heaven Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 robie wlasnie POLO i mam maly problem. niewiem jak ladnie zrobic ostre krawedzie w samochodzie. zawsze sa nie do konca ostre lub sa okragle. ponizej daje screen samochodu. wiem ze krzywo i wogole ale 4 miesiace w maxie niesiedzialem.
trosiek Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 ostre krawędzie robisz chamferem - im mniejsza wartość tym ostrzejszy kant. co do modelu to siatka jest nierównomiernie rozłożona. może zrób jakiś samochód z dobrym tutkiem na początek?
Norwag Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 albo mi sie wydaje albo dach w miejcu slupkow sie zapada... ogolnie siateczka troche chaotyczna i tak jak powiedzial trosiek nierownomierna
DiO Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 1. chyba za bardzo wklesle? 2. to co wyzej 3. nadkole do wymiany, po dodaniu tsmootha niema szans ze to przejdzie 4. pociagni ta linie do konca do dolu 5. cos jakos nierowno... no i to co chlopaki wyzej :) i obrazek do pomocy pozdrawiam
Tomala Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 Moja rada - rób każdy element karoserii jako oddzielny obiekt a szyby to już na pewno.
M4rcus Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 erm..:/ siatka to kompletny mix moze machnij auto pasujace w poly ->najlepiej audi TT swietne na poczatek, dowiesz sie jak rozkladac siatke
patry Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 Nie, tylko nie TT! :P Nie słuchaj M4rcus'a XD Powiedz mi tylko, który to rocznik, a spróbuję mniej więcej podpowiedzieć jak siatkę rozłożyć :)
heaven Napisano 9 Marzec 2008 Autor Napisano 9 Marzec 2008 patry, stad wziolem referki. http://www.suurland.com/blueprint_x.php?image=http://www.suurland-media.com/blueprints/cars_urban/vw_polo.gif&id=1115
heaven Napisano 9 Marzec 2008 Autor Napisano 9 Marzec 2008 mam maly problem. robie od nowa i mam problem przy robieniu ostrych krawedzi.robie chamfer 0.01 na screenie tam gdzie zaznaczylem i robie sie tylko do srodka jakies kawalki wchodza z tej maski. i sie robi takie dziwne pozniej. jak mam zrobic poprawnie ?
DiO Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 zobacz czy sie vertexy nie dubluja w tych miejscach... a i te male krawedzie do srodka tez musisz zchamferowac
Tomala Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 NA bocznej krawędzi światła tej przy grilu np masz podłużne polygony bez podziałów dlatego ms je zaokrąglą spróbuj dodać tam podziały na górze i na dole. Konkretnie to zaznacz wszystkie trzy krawędzie i użyj connect powstaną krawędzie na środku tego słupka, potem użyj na nich chamfera tak żeby zbliżyć je do górnej i dolnej krawędzi tego słupka. Mam nadzieję że da się zrozumieć to co napisałem ;)
heaven Napisano 9 Marzec 2008 Autor Napisano 9 Marzec 2008 ok. postaram sie zrobic. moze sie uda. wiec radzicie mi kazda czesc samochodu osobno robic tak ? z osobnego plejna ?
heaven Napisano 10 Marzec 2008 Autor Napisano 10 Marzec 2008 zaczalem robic 3 raz juz :P heh. robie kazdy element od poczatku i przedluzam tak jak radziliscie. jeszcze w chamfry sie niebawilem. narazie sobie modeluje bez robienia smootha. licze na komentarze. jestem poczatkujacy jeszcze i mialem przerwe w maxie dosc duza. licze na pomoc.
Robaczek Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Poszukaj sobie czegoś tutaj http://www.the-blueprints.com, było by ci łatwiej z top'em przynajmniej ja tak mam :), zdjęcia sporo pomagają bo na blueprincie wszystkiego nie widać. Nie daj się Max'owi to ty rządzisz :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się