rafallos Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 Wpadła mi o głowy ostatnio taka myśl: A może bym zrobił coś w rodzaju nasypu kolejowego w nocy, realistycznie oswietlonego i w ogole realistycznego. Ale nie potrafie paru rzeczy: 1- Jak wymodelowac caly nasyp (mam na mysli kamienie)- kazdy inny kamień (jakies 10 000 - to raczej nie wchodzi w grę), czy kilka typow kamieni wielokrotnie powielonych? A może jakoś inaczej? 2- Ziemia- w v-rayu 1.5 zauwazylem material v-ray dirt (nie wiem jak go uzywac) - wytlumaczcie, lub ew. poradzcie cos innego 3- HDRI- skad wziac to po pierwsze, a po drugie jak je ustawic (o ile i wiadomo to jak stworzę kulę i ustawie jej teksturę to od wewnątrz będzie czrana?) 4- Realistyczne oswietlenie- Adv. illumiantion wystarczy?
mirach Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 1 - displacement 2 - vray dirt to zupelnie co innego: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vraydirt_params.htm 3 - http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/hdri_params.htm + google. 4 - nie, nie wystarczy :)
arev Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 1 - wystarczy przybliżony kształt z przyzwoitym materiałem i displacementem. 2 - VrayDirt niewiele ma wspólnego z ziemią/błotem. Nazwa dotyczy raczej brudu osadzającego się w trudno dostępnych miejscach, ale sam materiał nie symuluje tego brudu, a pozwala jedynie przyciemnić wspomniane miejsca. Można go wykorzystać jako maskę połączenia dwóch innych materiałów/tekstur, ale my tu nie o tym ;) 3 - próbowałeś googlować z hasłem "Free HDRI" ? 4 - nie wystarczy. Skorzystaj z Vrayowych opcji Global Illumination. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
rafallos Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 Aha i jeszcze jedno: - Jak zrobić świecącą latarnię?- Self illumination?
msierak Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 nasyp to co innego - wystaje ponad poziom powierzchni, jest usypany z ziemi (najczęściej przed mostami, itp.), chodzi ci o podsypke. Nie byłoby najłatwiej zrobić zwykły obiekt i nałożyć na niego noise i dodatkowo teksture podsypki z ustawionym dużym bumpem + także troche kamieni na powierzchni
kamil.ochel Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 latarnie mozesz zrobic odpowiednim shaderem (nie pamietam teraz który) albo wsadzic w miejsce żarówki v-ray light o sferycznym/półkulistym kształcie i wyexcludować szklaną kulę z rzucania cienia
Rekomendowane odpowiedzi