kru Napisano 18 Styczeń 2004 Napisano 18 Styczeń 2004 mamdwa pytanka - ostatnio rozpracowuje mentala wiec sie pojawily takie problemy 1. kiedy wystepuje ten blad? jak go uniknac? RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job) JOB 0.2 progr: 54.5% photon emission on kru-is18wuc3skt.2 RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons 2. zdazylo mi sie ze dopracowujac pewna scenke mental zaczal sie wieszac - tzn - w czasie emisji fotonow szedl w miare rowno i dochodzil albo do 25%, albo do 50 albo do 66,6%, albo do 75% i stawal. zadnych komunikatow, nic - po prostu nagle zaczynal liczc w nieskonczonsc, bez powodu. W dodatku kilka razy odaplilem ten sam rendering i zatrzymywal sie w roznych miejscach :( . Czy ktos z was sie z tym spotkal? pomoglo dopiero cofniecie sie do wczesniejszego etapu pracy ( ale nie wykasowanie swiatel czy cos, tylko wczytanie wczesniejeszej wersji pliku!) 3 i pytanie zeby nie zasmiecac forum - czy mozna w mentalu stworzyc lustro ktore powieksza(przybliza) odbijane obiekty?
mgent Napisano 14 Marzec 2004 Napisano 14 Marzec 2004 własnie mam ten sam problem! umie ktoś na to odpowiedzieć ?
unique Napisano 8 Maj 2004 Napisano 8 Maj 2004 RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job) RCGI 0.2 warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons RCGI 0.2 error 361053: no photons stored after emitting 1000000 photons (canceling emission job) Mam ten sam problem - nie wiem w czym rzecz - do sceny dobieram swiatla area lights i przy standardowych ustawieniach taki komunikat to normalka przy każdym renderze z GI. O co tu chodzi??
ZZar Napisano 8 Maj 2004 Napisano 8 Maj 2004 Fotony wygasają zanim zdążą się odbić od czegokolwiek, może scena jest zbyt duża, tzn jej skala?
unique Napisano 9 Maj 2004 Napisano 9 Maj 2004 dzieki za odpowiedz. Moja scena nie jest ograniczona żadnym pudełkiem ani sferą, ale fotony częściowo mają się od czego odbijać [obiekty sceny]. spróbuje ograniczyć scenę boxem. Może to w czymś pomoże. EDIT: Rzeczywiście, scena z GI musi być ograniczoną przestrzenią, wtedy komunikaty i ostrzeżenia znikają, to tak ku pamięci potomnym ;).
dr Ug Napisano 9 Maj 2004 Napisano 9 Maj 2004 Jeszcze to: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=55292
unique Napisano 9 Maj 2004 Napisano 9 Maj 2004 chodzi o to, ze swiatla emituja te fotony, i one nie zdaza odbic sie od obiektow i juz sie wygaszaja - generalnie z GI to jest taka zasada, ze nie uzywa sie omnilights, bo one bardzo marnuja te fotony - tylko swiatla kierunkowe typu spot. Zwiekszyc radiusy ewentualnie, skale sceny (czasami bezsensownie scena jest ogromna (w sensie skali). To wyjaśnia wszystko - dzięki wielkie za pomoc.
mgent Napisano 11 Maj 2004 Napisano 11 Maj 2004 spróbujcie też w ten sposób: - W przypadku standart material, w zakładce mental ray connection \"coustic and GI\" w wolnym slocie photon (wpierw musicie odchaczyc kłudke) dodać \"photon basic\" - W przypadku innych materiałów np: DGS material (physics_phan) w wolnym slocie photon dodajecie \"DGS material photon(3ds max)\" - i w każdym innym przypadku podobnie jak po wyżej...
greg_jg Napisano 1 Lipiec 2004 Napisano 1 Lipiec 2004 Ja mam taki problem> \'warn 122001: standard startup file ray3rc not found\'
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się