Norwag Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 Czesc czy jest jakis sposob na otworzenie pliku z 3ds maxa 2008 na 3ds maxie 7 bo dostalem model od kumpla a on pracuje na 2008 a ja niestety na 7 i niemoge go odpalic Z gory dzieki za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 trzeba wyeksportować do 3DS albo OBJ z Max'a 2008 a Ty na swoim zrobić import tego pliku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 Wyexportowac do obj lub 3ds. Edit: mrkrzysiek byles szybszy ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norwag Napisano 11 Marzec 2008 Autor Share Napisano 11 Marzec 2008 ok dzieki rzeczywiscie dziala ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 12 Marzec 2008 Share Napisano 12 Marzec 2008 Wałkowane milion razy -> fbx ma większe możliwości, ale dla samego modelu wystarczy .obj, a od .3ds trzymaj sie z daleka, bo to stary i ograniczony format. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 12 Marzec 2008 Share Napisano 12 Marzec 2008 .3ds trzymaj sie z daleka, bo to stary i ograniczony format. Jesli mozna zapytac to co ogranicza import modelu do .3ds'a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 13 Marzec 2008 Share Napisano 13 Marzec 2008 Pierwszy zarzut - ograniczenie polycountu do 64k, cała animacja zostanie scalona do klatka po klatce, jak masz jakąś chierachie - z dużym prawdopodobieństwem pokaszani się, jak masz targety dla światła albo kamery - zostaną odlinkowane i orientacja zresetowana, do tego dorzuce z własnego doświadczenia, że w ekportowanej geometrii lubi normalne odracać. Nie wspominając już o przebogatych opcjach eksportu... Przekonałem cię ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 13 Marzec 2008 Share Napisano 13 Marzec 2008 Przekonałem cię ? :P Tak przekonales, nie wiedzialem tego :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 13 Marzec 2008 Share Napisano 13 Marzec 2008 Zapomniałem jeszcze napisać, że naturalnym następcą .3ds jest właśnie .fbx - ten format jest teraz rozwijany, a updejty są dość często - pozbawiony ww. błędów (i na pewno mniej problematyczny, szczególnie w przypadku max to max), możliwości i konfigurowalność o niebo lepsze. Ale na potrzeby samego modelu to .obj wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scottero Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 Zapomniałem jeszcze napisać, że naturalnym następcą .3ds jest właśnie .fbx Czyli ze znajde juz ten format w popularnych, zarowno tych darmowych jak i komercyjnych aplikacjach? Bo do .3ds zawsze mozna byc pewnym ze sie go znajdzie praktycznie w kazdym sofcie posiadajacym zdolnosc importu/ eksportu. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. J Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Hmm czyli mówicie, że fbx jest najlepszy, dobrze wiedzieć, bo ja będe musiał zrobić eksport z maxa 9 do 7. A jak to jest z mapowaniem? Mogę oteksturować model w maxie 9 a potem bezproblemowo kontynouwać pracę w maxie 7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Czyli ze znajde juz ten format w popularnych, zarowno tych darmowych jak i komercyjnych aplikacjach? Bo do .3ds zawsze mozna byc pewnym ze sie go znajdzie praktycznie w kazdym sofcie posiadajacym zdolnosc importu/ eksportu. :) We wszystkich to nie, bo np. blender go nie ma, co pozwala się domyślać, że autodeski chcą opłaty licencyjnej. FBX na pewno ma 3ds max i maya (bo to autodeski) i xsi (bo sprawdziłem) - jak reszta nie wiem. Ale jest jeszcze collada (.dae, http://www.collada.org/mediawiki/index.php/Main_Page), który jest otwartym formatem i tego wspiera również blender - wygląda, że ma podobne możliwości, ale jak jest dokładnie to nie wiem, nie wgłębiałem się w szczegóły. Mogę oteksturować model w maxie 9 a potem bezproblemowo kontynouwać pracę w maxie 7? Mapowanie to nawet zwykłym .obj przeniesiesz :) .Problem może być jak masz nałożone pare unwrapów z różnymi kanałami, jeśli ww. formaty nie dadzą rady (a raczej nie dadzą) wtedy możesz spróbować zapisać samą uvw'ke do maxowego formatu .uvw - powinien otworzyć, albo eksportować kilka wersji z różnymi kanałami i w docelowym programie znowu wrzucać to do jednego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. J Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Coś jest nie tak. Spróbowałem wyeksportować mój projekt do tego formatu, a po imporcie w maxie 7 moim oczom ukazał się przerażający widok :P a mianowicie smooth i cieniowanie na wszystkich elementach się skaszaniło, a same obiekty były poprzestawiane, tak że całość nie przypominała tego czym jest. Więcej bugów nie chciało mi się szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 16 Marzec 2008 Share Napisano 16 Marzec 2008 Na początek sprawdź, czy masz te same wersje pluga: http://autodesk.com/fbx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się