palmer Napisano 22 Luty 2008 Share Napisano 22 Luty 2008 Witam ... Mam problem ze zrobieniem wneki w sciane w ktorej to wnece umieszcze rosline. Sciana oryginalnie narysowana byla za pomoca spline nastepnie extrude. Potrzebowalem "wybic" otwor na okno wiec uzylem boolean. Pozniej znow potrzebowalem cos przesunac wiec zamienilem sciane na editable poly, przesuwalem verteksy i wszystko bylo ok. Teraz jednak chce w tej sciane zrobic wneke i zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac. Boolean nie dziala ...... co moge zrobic w takim wypadku ... pozdrawiam i zalaczam screen (czerwony prostokat to powierzchnia ktora chce "wybic" dziure w scianie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 22 Luty 2008 Share Napisano 22 Luty 2008 zaznacz poligon gdzie ma byc wneka (4 nacisnij -tryb selekcji poligonow) , uzyj inset a pozniej extrude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 22 Luty 2008 Share Napisano 22 Luty 2008 Do roienia wnęki w ścianie absolutnie nie jest potrzebny boolean. Jest wręcz niewskazany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Luty 2008 Autor Share Napisano 22 Luty 2008 dzieki - ladnie zadzialalo .... podpowiedz mi jeszcze jak moge zrobic wneke o dokladnych wymiarach (takich jak mam narysowany prostokat ) zrobilem najpierw quick slice (na oko) zeby pociac sciane a pozniej zrobilem extrude (ze znakiem - ) mam jednak jak widzisz na zalaczonym screen'ie dokladny prostokat ktory chce uzyc do obrysowania wneki ... a nie moge np jakos wepchnac narysowanego prostokata w sciane ...polaczyc pozniej jakos wertexy z istniejacymi ...itp piotrek - wlasnie zauwazylem ze boolean psuje strasznie siatke ... a co Ty u uzywasz do robienia otworow w scianie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 22 Luty 2008 Share Napisano 22 Luty 2008 przejdz do edycji wierzcholkow czy splajnow i "poprzesuwaj" wnęke , tak zeby wyrownac z tym prostokątem. Ja ma byc super dokładnie to musialbys wlaczyc przyciaganie do wierzcholkow ( chyba snap 2D) , ale to raczej nie bedzie potrzebne. A sciany polecam robic z plane'ow , robic otwory quicksilcem, connectem, cutem, czy tam insetem, powycinac i na koniec nadac grubosc modyfikatorem shell z opcja "straighten corners" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Luty 2008 Autor Share Napisano 22 Luty 2008 wlasnie wywalilem sciany i stawiam tak jak radzisz ze splain'a ..... dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 22 Luty 2008 Share Napisano 22 Luty 2008 a co Ty u uzywasz do robienia otworow w scianie ? Dawno już nie robiłem żadnego otworu, ale generalnie po prostu wycinając ręcznie. :) Booleanem wnęki, ale trzeba wiedzieć co zrobić, by nie zepsuć siatki, albo jak ją szybko naprawić. Boolean jest bardzo dorym narzędziem, ale trzeba wiedzieć jak nie pozwolić mu zepsuć modelu. Dlatego na razie polecam wycinanie ręczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 22 Luty 2008 Autor Share Napisano 22 Luty 2008 ok zostaje przy pracach recznych wneka wyszla ladnie - jeszcze trzeba nalozyc tekstury na sciane i bedzie good dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się