Napisano 21 Styczeń 200421 l Troszkę przesadzone:) Znacznie prostrze modele i materialy dają podobne rezultaty.
Napisano 21 Styczeń 200421 l Autor hmm watek ten rozpoczalem w celu wymiany pogladow na ten temat i wiedzy wiec jak moglbys zrobic prosciej i lepiej moglbys pokazac jak to robisz??
Napisano 21 Styczeń 200421 l W tej chwili moge conajwyzej opowiedziec, nie mam dostepu do maxa. Ale moje oczka można obejżeć w mojej scenie. Osstatnio maltretuje teksture czlowieka, wiec i oczka widać. Jeżeli nie ma zblizenia na oczy często wystarcza zwykla kula z odpowiednią teksturą. Nie daje bump mapy do symulowania tęczówki. Tego nie widać z odległości. Czasami potrzeba wypłaszczyć tęczówkię więc dodaję osobny obiekt taką półokrągłą czapę na tęczówce. Nie rozumiem po co dodawałęś czarne wnętrze. Czy naprawdę tak wpływa o na osateczny efekt. A odbicia daję z fresnelem. Tak naprawdę to oczy są pokryte warstwą śluzu, która to odbija światło. A wymiada doświadczeń zawsze jest słuszna. Dodam jeszcze, że tak naprawdę wygląd oka będzie bardzo zależał od światła jakim je oświetlisz. Jakbyś dał światło o małej powierzchni nie powstał by tak wyraźny ślad i wydawałoby się, że oko jest troszkę mętne. Zmiejszenie liczby bitmap znacznie wpłynie na całość obliczeń. Przecież nie jedno oko jest zazwyczaj w scenie:) Pozdrawiam Bacry
Napisano 21 Styczeń 200421 l Autor generalnie tutaj nei widze zwaizku duzego zwykla kula z odpowiednia mapa to jest dla mnie tsposob nei trafiony inaczej mowiac wyglada to c...........tutaj masz racje ale jedynie z duzej odleglosci nei ma sensu tego robc. oczy sa sercem duszy wiec nalezalo by podejsc do tematu nieco dokladniej . przy zblizeniu z bliska tamta metoda nie byla by odpowiednia. tamte oczka z twojej scenu sa ladne jednak efekt mnie nei zadowolil.
Napisano 21 Styczeń 200421 l Autor a co do dziurki w oku to powiem ci ze zapewne nei bedzie roznicy jak jej wogole nei bedzie. powiem tak... te oko to jest wynik testu ktory wygladal na tyle dobrze dla mnie aby zrobic malego tutka do tego.
Napisano 21 Styczeń 200421 l Hehe, a probowales zrobic tak, zeby swiatlo odbijalo sie w oku i powstawal efekt czerwonych oczu? :) To by bylo niezle
Napisano 21 Styczeń 200421 l Autor pomysly: 1.hmm no to w tym rpzypadku mozna bylo by zostawic to wnetrze co jest aktualnie czarne .dac do srodka jakies cailo szkliste z fogiem lekko czerwonym a spod tego wnerza czarnego dac moze jakies amterial z reflectem. hmm ale w tym rzpypadku odbijalo by z kazdej strony. 2.bez wnwnetrzego ciala szklistego tylko sam czerwony mateerial z reflektem by swaitlo padajace bezposrednio odbijal. 3. slaby ze mnei kombinator
Napisano 22 Styczeń 200421 l Czerwone oczy? Może przez reflection ustawiony w czarnej plamce na czerwony tylko, z fallofem??
Napisano 22 Styczeń 200421 l Gdzie się podziała edycja postów?? Teraz muszę napisać nowy:( No więc zgadzamy się, że wszystko zależy od tego jak wierny chcemy uzyskać efekt. Jednak pisałem też o metodzie spłaszczenia tęczówki i dodania kopuły przed tęczówką, ta warstwa regulująca ostrość widzenia (nie wiem jak się to nazywa). Wtedy efekt jest znacznie lepszy. No ale tak naprawdę tylko przy znacznych zbliżeniach, albo dużej rozdzielczości obliczeń jest to potrzebne. W mojej scenie w ostatecznym renderingu na oko przypadnie pewnie z 10 pixeli. Po co marnować na to tyle bitmap, pamięci i procesora?? Pozdrawiam.
Napisano 23 Styczeń 200421 l Autor rozumeim ciebie i zgadzam sie z tym ze nalezy oszczedzac. jednak ten temat ( takie oczko w zblizeniu) mysle ze jest godny przedyskutowania i wymiany doswiadczenia. moze jakos neidlugo zrobie sposobem jaki sugerujesz. moze byc ciekawie .
Napisano 24 Styczeń 200421 l Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła;) Każdy sposób jest dobry pod warunkiem, że przynosi oczekiwane rezultaty. A wymiana poglądów jest czasami zwyczajnie zbawienna. Pozdrawiam Bacry
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto