Skocz do zawartości

Animacja ludzi w przyspieszeniu


Juliusz

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zrobić animację (taka wizualizacja właściwie), gdzie głównym elementem byłoby wędrujące słońce, świecące przez oszkloną ścianę. Chciałbym przyspieszyć czas m.w. 15 - 20 krotnie, tak żeby słońce idące ok.8-10 godzin w animacji szło jakieś 30 sek. Tylko że chciałbym też, żeby tam byli ludzie i poruszali się w przyspieszonym tempie. I tu moje pytanie - jak to najlepiej zrobić?

1) zaprogramować 10 godzin animacji i wyrenderować np. co 15 lub co 20 klatkę? Wyszłoby realistycznie, ale wydaje mi się to mnóstwo pracy i nie wiem, jak by się zachowywał komp mając do czynienia z taką długą animacją...

 

2) zaprogramować ludzi od razu poruszających się w szybkim tempie. Tylko jak to najlepiej uzyskać? Biped, jeśli dać mu szybkie footstepy chodzi bardzo nienaturalnie. A chciałbym wykorzystać bipeda i footstepy, żeby jakoś zautomatyzować to animowanie.

 

Chodzi mi o wrażenie przewinięcia się przez kadr setek ludzi. Oczywiście nie wszystkie ciągle - chodzi oczywiście o wrażenie tłumu.

 

Aha - najlepiej (przynajmniej tak mi się wydaje), żeby dało się to wyrenderować z motion blurem...

 

Może macie także jakieś inne pomysły?

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

pkt. 2

 

jak przyspieszysz bipeda te 15 razy +motion blur to nie bedzie widac nienaturalnosci

 

pozatym 10h w 30 sek. to naprawde kilka faz dla ludka styknie wlasciwie to takie rozmazowki. trzymajac sie proporcji ktos musialby stac w miejscu 30min zeby na animacji bylo go widac 1 sek. nie chodzi tu o matematyczne wyliczanie jakis pierdół, tylko o wrazenie tlumu wiec kilka klatek ci potrzebne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, tylko, ze jak daje bipedowi bardzo krotki czas chodzenia, to mu nogi wariuja (mesh sie totalnie rozciaga). Innymi slowy - biped potrzebuje iles tam klatek minimum (ok. 10-12, nie pamietam teraz) na kazdy krok, zeby wygenerowac jakikolwiek ruch za pomoca footstepsów.

 

Hmm... moze ew. polacze obie metody - bipeda przyspiesze 2-3 krotnie, a animacje zrobie 3-5 godzinna i wyrenderuja co 5-ta klatke (zamiast co 15-ta...). Bede jeszcze eksperymentowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO - Olej footstepy. Przy takiej prędkości i tłumie ludzi najprościej będzie zrobić 5-6 klatek człowieczka ręcznie w różnych fazach kroku i najnormalniej w świecie kopiuj-wklej. Nawet przy małym Motion Blur, jeśli będzie killka takich postaci, to powinno wyglądać dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności