spinal Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Witam. Robie sobie taka wizualke sali lekcyjnej. Poki co posiadam tyle za chwile zabieram sie za biurko nauczycielskie, tablice i zegareczek. Pozniej kwiatki na oknach. Beda firaneczki chyba tez i pewnie cos co zaproponujecie. Wystawiam to co mam narazie. Swiatla beda troszeczke przesuniete zeby wpadaly wprost w okna klasy a ne pod skosem. Wiem ze tu lawki lewituja bo dostawilem podloge tuz przed probnym renderingiem aby sprawdzic ustawienia swiatel. pytanie wielkie: SKAD TEN SZUM? Jaka opcja jest odpowiedzialna za jego zmniejszenie? Mam tu trzy swiatla dwa Vray z cieniami na 24 ustawionymi i jedno direct z Vray Shadows ustawionym Area Shadows i cieniami na 24. W light settings Diffuse swiatel ustawilem po 500 na kazde swiatlo v ray i 250 na direct. Z gory dzia.
Marcin_ps Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 uzywaj color mappingu i physical camera a szum masz od niskich ustawien GI
hcpiter Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 a czy renderenujesz z qmc ustawionym na 8 ?;p wiedej swiatel bo ciemno
spinal Napisano 17 Luty 2008 Autor Napisano 17 Luty 2008 Marcin_ps - jest color mapping Piksar - pisalem ze mi lawki lewituja i ze wiem o tym i podalem powod. Trza czytac hcpiter - masz racje. Podkrecilem QMC Swiatla tez dalem dwa razy mocniej. Idzie rendering w lasnie sie zkonczy to wrzuce. Zobaczymy co to bedzie :)
hcpiter Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 a collor mapping to jest zakladka w vrayu i jej nie da sie nieuzywac :D marcinie ps :)
spinal Napisano 17 Luty 2008 Autor Napisano 17 Luty 2008 no tez wlasnie. Renderuje na opcji Exporiental
vinc Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 wyprostuj kamere i jakies plamy na prawej scianie masz...narazie tyle.pokaz nastepne...;]
Marcin_ps Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 a collor mapping to jest zakladka w vrayu i jej nie da sie nieuzywac :D marcinie ps :) ustawienia sa defeaultowe wiec trzeba je zmienic zeby zobaczyc efekt :) spinal - jak nie masz jeszcze wyczucia z ustawieniami color mappingu to renderuj z frame buffer-em ( poprostu zaznacz w zakladce FB enabled - jak sie bedzie renderowal ( LC z wlaczonym Show calc. phase ) lub juz wyrenderowaniu pierwsza ikonka po lewej na dole FB otowrzy ci okienko kontroli a za ikonka "i" masz opcje korekcji..
hcpiter Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 co ma color mapping do ustawien deafultowych ? a jakie masz deafultowe a jakie nie ?
spinal Napisano 17 Luty 2008 Autor Napisano 17 Luty 2008 Marcin wiem to o czym mowisz. Jest ustawiony Color mapping pod ustawienia interiorowe z Evermotiona takze poki co nie ruszam go. wiem to o czym mowisz z korekcja. Light Cache w tej scenie nie wystepuje. Tylko Irradiance i Brute Force
Marcin_ps Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 spinal - kazda scena jest inna tego w wiekoszosci przypadkow nie da sie ustawic na jednym poziomie i zeby dalo wymagany efekt - daj sobie niskie ustawienia IR i jak juz ustawisz swiatla + physical camera kontroluj pozostale niedoswietlone lub przeswietlone miejsca wlasnie color mappingiem/frame buffer ( dodatkowo daj jasniejszy vray mtl do testow ) hcpiter- defaultowe color mappingu
spinal Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 wiem ze kazda jest inna i kazda weymaga innych swiatel. Jednakowoz tlumacze sie ze nie jest tak jak twierdzisz "wylaczone" czy tez defaultowe bo byly przestawiane. Ja to troche inaczej robie. I raczej fizyczna kamere eliminuje za co mnie pewnie potepisz no ale, kazdy ma swoje jazdy :). Poki co chodzi mi o wyeliminowanie szumu ktory jak mi podpowiedzial Mort na privie jest od niskich ustwien Indirect Illumination. I to chyba sie sprawdza. Bo wszystko co daliscie wyprobowalem i po daniu mu trzech passow (rada Mortiego) saum jest mniejszy i mysle ze po 4 bedze git. Poki co czekam na wieczor. Wtedy dam kolejnego rendera :)
Marcin_ps Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 mowisz ze masz przestawione, a ciemno jak w piwnicy :) osobiscie nawet bym to lekko przepalil :) ( dales dosc duze okna + direct-a)
spinal Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 dalem duze okna w ktorych w kazdym jest swiatlo vrayowe. Direct jest wstawiony jako slwiatlo sloneczne. Dwa Vrayowe jako doswietlanie i to te Vrayowe zaciemniajabo mialy za slaby multiplier, a tak poza tym nie zalezy mi na tym aby scena byla jsna. Faktem jest ze bedzie TROSECZKE jasniejsza ale nie mam zamiaru jej w pelnym swiatle dziennym przedstawiac. Raczej taka sala po lekcjach przy zachodzie slonca.
