Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chciałbym zrobić animację (taka wizualizacja właściwie), gdzie głównym elementem byłoby wędrujące słońce, świecące przez oszkloną ścianę. Chciałbym przyspieszyć czas m.w. 15 - 20 krotnie, tak żeby słońce idące ok.8-10 godzin w animacji szło jakieś 30 sek. Tylko że chciałbym też, żeby tam byli ludzie i poruszali się w przyspieszonym tempie. I tu moje pytanie - jak to najlepiej zrobić?

1) zaprogramować 10 godzin animacji i wyrenderować np. co 15 lub co 20 klatkę? Wyszłoby realistycznie, ale wydaje mi się to mnóstwo pracy i nie wiem, jak by się zachowywał komp mając do czynienia z taką długą animacją...

 

2) zaprogramować ludzi od razu poruszających się w szybkim tempie. Tylko jak to najlepiej uzyskać? Biped, jeśli dać mu szybkie footstepy chodzi bardzo nienaturalnie. A chciałbym wykorzystać bipeda i footstepy, żeby jakoś zautomatyzować to animowanie.

 

Chodzi mi o wrażenie przewinięcia się przez kadr setek ludzi. Oczywiście nie wszystkie ciągle - chodzi oczywiście o wrażenie tłumu.

 

Aha - najlepiej (przynajmniej tak mi się wydaje), żeby dało się to wyrenderować z motion blurem...

 

Może macie także jakieś inne pomysły?

 

Z góry dzięki!

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pkt. 2

 

jak przyspieszysz bipeda te 15 razy +motion blur to nie bedzie widac nienaturalnosci

 

pozatym 10h w 30 sek. to naprawde kilka faz dla ludka styknie wlasciwie to takie rozmazowki. trzymajac sie proporcji ktos musialby stac w miejscu 30min zeby na animacji bylo go widac 1 sek. nie chodzi tu o matematyczne wyliczanie jakis pierdół, tylko o wrazenie tlumu wiec kilka klatek ci potrzebne ;)

Napisano
  • Autor

OK, tylko, ze jak daje bipedowi bardzo krotki czas chodzenia, to mu nogi wariuja (mesh sie totalnie rozciaga). Innymi slowy - biped potrzebuje iles tam klatek minimum (ok. 10-12, nie pamietam teraz) na kazdy krok, zeby wygenerowac jakikolwiek ruch za pomoca footstepsów.

 

Hmm... moze ew. polacze obie metody - bipeda przyspiesze 2-3 krotnie, a animacje zrobie 3-5 godzinna i wyrenderuja co 5-ta klatke (zamiast co 15-ta...). Bede jeszcze eksperymentowal...

Napisano

IMO - Olej footstepy. Przy takiej prędkości i tłumie ludzi najprościej będzie zrobić 5-6 klatek człowieczka ręcznie w różnych fazach kroku i najnormalniej w świecie kopiuj-wklej. Nawet przy małym Motion Blur, jeśli będzie killka takich postaci, to powinno wyglądać dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności