bapi23 Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 Czy może ktoś napisać czy ta siatka jest średnia, słaba, a może beznadziejna? I mam kilka pytań. Czy jak modelujecie siatkę to do każdej podchodzicie jakoś specjalnie, tzn zaznaczenie linii, czy specyficzny sposób modelowania, czy też wszystko jest robione wg jakiegoś schematu i kierujecie się tymi samymi zasadami. ps. Dlaczego przy renderze wyskakują te ciemne kropki? renderuje mental rayem w 3ds max.
heaven Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 nieznam sie zabardzo na modelowaniu ciala bo wymodelowalem tylko jedna glowe:p . wydaje mi sie ze siatka jest poprawna, choc czepilbym sie czola.
mirach Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 W twojej skali, to slaba. Na + masz to ze trzymasz sie quadow, ale masz mase niepotrzebnych ciec ktore nie wnosza niczego oprocz balaganu. Zwlaszcza czolo, gorna warga, nos. Za to oczy za malo loopow maja. Poszukaj na forum jest watek ktory sie zwie jakos "Naked models" tam sa siatki na ktorych mozesz sie wzorowac. A, no i nie wypowiadam sie o anatomii, mam nadzieje ze wiesz ze lezy :)
marcin wuu Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 siatka jest faktycznie słaba, ale to nie siatka kładzie ten model, tylko forma - totalnie nieludzka...
Gomez Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Neladnie jest sie oglaszac w czyims watku. Mam nadzieje ze nie wprowadzi to nowej mody ;) Gdybys zalozyl temat w wipie pewnie mialbys wiecej odpowiedzi, tam jest wiecej odwiedzin, wiem bo sam tu sporadycznie zagladam. Nie zgadzam sie z marcinem wuu, forma jest jak najbardziej ludzka. Podoba mi sie jak zrobiles nos i (zwlaszcza) przejscie z nosa w luki brwiowe. Jesli sam skumales jak to zrobic to ze wszystki innym tez dasz rade, to tylko kwestia czasu i pracy a przed wszystkim obserwacji. W 3/4 wyglada fajnie. Pokazales 2 rozne profile chyba, ten bialy jest lepszy. Widzialem duzo gorszych siatek na tymforum. Wokol ust sa loopy tylko wykorzystaj je do uformowania czegos, jesli nie wiesz jak je wykorzystac to usun kilka na razie a potem dodasz znowu, jak juz bedziesz wiedzial co chcesz z nimi zrobic. Wokol oczu masz prawie-loopa, jest wierzcholek z 5 krawedziami ktory przerywa loopa. Dodaj wiecej krawedzi wokol oczu i zacznij je dokladniej modelowac. Zanim to zrobisz powinienes lepiej poprowadzic krawedzie przez policzek. Jak nie wiesz jak ulozyc krawedzie na twarzy to spojrz na rysunki anatomiczne i kieruj sie ulozeniem miesni. Teraz cala siatka z boku glowy jest zle ulozona bo tworzy pionowe i poziome linie, nie jest ulozona zgodnie z miesniami czy koscmi. Przy uchu mozesz polaczyc sporo krawedzi z ktorymi nie wiesz co zrobic.
marcin wuu Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 ok, pisząc forma miałem na myśli formę, a nie detal - zanim zaczniesz modelować detale, postaraj się żeby kształ tej główki nabrał jakichś ludzkich proporcji, bo w tej chwili jest to zupełnie kwadratowa głowa przechodząca w szyję bez żadnego połączenia. Detal zostaw sobie na koniec - najpierw postaraj się żeby kształt czaszki był ok - odsuń się daleko od monitora, zmruż oczy aź ci się wszystko ładnie rozmaże i obracaj kamerą wokół modelu, patrząc jak to się ma do prawdziwej głowy. Porób zdjęcia z różnych ujęć swojej dziewczynie, koniecznie z włosami jak najbardziej upiętymi, żeby było witać kształt czaszki dokładnie, wydrukuj sobie te fotki, rozłóż na biurku i obczajaj jak to mama natura wymyśliła. Poszukaj na sieci książki Loomisa o rysowaniu głowy - rewelacyjne źródło referencji. Postuj w dziale wip, jak mówił Gomez, tam zagląda więcej ludzi. Nie poddawaj się, na początku każdemu wychodzi kau, nie ma się co przejmować tylko próbować dalej.
Rekomendowane odpowiedzi