spinal Napisano 24 Luty 2008 Autor Napisano 24 Luty 2008 Chzba o niebo lepiej jest (tak mi sie wydaje). Walczylem caly czas z tym szumem i w koncu zasililem to Light Cache kltory PRAWIE go wyeliminowal (tablica). Teraz modeling. Bede robil biurko, kwiatki, zegarek typowo klasowy i firaneczki. Co jeszcze wtakiej klasie powinno byc? Nie wiem bo od dosc dawna nie bywam w takich miejscach :).
spinal Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Sorki za posta pod postem ale poprostu nie komentujecie i nic na to nie poradze :( Dodaje next aktualizacje:
spinal Napisano 3 Marzec 2008 Autor Napisano 3 Marzec 2008 Kolejny post pod postem :/ Nikt nie komentuje jak sie nie ruszy nic teraz to poprostu zamykam sie w sobie i usiade i powiem sobie ze jestem nikim :D Update: Zostaly jeszcze tylko (jesli chodzi o modeling) rolety na okna (jednak firaneczek nie dam bo bez sensu wygladaly), roslinki w doniczkach, godlo nad tablica (albo krzyzyk ale watpliwe) i lampy na suficie. Z tych w poprzednim updacie zrezygnowalem, nie podobaly sie. Co powiecie o swietle w scenie?
t0m3k Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 nie placz ze nikt nie komentuje :) - materialy kiepskie - zeby pisac na tablicy trzeba drabine - zegar ogromny - ciemno (czytalem poprzednie posty i osobiscie sugeruje: Sun, Sky, PhysCam + IRR + LC) - dodaj camera correction plus za fajny detal ktorym sa spawy na laczeniach przy krzeselkach
delf77 Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 ja sie tylko zastanawiam kto projektowal te klase - jest niewymiarowa :)
spinal Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 delf, niewymiarowa w jakim sensie? Ze waska, tak? To takie odzwierciedlenie klasy niegdys z mojej bylej szkoly. Byla taka waska mini klasa z dwoma rzedami lawek. Lubilem ja nawet i tak sobie pomyslalem zeby na podobienstwo zrobic :)
tob01 Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Śrubki za bardzo wystają na ławkach, można by sobie zeszyt 'pokaleczyć'. Krzesła 'wtapiają' się w ławki. Co to jest to po prawej? na ścianie
delf77 Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 dokladnie chodziło mi ze wąska , ale skoro taka byla to ok , dziwnie sie na to patrzy , wspolczuje dzieciakom z tylu co do oastatniego renderu : -krzesla ktore sa na stolach przenikaja sie z nimi ( za nisko ciut leza ) -blaty stolow i te srubki - tak nie powinno byc - mocowane sa od dolu srubkami -okna mysle ze powinny miec podzial -ozywilbys jakos - dodal jakies donice , zaslony , firany , jakas ksiazke ktora zostawil uczen lub dlugopis z kartkowka , na tablicy jakies gryzmoly itp ...
Ardeni Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 Gdyby u mnie w szkole kiedyś, nity tak bardzo wystawały z ławki to musiałbym je pourywac :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się