Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam robie animacje śmigła samolotu.

 

Na klatkach filmu 0 i 100 zamroziłem obrót o kąt , nic się nie zmienia .

 

Na klatce 200 ustawiłem obrót o niewielki kąt . Jak do tej pory wszystko było ok.

Śmigło stało na klatkach 0-100 a zaczynało się poruszać od 100-200.

 

Nadeszła pora na pełny rozruch i obrót o większy kont.

Na klatce 1000 ustawiłem obrót o dość spory kont i ty pojawił się problem.

Na klatkach 0-100 śmigło zaczęło się powoli poruszać w odwrotną stronę ! A nie powinno się w ogóle obracać.

 

Sprawdziłem obrót jest zamrożony na 0 i ciągle jest 0 choć widać że się śmigło obraca :/

 

Wiecie ja zrobić aby jakiś obiekt od pewnej klatki zaczął być widzialny ?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

 

Wiecie ja zrobić aby jakiś obiekt od pewnej klatki zaczął być widzialny ?

 

pod klawiszem 6 masz Layer Control i tam możesz sobie wyłączyć co nie chcesz zeby było renderowane a potem od której klatki chcesz to sobie włącz:)

Napisano
pod klawiszem 6 masz Layer Control i tam możesz sobie wyłączyć co nie chcesz zeby było renderowane a potem od której klatki chcesz to sobie włącz:)

 

Zrobiłem to na transparency w właściwościach materiału .

Efekt jest taki że obiekt równomiernie pojawia sie albo znika .

 

A teraz mam problem z dymem .

Ustawiam generator cząsteczek . Wkładam do rury wydechowej (w chierarchi obiektów ) .

 

I tu pojawiają się dwa problemy :

> Nadaje cząsteczką materiał dymu ale nic nie widać :/ Jak dam ogień czy coś innego to widać .

 

> Dziwna rzecz podczas początkowych klatek animacji obiekt się nie porusza a struga cząsteczek oddziela się od generatora i gdzieś odlatuje .

Napisano
Zrobiłem to na transparency w właściwościach materiału .

Efekt jest taki że obiekt równomiernie pojawia sie albo znika .

 

A teraz mam problem z dymem .

Ustawiam generator cząsteczek . Wkładam do rury wydechowej (w chierarchi obiektów ) .

 

I tu pojawiają się dwa problemy :

> Nadaje cząsteczką materiał dymu ale nic nie widać :/ Jak dam ogień czy coś innego to widać .

 

> Dziwna rzecz podczas początkowych klatek animacji obiekt się nie porusza a struga cząsteczek oddziela się od generatora i gdzieś odlatuje .

 

1. Nie wiedziałem ze chodzi ci o równomierne znikanie. Napisałeś ze chcesz aby coś było nie widoczne od pewnego momentu:)

2. Też kiedyś miałem podobne problemy. Robiłem jakąś tam animacje a animowany przedmiot wogóle inaczej sie zachowywał. Spróbuj zrobić ten dym od początku:) W introductions to xsi firmy DT jest pojazd który wypuszcza dym z rury wydechowej. Może trzeba poszukać tutka:D

Napisano
Na klatce 200 ustawiłem obrót o niewielki kąt . Jak do tej pory wszystko było ok.

Śmigło stało na klatkach 0-100 a zaczynało się poruszać od 100-200.

 

Nadeszła pora na pełny rozruch i obrót o większy kont.

Na klatce 1000 ustawiłem obrót o dość spory kont i ty pojawił się problem.

Na klatkach 0-100 śmigło zaczęło się powoli poruszać w odwrotną stronę ! A nie powinno się w ogóle obracać.

A czy nie jest czasem tak, że jak otworzysz Animation Editor i sprawdzisz krzywe dla tego obiektu to okaże się na pierwszych 100 klatkach krzywa obrotu jest

poniżej 0 czyli powoduje obrót śmigła w druga stronę ?

Może wystarczy na krzywej obrotu zaznaczyć odcinek odpowiadający za klatki od 0 do 100 i kliknąć na górze "Zero Slope Orientation" ?

Sprawdz.

 

pozdrawiam,

Mariusz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności