Skocz do zawartości

jak ładnie pomalować,wytexturować i potem wyrenderować ?


mrozik26

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jak masz to jakoś sensownie zmapowane to ja bym wypalił cavity map i w photoshopie najpierw zrobił jakąś ogólną texturę dla całości, np użył bym do tego jakiegoś zdjęcia jednolitej skały czy kamienia. Następnie z mapy cavity zrobiłbym maską dla naniesienia jakiś zabrudzeń w szczelinach albo obtarć na wystających elementach i na koniec delikatnie przybrudził wszystko jakąś mapą dirt. Można to potem w zbrushu wyrenderować ale chyba lepiej wypalić porządnego dispa dla jakiegoś poziomu którego jeszcze max udźwignie czy jakiś inny program którego używasz i tam wyrenderować. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapowanie to podstawa do texturowania bo textura jest płaska a obiekt trójwymiarowy i program musi wiedzieć który pixel na texturze przypisać konkretnemu miejscu na obiekcie.

Takie przypisywanie to właśnie mapowanie. Mapowanie w zbrushu chyba nie ma sensu, jeżeli bazą dla modelu był zbrushowy cube 3d i zrobiłeś morph targeta na początku to najlepiej wyeksportuj pierwszy lv do zewnętrznego programu i tam zmapuj boxa a potem wczytaj go jako morph targeta.

Możesz oczywiście pomalować go używając tylko zbrusha ale o tym to się już napisałem więc możesz zajrzeć tu:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności