Skocz do zawartości

Nasyp kolejowy


rafallos

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadła mi o głowy ostatnio taka myśl:

A może bym zrobił coś w rodzaju nasypu kolejowego w nocy, realistycznie oswietlonego i w ogole realistycznego. Ale nie potrafie paru rzeczy:

 

1- Jak wymodelowac caly nasyp (mam na mysli kamienie)- kazdy inny kamień (jakies 10 000 - to raczej nie wchodzi w grę), czy kilka typow kamieni wielokrotnie powielonych? A może jakoś inaczej?

 

2- Ziemia- w v-rayu 1.5 zauwazylem material v-ray dirt (nie wiem jak go uzywac) - wytlumaczcie, lub ew. poradzcie cos innego

 

3- HDRI- skad wziac to po pierwsze, a po drugie jak je ustawic (o ile i wiadomo to jak stworzę kulę i ustawie jej teksturę to od wewnątrz będzie czrana?)

 

4- Realistyczne oswietlenie- Adv. illumiantion wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1 - wystarczy przybliżony kształt z przyzwoitym materiałem i displacementem.

2 - VrayDirt niewiele ma wspólnego z ziemią/błotem. Nazwa dotyczy raczej brudu osadzającego się w trudno dostępnych miejscach, ale sam materiał nie symuluje tego brudu, a pozwala jedynie przyciemnić wspomniane miejsca. Można go wykorzystać jako maskę połączenia dwóch innych materiałów/tekstur, ale my tu nie o tym ;)

3 - próbowałeś googlować z hasłem "Free HDRI" ?

4 - nie wystarczy. Skorzystaj z Vrayowych opcji Global Illumination.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasyp to co innego - wystaje ponad poziom powierzchni, jest usypany z ziemi (najczęściej przed mostami, itp.), chodzi ci o podsypke.

Nie byłoby najłatwiej zrobić zwykły obiekt i nałożyć na niego noise i dodatkowo teksture podsypki z ustawionym dużym bumpem + także troche kamieni na powierzchni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności