Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Wpadła mi o głowy ostatnio taka myśl:

A może bym zrobił coś w rodzaju nasypu kolejowego w nocy, realistycznie oswietlonego i w ogole realistycznego. Ale nie potrafie paru rzeczy:

 

1- Jak wymodelowac caly nasyp (mam na mysli kamienie)- kazdy inny kamień (jakies 10 000 - to raczej nie wchodzi w grę), czy kilka typow kamieni wielokrotnie powielonych? A może jakoś inaczej?

 

2- Ziemia- w v-rayu 1.5 zauwazylem material v-ray dirt (nie wiem jak go uzywac) - wytlumaczcie, lub ew. poradzcie cos innego

 

3- HDRI- skad wziac to po pierwsze, a po drugie jak je ustawic (o ile i wiadomo to jak stworzę kulę i ustawie jej teksturę to od wewnątrz będzie czrana?)

 

4- Realistyczne oswietlenie- Adv. illumiantion wystarczy?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1 - wystarczy przybliżony kształt z przyzwoitym materiałem i displacementem.

2 - VrayDirt niewiele ma wspólnego z ziemią/błotem. Nazwa dotyczy raczej brudu osadzającego się w trudno dostępnych miejscach, ale sam materiał nie symuluje tego brudu, a pozwala jedynie przyciemnić wspomniane miejsca. Można go wykorzystać jako maskę połączenia dwóch innych materiałów/tekstur, ale my tu nie o tym ;)

3 - próbowałeś googlować z hasłem "Free HDRI" ?

4 - nie wystarczy. Skorzystaj z Vrayowych opcji Global Illumination.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Napisano

nasyp to co innego - wystaje ponad poziom powierzchni, jest usypany z ziemi (najczęściej przed mostami, itp.), chodzi ci o podsypke.

Nie byłoby najłatwiej zrobić zwykły obiekt i nałożyć na niego noise i dodatkowo teksture podsypki z ustawionym dużym bumpem + także troche kamieni na powierzchni

Napisano

latarnie mozesz zrobic odpowiednim shaderem (nie pamietam teraz który) albo wsadzic w miejsce żarówki v-ray light o sferycznym/półkulistym kształcie i wyexcludować szklaną kulę z rzucania cienia

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.