Skocz do zawartości

Autodesk 3ds max 9 - pytania


Dallahpl

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyslalem ze jesli mam co jakis czas o cos pytac to w jednym poscie: tym. Na poczatek chcialem zapytac o cos prostego na co w help nie moge znalesc odp. Mianowicie przy wybieraniu opcji Move, Rotate czy Scale nie wyswietlaja mi sie kierunki plaszczyzn x,y,z z mozliwoscia wybrania jednej z nich. Nie wiem jak wylaczylem te opcje i nie wiem jak wlaczyc. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chce zrobic ognisko ale nie mam animacji ognia. Z Helpers/Atmospheric Apparatus wybieram CylGizmo i ustawiam parametry tak jak mi sie ogien podoba + w opcji Motion ustawiam Phase:100 oraz Drift:100. Klikam Auto Key > na 100 klatke > wylaczam auto key a w render ustawiam Active Time Segment. Renderuje mi wszystkie 100 klatek ale ogien jest w bez ruchu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)rozpoczalem kolejny projekcik mianowicie kaplice. Chce by cala byla zrobiona kamieni/cegiel. Problem mam z ich wymodelowaniem (przypomne siedze w 3ds m'x w sumie pare godzin). Myslalem by zrobic kawal skaly z modyfikatorem Noise ale nie wyszlo. Wtedy zrobilem 20 zwyklych box i recznie wymodelowalem tylko przod i lekko gore w Editable Mesh. 20 roznych box wydawalo mi sie dobra iloscia ale nadal strasznie wyglada to sztucznie przez to, ze kazdy kamien jest w ksztalcie box'a. moze macie jakies rady na dobre ich wymodelowanie?

2) Mam czasem problem z materialami. Przy robieniu zwyklego wozu na siano czy co tam, musialem oczywiscie zrobic ośke na kola. Przypisalem jej material metalu, ale wygladal paskudnie. Byl chamsko rozciagniety na calej dlugosci.

3) Jak sie robi wlasny material? wystarczy link do tutka

 

pozdrawiam Dallahpl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własny materiał... ;| zależy w jakim sensie :P możesz importować przygotowany wcześniej obraz w photoshopie czy czymś tam np.: jak robisz kaplice i chcesz żeby tylko tekstura przypominała kamienną to narysuj w photoshopie a później importuj do programu jako tekstura :) a jeżeli chcesz sie bawić z teksturami w maxie to po otworzeniu Material Editor ( skrót "m") to hmmm... chyba nie muszę tłumaczyć do czego służą poszczególne patenty w rolecie "Blinn Basic Parametrs" to polecam w drugiej kolejności korzystać z rolety "maps" po kliknięciu na "none" koło jakiegoś typu efektu otwiera się tabela z różnymi typami materiału w maxie już gotowymi, mają one różne narzucone funkcje i ulatwiają tworzenie tekstur :) takie tekstury jak np.: "noise" czy tam "cellular" mogą służyć do tego zeby powierzchnie były chropowate :) kombinując później z parametrami tych tekstur i podnosząc jeden z nich np "tylking" dla jakiejś osi osiągniesz fajnie rozciągnięte wybrzuszenia jak np.: na moim ostatnim dziele patrz na te obudowy w okuł rąk i nóg min4840.jpg

to były proste boxy z nałożonym modyfikatorem bend i taper a ten oryginalny kształt to nadała tekstura :) musisz sie tam pobawić i pokombinować :) sam jestem początkujący więc nie poszpanuje za dużo wiedzą ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności