Skocz do zawartości

Plik z maxa 2008 na maxie 7


Norwag

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pierwszy zarzut - ograniczenie polycountu do 64k, cała animacja zostanie scalona do klatka po klatce, jak masz jakąś chierachie - z dużym prawdopodobieństwem pokaszani się, jak masz targety dla światła albo kamery - zostaną odlinkowane i orientacja zresetowana, do tego dorzuce z własnego doświadczenia, że w ekportowanej geometrii lubi normalne odracać. Nie wspominając już o przebogatych opcjach eksportu...

 

43290117xn0.jpg

 

Przekonałem cię ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze napisać, że naturalnym następcą .3ds jest właśnie .fbx - ten format jest teraz rozwijany, a updejty są dość często - pozbawiony ww. błędów (i na pewno mniej problematyczny, szczególnie w przypadku max to max), możliwości i konfigurowalność o niebo lepsze. Ale na potrzeby samego modelu to .obj wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze napisać, że naturalnym następcą .3ds jest właśnie .fbx

Czyli ze znajde juz ten format w popularnych, zarowno tych darmowych jak i komercyjnych aplikacjach? Bo do .3ds zawsze mozna byc pewnym ze sie go znajdzie praktycznie w kazdym sofcie posiadajacym zdolnosc importu/ eksportu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czyli mówicie, że fbx jest najlepszy, dobrze wiedzieć, bo ja będe musiał zrobić eksport z maxa 9 do 7. A jak to jest z mapowaniem? Mogę oteksturować model w maxie 9 a potem bezproblemowo kontynouwać pracę w maxie 7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze znajde juz ten format w popularnych, zarowno tych darmowych jak i komercyjnych aplikacjach? Bo do .3ds zawsze mozna byc pewnym ze sie go znajdzie praktycznie w kazdym sofcie posiadajacym zdolnosc importu/ eksportu. :)

We wszystkich to nie, bo np. blender go nie ma, co pozwala się domyślać, że autodeski chcą opłaty licencyjnej. FBX na pewno ma 3ds max i maya (bo to autodeski) i xsi (bo sprawdziłem) - jak reszta nie wiem.

Ale jest jeszcze collada (.dae, http://www.collada.org/mediawiki/index.php/Main_Page), który jest otwartym formatem i tego wspiera również blender -

wygląda, że ma podobne możliwości, ale jak jest dokładnie to nie wiem, nie wgłębiałem się w szczegóły.

Mogę oteksturować model w maxie 9 a potem bezproblemowo kontynouwać pracę w maxie 7?

Mapowanie to nawet zwykłym .obj przeniesiesz :) .Problem może być jak masz nałożone pare unwrapów z różnymi kanałami, jeśli ww. formaty nie dadzą rady (a raczej nie dadzą) wtedy możesz spróbować zapisać samą uvw'ke do maxowego formatu .uvw - powinien otworzyć, albo eksportować kilka wersji z różnymi kanałami i w docelowym programie znowu wrzucać to do jednego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak. Spróbowałem wyeksportować mój projekt do tego formatu, a po imporcie w maxie 7 moim oczom ukazał się przerażający widok :P a mianowicie smooth i cieniowanie na wszystkich elementach się skaszaniło, a same obiekty były poprzestawiane, tak że całość nie przypominała tego czym jest. Więcej bugów nie chciało mi się szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności