adam_m Napisano 23 Marzec 2008 Share Napisano 23 Marzec 2008 Witam mam problem z porozkladaniem ścian budynku w edytorze UVWs. Krawędzie przylegających ścian są połączone i się rozciągają przy przesuwaniu. Jak rozdzielić ściany i obrócić te prostopadłe do ścian front i back? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 23 Marzec 2008 Share Napisano 23 Marzec 2008 a to nie prościej stosem modyfikatorów? mesh select i na to uvw map, mesh select i na to uvw map i tak dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 23 Marzec 2008 Autor Share Napisano 23 Marzec 2008 ściany mają sporo wnęk więc sam uvw map nie wystarczy. A co ze ścianami bocznymi, jak je obrócić? Stosem modyfikatorów każdą ścianę będę miał w innym oknie edytora UVW a ja chciałbym mieć wszystkie elementy mapowane w jednym oknie (tak się chyba powinno robić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 24 Marzec 2008 Share Napisano 24 Marzec 2008 A zapoznales sie juz z helpem w temacie UV Editora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 24 Marzec 2008 Autor Share Napisano 24 Marzec 2008 gdybym się nie zapoznał z helpem i z videotutkami to bym tego posta nie pisał. Przy mapowaniu standardowego boxa, ścianki sa rozłożone na płaszczyźnie edytora uvw a przy budynku już nie... dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 24 Marzec 2008 Share Napisano 24 Marzec 2008 Jezeli przerobiles helpa to dziwie sie, ze nie wiesz jak rozciac UV i ja obrocic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 24 Marzec 2008 Share Napisano 24 Marzec 2008 he, kolega chyba niechcący dopisał "nie" w kwestii zapoznawania sie z helpem. Enyhau: Nadaj budynkowi UVW unwrap i w okienku daj flatten mapping, teraz tylko podopasowywuj scianki do siebie i masz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 24 Marzec 2008 Autor Share Napisano 24 Marzec 2008 Nie jest to to o co mi chodziło, ale dzięki za chęci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 24 Marzec 2008 Share Napisano 24 Marzec 2008 Wiec o co Ci chodzi, bo nie rozumiem za bardzo. Moze screena jakiegos zaprezentuj, bedzie latwiej ogarnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 25 Marzec 2008 Autor Share Napisano 25 Marzec 2008 OK, postaram się jaśniej. Po flatten mapping rozbilo mi ściany na kilkadziesiąt elementów. Powstało wiele seamów w różnych miejscach (otwory, łuki okienne) i to pewnie przez nie tyle tych fragmentów. W helpie nie znalazłem jak edytować (usuwać) te seamy. Skąd sie ich tyle wzieło (?), sprawdziłem i nie mam w tych miejscach open edges. Chciałbym otrzymać coś takiego: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44824&page=3 to co zrobił mastahcez a mam coś takiego i w zaznaczonym miejscu zielone krawędzie to pewnie seam, się rozciągają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 W opcjach unwrap uvw przejdź do trybu edycji face i zaznacz wszystkie polygony płaskiej ściany którą chcesz mieć zamapowaną w jednym kawałku. Następnie kliknij na planar i ewentualnie align x,y, lub z albo na best align żeby dostosować ustwienie gizma. Teraz w edytorze masz ścianę w jednym kawałku to samo zrób dla wszystkich płaskich powierzchni. Potem poustawiaj koło siebie ściany krawędziami którymi się łączą i połącz je ze sobą za pomącą narzędzia weld (ctrl-w) albo target weld (ctrl-t). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 25 Marzec 2008 Autor Share Napisano 25 Marzec 2008 Dzięki Tomala. Wszystko ok tylko, że uv-ki są zniekształcone (spłaszczone). Co zrobić aby ich wielkość odpowiadała zaznaczonym polygonom na modelu (proporcje)??? Jak te uv-ki upchać w ten kwadrat? Przeskalować (pomniejszyć) i jaki to będzie miało wpływ na teksturę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 To że są spłaszczone to chyba normalne, dlatego zaznaczaj do planarnego mapowania powierzchnie płaskie które chcesz mieć w jednym kawałku np. jak jest ściana to ma ona jakąś grubość ale z jednej i drugiej strony ściany jest płaska powierzchnia i powinieneś każdą stronę mapować osobno wtedy nie będzie zniekształceń. Jak już będziesz miał w edytorze kawałek uv zmapowany planarnie i będzie on zniekształcony to zaznacz wszystkiej jego polygony(najlepiej selekcjonować wszystkie polygony jednego klastra uv zaznaczając opcję select element na dole okna edytora uv) i wtedy użyj flaten mapping a proporcje wrócą do normy. Po każdej takiej akcji odsuwaj kawałek gdzieś na bok edytora uv a jak już będziesz miał wszystkie polygony zmapowane to umieść wszystko w tym kwadracie i przeskaluj wszystkie razem jak się nie mieszczą. Upchnij je tak żeby jak najmniej miejsca pozostało niewykorzystanym. Kwadrat to powierzchnia textury jak zmapujesz obiekt to z menu tools wybierz render uvw template i wyrenderuj rozłożone uv'ki do jpg'a. Następnie użyj tego obrazka jako podkładkę w photoshopie do nanoszenia cegieł czy tam czego na texturę. PS pokaż jak wygląda ten budynek to może jakoś lepiej będzie można poradzić jak się za to mapowanie zabrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się