zegar ogromny

- ciemno (czytalem poprzednie posty i osobiscie sugeruje: Sun, Sky, PhysCam + IRR + LC)

- dodaj camera correction

 

plus za fajny detal ktorym sa spawy na laczeniach przy krzeselkach

Napisano

delf, niewymiarowa w jakim sensie?

 

Ze waska, tak? To takie odzwierciedlenie klasy niegdys z mojej bylej szkoly. Byla taka waska mini klasa z dwoma rzedami lawek. Lubilem ja nawet i tak sobie pomyslalem zeby na podobienstwo zrobic :)

Napisano

Śrubki za bardzo wystają na ławkach, można by sobie zeszyt 'pokaleczyć'.

Krzesła 'wtapiają' się w ławki.

Co to jest to po prawej? na ścianie

Napisano

dokladnie chodziło mi ze wąska , ale skoro taka byla to ok , dziwnie sie na to patrzy , wspolczuje dzieciakom z tylu

co do oastatniego renderu :

-krzesla ktore sa na stolach przenikaja sie z nimi ( za nisko ciut leza )

-blaty stolow i te srubki - tak nie powinno byc - mocowane sa od dolu srubkami

-okna mysle ze powinny miec podzial

-ozywilbys jakos - dodal jakies donice , zaslony , firany , jakas ksiazke ktora zostawil uczen lub dlugopis z kartkowka , na tablicy jakies gryzmoly itp ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności