rafallos Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 Wpadła mi o głowy ostatnio taka myśl: A może bym zrobił coś w rodzaju nasypu kolejowego w nocy, realistycznie oswietlonego i w ogole realistycznego. Ale nie potrafie paru rzeczy: 1- Jak wymodelowac caly nasyp (mam na mysli kamienie)- kazdy inny kamień (jakies 10 000 - to raczej nie wchodzi w grę), czy kilka typow kamieni wielokrotnie powielonych? A może jakoś inaczej? 2- Ziemia- w v-rayu 1.5 zauwazylem material v-ray dirt (nie wiem jak go uzywac) - wytlumaczcie, lub ew. poradzcie cos innego 3- HDRI- skad wziac to po pierwsze, a po drugie jak je ustawic (o ile i wiadomo to jak stworzę kulę i ustawie jej teksturę to od wewnątrz będzie czrana?) 4- Realistyczne oswietlenie- Adv. illumiantion wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 1 - displacement 2 - vray dirt to zupelnie co innego: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/vraydirt_params.htm 3 - http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/hdri_params.htm + google. 4 - nie, nie wystarczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 25 Marzec 2008 Share Napisano 25 Marzec 2008 1 - wystarczy przybliżony kształt z przyzwoitym materiałem i displacementem. 2 - VrayDirt niewiele ma wspólnego z ziemią/błotem. Nazwa dotyczy raczej brudu osadzającego się w trudno dostępnych miejscach, ale sam materiał nie symuluje tego brudu, a pozwala jedynie przyciemnić wspomniane miejsca. Można go wykorzystać jako maskę połączenia dwóch innych materiałów/tekstur, ale my tu nie o tym ;) 3 - próbowałeś googlować z hasłem "Free HDRI" ? 4 - nie wystarczy. Skorzystaj z Vrayowych opcji Global Illumination. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafallos Napisano 25 Marzec 2008 Autor Share Napisano 25 Marzec 2008 Aha i jeszcze jedno: - Jak zrobić świecącą latarnię?- Self illumination? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msierak Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 nasyp to co innego - wystaje ponad poziom powierzchni, jest usypany z ziemi (najczęściej przed mostami, itp.), chodzi ci o podsypke. Nie byłoby najłatwiej zrobić zwykły obiekt i nałożyć na niego noise i dodatkowo teksture podsypki z ustawionym dużym bumpem + także troche kamieni na powierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 latarnie mozesz zrobic odpowiednim shaderem (nie pamietam teraz który) albo wsadzic w miejsce żarówki v-ray light o sferycznym/półkulistym kształcie i wyexcludować szklaną kulę z rzucania cienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi