Skocz do zawartości

mental ray - bledy z ostrzezeniami i bez...


kru

Rekomendowane odpowiedzi

mamdwa pytanka - ostatnio rozpracowuje mentala wiec sie pojawily takie problemy

 

1. kiedy wystepuje ten blad? jak go uniknac?

 

RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job)

JOB 0.2 progr: 54.5% photon emission on kru-is18wuc3skt.2

RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons

 

2. zdazylo mi sie ze dopracowujac pewna scenke mental zaczal sie wieszac - tzn - w czasie emisji fotonow szedl w miare rowno i dochodzil albo do 25%, albo do 50 albo do 66,6%, albo do 75% i stawal. zadnych komunikatow, nic - po prostu nagle zaczynal liczc w nieskonczonsc, bez powodu. W dodatku kilka razy odaplilem ten sam rendering i zatrzymywal sie w roznych miejscach :( . Czy ktos z was sie z tym spotkal? pomoglo dopiero cofniecie sie do wczesniejszego etapu pracy ( ale nie wykasowanie swiatel czy cos, tylko wczytanie wczesniejeszej wersji pliku!)

 

3 i pytanie zeby nie zasmiecac forum - czy mozna w mentalu stworzyc lustro ktore powieksza(przybliza) odbijane obiekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons

RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job)

RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons

RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job)

 

 

Mam ten sam problem - nie wiem w czym rzecz - do sceny dobieram swiatla area lights i przy standardowych ustawieniach taki komunikat to normalka przy każdym renderze z GI. O co tu chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz. Moja scena nie jest ograniczona żadnym pudełkiem ani sferą, ale fotony częściowo mają się od czego odbijać [obiekty sceny]. spróbuje ograniczyć scenę boxem. Może to w czymś pomoże.

 

centrala-v3.jpg

 

EDIT: Rzeczywiście, scena z GI musi być ograniczoną przestrzenią, wtedy komunikaty i ostrzeżenia znikają, to tak ku pamięci potomnym ;).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, ze swiatla emituja te fotony, i one nie zdaza odbic sie od obiektow i juz sie wygaszaja - generalnie z GI to jest taka zasada, ze nie uzywa sie omnilights, bo one bardzo marnuja te fotony - tylko swiatla kierunkowe typu spot. Zwiekszyc radiusy ewentualnie, skale sceny (czasami bezsensownie scena jest ogromna (w sensie skali).

 

To wyjaśnia wszystko - dzięki wielkie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbujcie też w ten sposób:

 

- W przypadku standart material, w zakładce mental ray connection \"coustic and GI\" w wolnym slocie photon (wpierw musicie odchaczyc kłudke) dodać \"photon basic\"

 

- W przypadku innych materiałów np: DGS material (physics_phan) w wolnym slocie photon dodajecie \"DGS material photon(3ds max)\"

 

- i w każdym innym przypadku podobnie jak po wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności