mrozik26 Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Robie sobie takie cuby ... bo lubie :P i chciałbym go pomalować wytexturować a potem jakoś z ładnymi cieniami wyrenderować ... czy jest to możliwe ? jak to zrobić ?
Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Jak masz to jakoś sensownie zmapowane to ja bym wypalił cavity map i w photoshopie najpierw zrobił jakąś ogólną texturę dla całości, np użył bym do tego jakiegoś zdjęcia jednolitej skały czy kamienia. Następnie z mapy cavity zrobiłbym maską dla naniesienia jakiś zabrudzeń w szczelinach albo obtarć na wystających elementach i na koniec delikatnie przybrudził wszystko jakąś mapą dirt. Można to potem w zbrushu wyrenderować ale chyba lepiej wypalić porządnego dispa dla jakiegoś poziomu którego jeszcze max udźwignie czy jakiś inny program którego używasz i tam wyrenderować. Pozdro.
mrozik26 Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 "Jak masz to jakoś sensownie zmapowane" - jak to jest konkretnie zmapowane? to wszystko jest wysculptowane ... sory ale średnio sie znam a nawet gorzej niż średnio
Tomala Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Mapowanie to podstawa do texturowania bo textura jest płaska a obiekt trójwymiarowy i program musi wiedzieć który pixel na texturze przypisać konkretnemu miejscu na obiekcie. Takie przypisywanie to właśnie mapowanie. Mapowanie w zbrushu chyba nie ma sensu, jeżeli bazą dla modelu był zbrushowy cube 3d i zrobiłeś morph targeta na początku to najlepiej wyeksportuj pierwszy lv do zewnętrznego programu i tam zmapuj boxa a potem wczytaj go jako morph targeta. Możesz oczywiście pomalować go używając tylko zbrusha ale o tym to się już napisałem więc możesz zajrzeć tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się