Napisano 11 Marzec 200817 l Czesc czy jest jakis sposob na otworzenie pliku z 3ds maxa 2008 na 3ds maxie 7 bo dostalem model od kumpla a on pracuje na 2008 a ja niestety na 7 i niemoge go odpalic Z gory dzieki za odp
Napisano 11 Marzec 200817 l trzeba wyeksportować do 3DS albo OBJ z Max'a 2008 a Ty na swoim zrobić import tego pliku
Napisano 12 Marzec 200817 l Wałkowane milion razy -> fbx ma większe możliwości, ale dla samego modelu wystarczy .obj, a od .3ds trzymaj sie z daleka, bo to stary i ograniczony format.
Napisano 12 Marzec 200817 l .3ds trzymaj sie z daleka, bo to stary i ograniczony format. Jesli mozna zapytac to co ogranicza import modelu do .3ds'a??
Napisano 13 Marzec 200816 l Pierwszy zarzut - ograniczenie polycountu do 64k, cała animacja zostanie scalona do klatka po klatce, jak masz jakąś chierachie - z dużym prawdopodobieństwem pokaszani się, jak masz targety dla światła albo kamery - zostaną odlinkowane i orientacja zresetowana, do tego dorzuce z własnego doświadczenia, że w ekportowanej geometrii lubi normalne odracać. Nie wspominając już o przebogatych opcjach eksportu... Przekonałem cię ? :P
Napisano 13 Marzec 200816 l Zapomniałem jeszcze napisać, że naturalnym następcą .3ds jest właśnie .fbx - ten format jest teraz rozwijany, a updejty są dość często - pozbawiony ww. błędów (i na pewno mniej problematyczny, szczególnie w przypadku max to max), możliwości i konfigurowalność o niebo lepsze. Ale na potrzeby samego modelu to .obj wystarczy.
Napisano 14 Marzec 200816 l Zapomniałem jeszcze napisać, że naturalnym następcą .3ds jest właśnie .fbx Czyli ze znajde juz ten format w popularnych, zarowno tych darmowych jak i komercyjnych aplikacjach? Bo do .3ds zawsze mozna byc pewnym ze sie go znajdzie praktycznie w kazdym sofcie posiadajacym zdolnosc importu/ eksportu. :)
Napisano 16 Marzec 200816 l Hmm czyli mówicie, że fbx jest najlepszy, dobrze wiedzieć, bo ja będe musiał zrobić eksport z maxa 9 do 7. A jak to jest z mapowaniem? Mogę oteksturować model w maxie 9 a potem bezproblemowo kontynouwać pracę w maxie 7?
Napisano 16 Marzec 200816 l Czyli ze znajde juz ten format w popularnych, zarowno tych darmowych jak i komercyjnych aplikacjach? Bo do .3ds zawsze mozna byc pewnym ze sie go znajdzie praktycznie w kazdym sofcie posiadajacym zdolnosc importu/ eksportu. :) We wszystkich to nie, bo np. blender go nie ma, co pozwala się domyślać, że autodeski chcą opłaty licencyjnej. FBX na pewno ma 3ds max i maya (bo to autodeski) i xsi (bo sprawdziłem) - jak reszta nie wiem. Ale jest jeszcze collada (.dae, http://www.collada.org/mediawiki/index.php/Main_Page), który jest otwartym formatem i tego wspiera również blender - wygląda, że ma podobne możliwości, ale jak jest dokładnie to nie wiem, nie wgłębiałem się w szczegóły. Mogę oteksturować model w maxie 9 a potem bezproblemowo kontynouwać pracę w maxie 7? Mapowanie to nawet zwykłym .obj przeniesiesz :) .Problem może być jak masz nałożone pare unwrapów z różnymi kanałami, jeśli ww. formaty nie dadzą rady (a raczej nie dadzą) wtedy możesz spróbować zapisać samą uvw'ke do maxowego formatu .uvw - powinien otworzyć, albo eksportować kilka wersji z różnymi kanałami i w docelowym programie znowu wrzucać to do jednego modelu.
Napisano 16 Marzec 200816 l Coś jest nie tak. Spróbowałem wyeksportować mój projekt do tego formatu, a po imporcie w maxie 7 moim oczom ukazał się przerażający widok :P a mianowicie smooth i cieniowanie na wszystkich elementach się skaszaniło, a same obiekty były poprzestawiane, tak że całość nie przypominała tego czym jest. Więcej bugów nie chciało mi się szukać.
Napisano 16 Marzec 200816 l Na początek sprawdź, czy masz te same wersje pluga: http://autodesk.com/fbx
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto