Skocz do zawartości

Obiekt 3d: secesyjne biurko


siwek84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Proszę kolegów grafików o radę/pomoc w pewnej sprawie.

Chciałbym wymodelować takie oto biureczko:

 

http://siwy84.fotosik.pl/albumy/399788.html

 

i szczerze powiedziawszy nie bardzo wiem od czego zacząć. Mam już kilka mebelków secesyjnych zrobionych: ława, krzesło, szafeczka, ale nie były one tak trudne jak to biurko.

Prosiłbym o jakieś rady jak to ugryźć, jak zacząć, bo próbowałem już kilku rzeczy, ale jakoś mi to nie idzie.

Zdaję sobie sprawę, że pytanie dość ogólne. W razie czego pytajcie, postaram się sprecyzować.

Poziom moich umiejętności raczej górnych lotów nie jest, ale totalnie początkujący też nie jestem :)

Dzisiaj pod wieczór wrzucę modeliki mebli, które już zrobiłem - tak żebyście mieli pogląd na sprawę i ewentualnie mnie za coś ochrzanili lub pochwalili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ja bym zaczął od czegoś prostego co dałoby mi pogląd na proporcje całego biurka, czyli od blatu i potem jechał w dół, czyli to coś prostego pod blatem, w czym jak zgaduję najdują się szuflady, następnie nogi w kształcie S, potem połącz je na dole i wstaw pałską ściankę, a następnie zrób te rzeźbienia między nogami, tak będzie najłatwiej ;) wg mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hush - zaczynanie od blatu srednio mi sie podoba. Blat wole zrobić oddzielnie i go położyć na nogi bo jak przyjdzie do robienia materiału będzie łatwiej na oddzielnych obiektach.

 

marcin wuu - szczerze to na secesji się specjalnie nie znam. musze ten i kilka innych mebelków wymodelować do sceny, którą robie na zaliczenie pracy inżynierskiej. biurko stoi w pałacu poznańskiego w łodzi - muzeum miasta łodzi i z tego co wiem to jest to secesja :) ale przyznaje sie bez bicia, że dogłębnie się tym nie interesowałem. poszedłem, cyknąłem fotki (oczywiście za wcześniejszym pozwoleniem) i teraz siedzę i modeluję

 

Xiz0r - tak, 3d max. Aż tak zielony nie jestem :) Próbowałem już to biurko "pojechać" spline-ami, zaczynałem od kwiatka (prawego, górnego, pozostałe kopiowałem jako referencje i obracałem tylko o pewien kąt żeby nie było tak samo jednakże nie byłem zadowolony z efektu jaki otrzymywałem :/ Zrobie rendery później to Wam pokaże później co mi wychodziło.)

Loft - owszem fajny, ale wspominasz o jego znakomitych właściwościach tak po prostu czy widzisz tu dla niego zastosowanie?

Lathe - użyłem do zrobienia szafki na a la "kurzej nóżce" - świetna sprawa i dziecinnie proste :)

 

sand - heh jakby to było takie proste :) to bym tego pytania nie zadawał. Wiadomo - jeden woli tak, drugi tak. Extrudem jeszcze nie próbowałem bo się boję o siatkę. Toż to będzie masakra w okolicach tego kwiatka właśnie.

 

Wieczorem wrzucę pozostałe meble i mojego "kwiatka". Pozdrawiam i czekam na jakieś inne pomysły. No i dzięki za te dotychczasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za posta pod postem.

 

Tak jak obiecywałem tylko, że jednak wcześniej niż wieczorem :) dorzucam albumik z clay renderami już zrobionych modeli. Krytyka mile widziana, ale proszę się za bardzo nie rozwodzić nad nimi bo nie one są tutaj przedmiotem rzeczy :)

 

http://siwy84.fotosik.pl/albumy/400136.html

 

Czekam na dalsze pomysły w sprawie tego biurka. Tymczasem sam spróbuje się z tym pomęczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo zaczołbym od zespaljnowania tych wszystkich zawijasów i ustawienia sobie ich ładnie w view porcie potem modeling.

A może by to zeskluptować... zbrush albo Mudbox... ale jeśli nie masz piórka to zapomni o sklupcie. Po za tym to chyba editable poly, cut i extrude. No i weź sobie zrób zdjęcie porządnym aparatem a nie kommuraskom ;)

 

O jeszcze jeden pomysł... szklupt i editable poly to było by najlepsze połączenie. Wymodelujesz proste kształty a potem ze skluptujesz i będzie ładnie miękko i w ogóle :)

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Czy te meble rzeczywiście mają tak strasznie powyginane nogi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh aparat to byl panasonic lumix dmc-fz20 :) Tylko zdjecia lipne bo sie musialem spieszyc.

 

inne progsy raczej odpadaja bo nie obczaje tego tak szybko... :/ a czasu nie mam za wiele.

 

próbuje, cały czas próbuje. z cut'em jest ten problem, ze potem by trzeba bylo zapodac meshsmootha, a chcialem troche ograniczyc siatki bo mi wychodzi duuuuzio poly :)

spline-y fajne, ale kurde te kształty na tym boku się tak zawijają jakby do środka - nie wiem czy ktos załapie o co mi chodzi i z tym wlasnie mysle, ze bedzie problem w metodzie spline-owej.

poza tym mam pytanie.

narysowalem dajmy na to 3 okregi "w sobie" jeden mniejszy od drugiego i potem najmniejszy w srodku. dalem cross-section. połączyły mi sie liniami prostymi, ale w miejscu polaczen mam po 2 vertexy. chce je z-weldować i nie moge. Dlaczego? Są na tym samym poziomie i w ogole. HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to bez większej ilości poly to tu sie nie obejdzie... ja wole cutem bo mam większa kontrole nad siatką... ale kto co lubi, wiadomo :) aha... czy to musi być wymodelowane?? tzn. czy musisz pokazać siatki mebli?? czy tylko wizkę? bo może bało by sie z tego jakimiś programem typu "crazy bump" to wydobyć. Nadać displase i zobaczyć efekt... masakra z dispa nie będzie ale na wizkę może wystarczyć... spróbuj i pokaż efekt jak zrobisz :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie metodą "na cut'a" :) Cinżka sprawa.

Mortom - nie zauważyłem wcześniej tego pytania. Tak, te meble mają w rzeczywistości takie powyginane nogi. Wrzuciłbym i resztę fotek, ale nie powinienem. Nie moge sobie od tak wstawiać do netu fotek mebli z muzeum. To biurko to w akcie desperacji. Może później tylko dla przykładu wrzuce jakieś zbliżenie na nogę.

Generalnie to biurko to masakra. Tamte mebelki były średniej trudności jak dla mnie. Przy tym biurku wymiękam. Teraz żałuję, że nie wziąłem na temat inżynierki max reactora tylko cholerną wizkę XIX-wiecznej architektury.

 

Aaaa i jeszcze mam pytanie.

Panowie, jak zrobić żeby obiekt był "bardziej" przezroczysty w view porcie? Bo teraz to wyglada tak, ze prawie nic nie widac. Znalazlem na to patent, ale mało wygodny,a jestem pewien, ze jest na to jakas opcja tylko ja nie wiem jaka. Z gory dzieki za pomoc.

nicxb3.jpg

By siwy99 at 2008-03-31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - ja sobie nie dam prawego jajka ani nawet lewej ręki uciąć za to, że to biurko jest secesyjne. Może i nawet nie jest. Dostałem zalecenie od mojej promotor, że mam iść do muzeum miasta łodzi i napstrykać sobie fotek (po tym jak zostało to załatwione oficjalnie oczywiście między uczelnią a muzeum) No to poszedłem, panie mnie oprowadziły. Powiedziałem, że chce meble do salonu i gabinetu. Pokazały mi to, zrobiłem foty i teraz robie. Nie wnikam w to z jakiego to jest okresu, jestem (chciałbym być :) ) grafikiem, a nie właśnie restauratorem wnętrz czy kustoszem :) Choć nie zmienia to faktu, że chciałbym żeby mebelki były secesyjne :)

 

PS. Cieszę się, że mogłem kogoś rozbawić :D No ale fakt. Kończymy of topa i wracamy do modelowania.

Niech mi ktoś powie jak zrobić tego plejna bardziej przezroczystego...Proszę.

 

EDIT: Marcinie, a pokazywałeś może ojcu "fotki" modeli, które już zrobiłem? Jeśli tak to napisz co powiedział. A jak nie to pokaż i spytaj czy one są faktycznie z secesji czy też nie :) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie że Xiz0r miał na myśli to że zamiast co chwilę otwierać material edytor i zmieniać opacity, zmieniał byś sobie jego wartość przy pomocy suwaka klatek (swoja drogą dobry patent :P)

 

I tak będziesz mógł sobie normalnie modelować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa czaje o co chodzi.

poradzilem sobie z tym w troszke inny sposob. zwiekszylem gamme, contrast i jasnosc fotki i juz jest lepiej.

Panowie, proszę o wypowiedzi na temat siateczki i ewentualne rady/sugestie. Zupełnie nie wiem czy to się uda. Strasznie dużo tu powierzchni pod różnymi kątami. Nie wiem czy moje bidne oka to wyłapią.

 

couy1.jpg

 

PS.Wiem, ze troche daje po oczach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to wogóle nie tak. nie zapanujesz nad taką siatką. kazdy ornament rób z innego objektu. każdy inaczej. zaczynaj od splineów. naprawdę. potem kombinuj, extrufduj, loftuj. na końcu convert to poly, chamfery, cuty i potem TS. innej drogi raczej nie ma.

 

Fargate- tak, dokładnie o tym mówię. pomocne, prawda? było na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością muszę stwierdzić, że miałeś rację Xiz0r... :( Jak zapodałem TS-a to się masakra zaczęła. Pomimo zastosowania chamfera na niektórych krawędziach.

Chciałem jakoś z tego uciec zaznaczając krawędzie poszczególnych ornamentów robiąc z nich shape-y, ale to co wychodziło było dalekie od ideału, a poprawianie zajmie za dużo czasu. Zrobię to od nowa.

 

Xiz0r - a mógłbyś mi na fotce, w paincie czy w ps-ie rozrysować przykładowy fragment siatki? Gdzieś jakiś urywek jak według Ciebie powinno to wyglądać.

Nie wiem czy nie proszę o zbyt wiele, proszę się nie oburzać w razie czego. Po prostu stan mojej wiedzy mały tak samo jak ilość czasu i zapas wytrzymałości psychicznej. Krótko mówiąc - jestem w kropce.

 

Pozdrawiam. Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiek, obrysowujac w ten sposob bedzie totalna kaszana bo liczba vertexow i ich ulozenie jest niezgodne

na Twoim miejscu zrobilbym sama deske a w oddzielnych obiektach robil te wszystkie plaskorzezby

 

bez urazy, ale mysle ze narazie to biurko troche przekracza Twoj skill, choc jestem pewien ze to nadrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

broń Boże nie obrażam się z dwóch powodów:

1) masz rację

2) powiedziałeś to kulturalnie :)

 

przekracza mój skill. poprzednie meble w porównaniu do tego to był pikuś. też mam nadzieje, a nawet muszę to nadrobić. zaraz się za to biorę. tylko wezmę prysznic i jakieś zimne picie do ręki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki mam problem. mam splajna jakiegos tam. mając go wybranego, biorę create line i dorysowuję nową kreskę. i teraz problem - chcę połączyć nowo dorysowaną kreskę do tej starej. przesuwam vertex nowej linii nad istniejący (stary) vertex linii, która już była, zaznaczam oba, klikam Weld i... NIC. Nie weld-ują się. Dlaczego? I jak zrobić żeby się jednak zweldowały. Z góry dzięki za odpowiedź na pytanie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może chcesz zrobić vertexa w splinie z którego wychodzą więcej niż 2 line'y?? tylko 2 w aplinach mogą. albo za mały treshold masz do welda. kliknij ten kwadracik koło welda i jedź do góry z wartością treschold w weld dialogu.

 

co do rysunków to cięzko będzie, jak znajdę trochę czasu to się postaram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istotnie - mam vertexa, z którego wychodzą dwie linie i chcę dołączyć/zrobić tak żeby wychodziła trzecia linia. czyli tak sie nie da?

treshold - wiem co to jest, ale zwiekszenie tego tu nie pomaga.

 

ps. dobra. jakbys mogl to skrobnij coś. póki co próbuje praktycznie od nowa sam coś wyrzeźbić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie radzę sobie z tym. Jutro idę do mojej promotor żeby dała pomocną dłoń. Jak coś się ruszy w tym temacie to dam znać.

PS.Promotor zaproponowała ruszenie tego patchami. Próbowałem to zrobić, ale moim zdaniem to chybiony pomysł. Może ja nie umiem po prostu. Jutro się okaże. Tym czasem możecie to skomentować. Nie chcę żeby temat umarł bo jeszcze problem nie został rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności