Skocz do zawartości

[architektura] wnetrze kosciola w mentalu??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Renderuje wnetrza kosciola w mentalu. Swiatla mr-y i jedno z gory i jedno dodatkowe ktore ma rzucac cien za sciana z krzyzy(area lighty). Poza tym GI i FG oraz materialy arch i design, ale nie wszystkie bo ten kosciol jest czescia wiekszej sceny. Prosze o uwagi co zmienic ze swiatlem i cieniami by uzyskac wiekszy realizm, no i materialami, bo jesli chodzi o modeling zalozenie jest takie ze juz nic nie dodajemy. Prosze o konkretne propozycje co do ustawien rendera, swiatel i materialow, a nie ogolne teksty. Dzieki

co pozmieniac, kilka prob zrobilem z roznymi ustawieniami, ale tak czuje jakbym krecil sie w kolko modyfikujac GI i FG oraz swiatla a nie zyskiwal na realizmie, ktore z bardziej zaawansowanych funkcji rendera Waszym zdaniem moga poprawic efekt

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

gdzie te swiatla? gdzie sa cienie? materiały leżą...LEŻĄ!! oświetl to mr sun+sky +skyportals (tylko w 3ds Max 2008) włącz exposure control (w zakładce Environment)

Napisano

heja, dzieki, rzecz w tym ze wlasnie nie wiem gdzie sa cienie, bo suma sumarum swiatla mam i cienie w ich opcjach sa wlaczone, co do exposure control tez jest wlaczony, mr sky i sun wrzucilem a skyportali nie mam, jak cos wypracuje to podesle, no wlasnie materialy, ale co mozna zrobic z materialami jesli ma byc zwykly beton?? a nie np, jakies kafle na scianach?? pozdro

Napisano

coś mi sie zdaje ze masz za dużo tych świateł. Wywal wszystkie. Ustaw jedno, główne światło, które będzie rzucało cienie. Wyrenderuj. Jeżeli będzie za ciemno wstaw w srodku dodatkowe swiatla, bardzo słabe i z wyłączonymi cieniami. Jak chcesz i możesz to udostępnij scenke to pomęcze ją troche wieczorem.

Napisano

No fakt, mialem wlaczone jeszcze 2 swiatla ale jak je wylaczam to nie ma efektu o ktory mi chodzi czyli:

- by bylo widac ze jest doswietlenie z gory, ze swiatlo wpada przez otwor w wizy,

- cienie kladace sie na scianach i podlodze od krzyzy ktore stanowia sciane,\

- rzeczywiscie jest jakas lipa nadal z tymi materialami,ale jakoze dzis dopiero po raz pierwszy robie materialy mentala "arch i design" nie wiem co w nich mozna ustaiwc, bo w sumie wydaja sie dosyc idealne szczegolnie ze sciagnalem gotowe z neta.

ps. zalaczam rendera calej sceny zebys wiedzial na co sie porywasz, to wnetrze to tylkko czesc projektu, jak mi sie uda to wrzuce to na serwer.

-pierwszy obrazek to bez fg, co wyszlo, skad te fruwajace pojedyncze fotony, a gdzie reszta ??;

- drugi to jeszcze raz efekcik o ktory mi chodzi, w ktoryms tam z krokow mi wyszedl, ale nie wiem czemu na mr nie moge tego uzyskac, co ustawic by bylo, bo to bylo zrobione samym area lightem,

- trzeci render to tak jak zauwazyles 2 swiatla area i mr;

- czwarty cala scena w ktorej umieszczony jest kosciol;

-piaty render to to co wychodzi po wylaczeniu swiatel;

Napisano

popieram sugestie chudego- czyli zmontuj daylight system (mr sun i sky) a portal lights mozna zastapic mr area spot czy tez omni (do wykorzystania jako doswietlenie z otworow- mozna ustawic ich rozmiary)- renderuj z samym FG (bez GI)- co do materialow to po prostu przerob jakiegos tutoriala -rzeczywiscie material arch&design jest wystarczajacy do uzyskania wiekszosci shaderow- naucz sie nakladac tekstury a dokladniej mapowac obiekty zeby textura ladnie na nim lezala (do twoich celow wystarczy jak bedziesz mapowal podstawowymi metodami-bez unwrap'a)

Napisano

heja oto jak postepy, niestety nie duze, musialem wywalic tamte pliki bo cos sie wieszaly i zaczalem po kolei od nowa bawic sie w ustawienie sceny do mentala, bo wczesniej byla w scanline. tymniemniej tak jak radziles "'chudy'' wyrzucilem narazie wszystkie swiatla i jest sa tylko oba mr-y, zarzucilem materialy arch i design i tak to wyglada, i teraz sam czuje ze zabawa tkwi w materialach i moze w dodaniu dwoch swiatelek rzucajacych cienie(rozumiem ze powinienem excludowac i includowac)

- co do gi pozostalem przy nim na zewnatrz i wewnatrz, fg i gi ustawione sa na multiplayer 1, poza tym niewiele tam sie bawilem,

- chcialem zauwazyc ze zalezy mi na tym by nadal sie szybko renderowalo, a obecnie kazdy render to max 3 minuty czy to zewnetrze czy wnetrze,

- [eco] jak zrobiles to ze to swiatlo jest tak mega jasne w tych oknach ??

dzieki chlopaki, walcze dalej

Zalaczam cala sceneke, ku mojej uciesze tez renderuje sie okolo 2 minut... Oby tylko wnetrze tak wygladalo, podrzuccie mi jakies konkretne pomysly co byscie w tych materialach konkretnie poustawiali,prosze typu, pokrec tym albo tamtym:)

Napisano

aha i takie pytanie [eco] skoro zapodales scenke to napisz jakie bylo w niej oswietlenie, a np. jakbys mial screenshoty ustawien do niej i je zapodal to wogole spadlbym z krzesla pomimo, ze mam fotel,

aha i jeszcze jedno czy ktos mi powie jak rozswietlic to wnetrze gi, ktory parametr, multiply, czy zwiekszenie ilosci fotonow

thx

Napisano

...scena jest oswietlona tak jak opisywalem to w moim komentarzu czyli dayligtht systemem (mr sun i mr sky). Dla renderow zewnetrzych to wszystko- dla wewnetrznych doswietlana mr portal lights ustawionymi "za oknem" (dla widocznego renderu dwa swiatla- po jedym dla kazdej ze scian z otworami okiennymi-oczywiscie parametry szerokosci i sysokosci ustawione tak by "zlapac" wszystkie otwory- szyby maja wylaczona opcje cast shadows)- co do ustawien to nie spadniesz z krzesla bo wszystkie swiatla (i system daylight i portale) nie byly modyfikowane- korzystaj z mr Photographic exposure i jego presetow (w zakladce environment and effects - klawisz "8" ) - jak fabryczne ustawienia nie beda satysfakcjonujace to dopiero podkrecaj parametry - te biale okna same tak wychodza poniewaz mr photographic exposure jak sama nazwa wskazuje dziala na zasadadzie aparatu fotograficznego a dlugi czas naswietlania przy ujeciu "na zrodlo swiatla" skutkuje takim "przepalaniem"

Napisano

no ladnie mialem global lighting ustawiony na 0.01 i sie dziwilem czemu jak dodaje area i wlaczm multiplayer na 100 nic prawie nie widac, dzieki za odpowiedz, juz jestem na dobrej drodze pozdro, kurde ale niespodzianka,ale dostalem ja w prezencie od kogos kto sie tym bawil, heheh

- a wiec tak wygladalo wnetrze na 0,01 i swietle area 100, dzwine jest to ze wogole cokolwiek bylo widac na tych wczesniejszych renderach

- 17a i 18a to tak jak wyglada z dodatkowym swiatlem

-18a to jak wyglada na samych mr i materialach.

Wniosek jest taki =Mental Ray nie myli sie nigdy, myli sie czlowiek:)

Tymniemniej mam pytanie, macie pomysl jak zlikwidowac ten kwadrat swiatla na scianie wiezy kosciola, bo wiadomo, jest otwor na gorze, ale chccialbym by to swiatlo sie rozpraszalo a nie walilo w sciane i praktycznie wygladalo jak odpadniety tynk i surowy beton spod niego wystajacy,

dzieki

Napisano

przesun sobie slonce -albo ustaw by swiatlo padalo pionowo na oltarz (?) mozesz rozproszyc jakims szklem mlecznym w tym doswietlu

  • Confused 1
Napisano

heja jeszcze jedno slonce, przesunalem i jest ok, zajalem sie teraz renderem otoczenia przed kosciolem, i generalnie jak pisalem jest on czescia wiekszego zalozenia, ale co do holipy jasnej stalo sie tu z drzewem? (jest to maxowe foliage- nie mozna na nim zmieniac materialow wiec co poczac)

- i do holipy jasnej czemu ten bruk jest taki jasny, dodam ze nie jest to material arch i desing, czyli co zmieniamy??? pzdr

tak, tak i wiem ze kadr nie ten i ze balagan, ale narazie chodzi o technike...:)

Napisano

heja, dobra wrzucam jak ten kosciolek teraz wyglada i drugi ktory w miedzyczasie tez sie zrobil. Prosze o sugestie co zmienic, no i JAK??? I jedno pytanko, jak najlepiej rzucic cienie na podloge np. od lawek Waszym zdaniem. dzieki

ps. jakby co to z krata narazie zbawa

Napisano

...jakos slao klimat czuc w tym wnetrzu - na tym pierwszym renderze szczegolnie - chyba nwet za jasno jest - co do cieni to lawki juz rzucaja cienie - chyba ze chcesz jakies rownolegle od swiatla slonecznego

Napisano

no to pieknie, powrzucalem materialy po ustawialem scene i na gi i fg sie wiesza, wyskakuje blad, przeszukalem forum i nie ma na to rozwiazania, wiec w tej sytuacji, jak renderuje z wylaczonym gi i fg wychodza mega ciemne cienie, jak rozjasnic cien by wychodzil delikatny zamiast czarnego ?? da sie to wogole w mentalu?

Napisano

moze pokombinuj z ustawieniami pamieci witrualnej - tak apropos wieszania sie a jezeli chodzi o cienie to prawdopodobnie nie masz w otworze okiennym umieszczonego pomocniczego swiatelka typu sky portal ? dodatkowo mozesz rozjasnic wnetrze podkrecajac paramert diffuse bounces np na 2

Napisano

wiec tak, z wieszaniem tradycyjny blad "mem 3.0 i 4.'0'" wynikal z faktu jakiegos bledu w materialach, wytropilem ten material ktory go powodowal, i .... usunalem:), a co do ciemnosci cienia to chodzi mi tym razem o zewnetrze, we wnetrzu jest ok, ale jak renderuje zewnetrzna scene, to za pomoca shadow maps mozna regulowac jak ciemny bedzie cien. Chodzi o to ze jak sotsuje ray traced to ciemne miejsca sa calkiem ciemne mimo ze mam wlaczone gi. Rozumiem ze moznaby zwiekszac ilosc fotonow, ale to spowoduje ze scenka bedzie sie renderowac kilka razy dluzej, dlatego poszukuje bardziej metody: ALA SUWAK:) pozdrawiam, zalaczam ta nieszczesna zewnetrzna scene, oraz calkiem chyba juz nienajgorsze wnetrza kosciolkow....? choc wiem, mapy mapy, materialy

Napisano

Niezły progres. Ale zainstaluj FRY lub VRAY Te rendery ustawia sie szybciej, a fry to w zasdzie nawet sie nie ustawia, zaoszczedzisz czas. Efekty będą lepsze

Napisano

dzieki za komenty, niestety w pracy mam tylko mentala, robilem w vrayu i wiem ze jest latwo, ale na tym polega bol, w mentalu jednak mega wazne sa materilay... Ale fg i gi wylaczam bo sie mega dlugo renderuje w rozdzialce 3307x2339 i stad te kombinacje, no gi w wnetrzu zostawiam bo nie da rady inaczej, ale w exteriorach off. no coz lajf,

dzieki synthax za slowa otuchy:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności