Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

oto mala scenka experymentalna.

pryzm.jpg

 

\"odkrylem\" ze swiatlo emitowane przez maxowe lighty jest monochromatyczne!

 

Przechodząc przez pryzmat nie rozszczepia sie!

czy ktos wie jak uzyskac efekt rozczepienia światła tak zeby uzyskac efekt widma światła?

 

jest jakis shader ktory emituje swiatlo polihromatyczne? (zarowno słoneczne jak i innego pochodzenia, ale na poczatek sloneczne by mi starczylo:) )

 

a jesli nie w mentalu to moze w brazilu albo innym ustrojstwie?

 

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm

 

cieszy mnie tak duzy odzew... :D

 

nie poddam sie tak latwo.

 

...eksperymentowalem...

 

udalo mi sie uzyskac cos takiego:

pryzmat2.jpg

 

uzyskalem ten efekt nakladajac na siebie dwa spoty: jednen to w zasadzie poprzednie swiatlo a drugi to projektor z bitmapa widma. (+overshoot)

 

nie jestem jendak specjalista od optyki i nie wiem czy efekt jest poprawny. (ale z tego co pamietam z podstawowki to nie jest) - CZY KTOS SIE NA TYM ZNA?

 

mysle ze rozwiazaniem byl by light shader.

niestety pod maxa nie ma adekwatnego (wogole nie wiem czy jest) :(

 

co do swiatel to jest jeszcze cos takiego jak photon emitter shader ale to raczej chyba chodzi o kierunki, rozlozenie fotonow a nie ich kolor. A moze sie myle?

 

wogole w necie jak szukalem info o shaderach pod mentala to znalazlem kupe listingow (wygladalo to troche jak C)

 

pewnie przy odrobinie dobrych checi polapalbym sie w tym tylko na razie nie wiem nawet gdzie to trzeba wpisac. Znalazlem jakies artykuly opisujace listingi ale nie byly pod maxa. wiec mam pytanie czy to mozna zrobic w max script-cie? a jesli nie to w czym????

 

czy wogole zmierzam w dobrym kierunku????

Napisano

zdaje sie ze shadery trzeba pisac w zewnetrznym kompilatorze i kompilatorze i kompiowac na dll\'e (przynajmniej pod windą). wlasnie sciagam dev c :). hmmm moze jest jakis interaktywyny sposob sprawdzania zmian wprowadzanych do shadera? czy jakbym sciagnal osobnego mentala to czy moglbym renderowac jakis obiekt zapisany powiedzmy w formacie *.asc bezposrednio z wiersza polecen?

 

moze ktos mi pomoze?

ja sam bede szukal odpowiedzi we wlasnym zakresie. jak znajde to tu napisze :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności