fotoas Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 hej mam tu maly problem z materialami szkla i wodu oraz wody na powierzchni wody, gdyz model wody rozdzielilem na 2 czesci. Sama powierzchnia, pofalowana plaska oraz bryla zamknieta wody tez na gorze pofalowana. Szklo jest grubosci zero, AGS, glebie reguluje Atenuation w materiale wody, ale generalnie troszke w tym balaganu. mielibyscie jakies pomysly badz doswiadczenia z tego typu scenami ? pozdr fotoas
GRiPi Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 ags(jesli dobrze rozumiem, to jest to pomijanie zalamania swiatla, z racji tego ze szklo jest cienkie) tutaj odpada na dzien dobry, bo stosunek wspolczynnikow zalamania powietrza wzgledem szkla i szkla wzgledem wody jest zupelnie inny. najlepiej miec ta "tube" ze szkla rozbita na 2 czesci, wew. i zew. w wew. masz normalny ior jak w zwyklym szkle 1.5-6, a w zew. musisz dzielic ior wody przez ior szkla, tj 1.333/1.5-6, wyjdzie cos kolo 0.8-9. jesli to pominiesz, bedziesz mial wlasnie taki plaski efekt.
err0r Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Czesc Ja tez proponuje zrobic grubsze szklo takie jakie jest w projekcie lub takie jakie mogloby byc np. 1-2 cm grube. Dla materialu wody ustawic IOR 1.33283 (IndexOfRefraction). Dla szkla - w zaleznosci czy to szklo, plastik czy co. Wspomoz sie ta tabela : http://www.m3corp.com/a/tutorials/refraction.htm Wode zrobilbym z jednego obiektu, ew. potem dodal obiekt na powierzchnie zeby dodac dodatkowe szczegoly. Pozdr. E.
fotoas Napisano 11 Marzec 2008 Autor Napisano 11 Marzec 2008 dzieki GRiPi.. sluszna uwaga,.. jednak generalnie problem jest z woda, materialem,.. to swiatlo jakos tak fatalnie przez ta wode przechodzi, malo ryb oswietla.. nic z tego nie rozumiem. wpada do tunelu super, kaustyka ostro, nawet za ostro ( jak wyregulowac? ).. . chetnei podesle scenke testowa okrojona z materialami :) errOr _ ano wode mam jako jeden obiekt i na gorze pofalowana, wiec raczej wszystko jest w tej kwestii poprawne, dodawanie fal jako osobnego obiektu pewnie daloby taki sam efekt :)
zdeno Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 brak oświetlania ryb bierze się stąd, że światło pada z góry i nie ma się specjalnie od czego odbić aby oswietlić brzuszki rybek które my widzimy od dołu. To taka sama sytuacja jak ktoś stoi pod światło - też nie widać jego twarzy. Może zaproponuj jakieś oświetlenie na zewnątrz tunelu aby podświetlić otaczającą faunę i florę. Jeżeli jednak nie możesz ingerować w projekt to pozostaje jakieś drobne oszukaństwo typu ukryty emitter gdzieś pod rybkami. Szkło musi mieć grubość jeżeli ma to udawać fizyczną poprawność i Nd (IOR) jak podał errOr. Nie wypada stosować AGS w tym akurat przypadku, bo pominięcie refrakcji w takiej wizce mija się z celem. Może aby poprawić trochę transport światła w wodzie dodać SSS z małym absorption i sporym scatterem ? Nie wiem jak to wyjdzie, ale zawsze warto spróbować. Będziesz miał problem z kaustyką, bo powinno być jej tutaj bardzo dużo a renderery "unbiased" mają problemy z jej liczeniem. W miarę poprawna pojawi się po dłuuugich godzinach renderu. Lepiej zastanowić się nad jakimś małym oszustwem, a w redererze wyłączyć renderowanie kustyki bo obrazek będzie się odziarniał bardzo bardzo długo.
fotoas Napisano 12 Marzec 2008 Autor Napisano 12 Marzec 2008 hej Zden'u.. chodzilo mi o oswietlenie na gornej czesci ryby.. promienie sloneczne nie przechodza mi jakby przez wode- tak jak na zdjeciu-.. znaczy brak jakiegos volum-efektu. Czy maxwell ma cos w spolnego ze swiatlem volumerycznym ? chcialbym dodac gestosc i pyl w wodzie i nie wiem jak sie do tego zabrac za bardzo... ze szklem czy to znaczy ze mam dodac dwa szkla tak jakby klejon o wlasnych grubosciach i roznych IOR ? tak jak podal ponizej GRipi ? jakos nei moge dac ND mniejszego jak 1 :) Kaustyka w takim miejscu to rzecz naturalna i musi byc, a mi zniknela, rozproszyla sie bo dalem dla pow wody ND ok 20... zalaczam wam dzisiejszy render. nic spcjalnego.... :(
zdeno Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 Hej . testowałem scenkę (rekin mi się nie otworzył). Zrobiłem swoją wodę i rurę i po wyrenderowaniu wychodziło to samo mniej więcej co Tobie. Co do volumetrycznych efektów to trzeba je trochę oszukiwać bo jako takie nie ma czegoś takiego w maxwellu. Na forum maxwella jeden z userów dawał materiałowi SSS z zerowym absorption i małym scaterringiem 0,01 aby uzyskać mgłę. Mi jednak nie udało się uzyskać tego efektu. IOR = Nd w maxwellu. IOR dla wody to jakieś 1,3 a dla szkła około 1,5 . Jak chcesz dokładniej to weź z tabelek. ---------------------------------------------- lepszym rozwiązaniem takiego zadania byłoby chyba skonwertowanie jakiegoś zdjęcia podwodnego do pliku .mxi i ustawienie jako tła w Image Based Enviroment we wszystkie kanały. Wtedy oświetlenie będzie odpowiadało otoczeniu. modelowanie podwodnego świata i przepuszczanie przez to światła to chyba jednak zbyt ambitnie.
zdeno Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 tak to wygląda po renderze z .mxi jako tło ... czyli sama szklana rura otoczona obrazkiem. Obrazek w 4 kanałach - background reflecton refraction ilumination
fotoas Napisano 12 Marzec 2008 Autor Napisano 12 Marzec 2008 z tym mxi w kanale tla super pomysl..chyba tak sprobuje :).... tylko jakies fajen mxi zrobie z dnem oceanu..masz moze jakies linki do fotek dna oceanu ?
zdeno Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 http://images.google.pl/images?imgsz=huge&gbv=2&hl=pl&q=underwater ja pobrałem z googla do testów, ale zwracam uwagę na prawa autorskie. Jeżeli to do jakiegoś komercyjnego projektu to lepiej sprawdzić możliwośc wykorzystania. Jeżeli do hobby to wypadałoby spytać albo chociaż podać źródło
fotoas Napisano 12 Marzec 2008 Autor Napisano 12 Marzec 2008 heeee :) tak to ja przeszukalem jest ladna kolekcja dosch ale kosztuje troszke :) szkoda ze zadem maniak za darmo tego nie powiesil :) Cos posklejam z fotek ...ale rekiny musza byc w modelu :)
zdeno Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 rekiny muszą być koniecznie ! można jeszcze dać kościotrupka nurka w starym garnkowatym hełmie ;)
Kris_R Napisano 12 Marzec 2008 Napisano 12 Marzec 2008 Jak już to światło zacznie fajnie wyglądać to potem można nad detalami przysiedzieć... a powiedz Adaś.. to będzie jakiś przelot tym tunelem, czy stillka? Bo tutaj można by spokojnie część rzeczy w post sprytnie zamataczyć.
fotoas Napisano 13 Marzec 2008 Autor Napisano 13 Marzec 2008 to bedzie stilka.wczoraj mialem to skonczyc..:(.... szukam mapy tla glebiny, zeby bylo widac na gorze swiatlo ( od slonca ..a na dole dno a pomiedzy skaly i rosliny ).. czegos w 2k :)..jakos nei moge znalesc :(dodam jeszcze stary wrak statku, babelki :).. ale nurek z rekinami to moze potem, haha/. dam mu jeszcze pozyc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się