Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie który jest najszybszy render z którego korzystaliście i możliwie najlepszy. W XSI jest nop mental ray bardzo dobry ale poszukuje może lepszego a napewno jakiegoś szybkiego rendera

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No tylko słyszałem że on działą tylko pod 3ds maxem chyba że zrobili też pod inne programy. A najbardziej by mi zależało żeby działał pod XSI

Napisano

vray z tego co się oriętuję jest w bardzo wczesnej becie dla XSI, dla majki też jest beta ale już całkiem zaawansowana i co najważnbiejsze też się załapałem :D ach musiałem się pochwalić jeszcze raz :D

Napisano

Co to znaczy najlepszy renderer? Nie ma takiego. To zależy od tego, czym chcesz się zajmować.

 

Pod XSI masz mental raya i 3delighta i... niczego Ci więcej nie potrzeba, o ile chcesz robić animacje, a nie Viz. VRay? Zamienił stryjek siekierkę na kijek...

 

pozdr.,

skk.

Gość ant-3d
Napisano

to jak to jest z tymi rendererami naprawde? SYmek mowi "Zamienił stryjek siekierkę na kijek...". Nie chce tutaj wywolywac dyskusji ktory jest najlepszy bo to bez sensu. comands sorry ze tak sie wtryniam do twojego watku ale mysle ze oboje na tym skorzystamy ;) Pytanie takie jaki renderer najlepiej sprawdzi sie pod animajca gora powiedzmy 6min, jaki bardziej pasuje do vizek? W ktorym mozna uzyskac render bardziej techniczy a ktory nadaje sie bardziej pod grafike artystyczna? Np. osobiscie zauwazylem ze mental o wiele lepiej sprawdza sie przy renderowaniu postaci i twarzy niz vray. Jakos tak bardziej plastycznie wychodzi. Jakie renderery sa wykorzystywane w produkcjach filmowych? Moze jest jakas stronka ktorej nie udalo mi sie namierzyc traktujaca o wykorzystaniu poszczegolnych rendererow w danych produkcjach filmowych? Wiem ze to obszerny temat i mozna sobie o tym dyskutowac do konca swiata ale moze ktos moglby chodz troche rozjasnic te mroczne pytania rzucajac wiecej swiatla na nie.

Napisano
Moze jest jakas stronka ktorej nie udalo mi sie namierzyc traktujaca o wykorzystaniu poszczegolnych rendererow w danych produkcjach filmowych? Wiem ze to obszerny temat i mozna sobie o tym dyskutowac do konca swiata ale moze ktos moglby chodz troche rozjasnic te mroczne pytania rzucajac wiecej swiatla na nie.
Stronki, nie ma ale jest SYmek, zaraz pewnie nam wyłoży jak to wygląda. ;)

 

Ja bym się w produkcjach filmowych nie spodziewał niczego poza mentalem, rendermanami i mantrą (+ ofkors wewnętrzne, firmowe, specjalistyczne silniki renderujące, do volumetryków i takich tam).

Napisano

E, tam! Nie ma czego wykładać, wiadomo w czym się robi filmy ;) Pytanie natomiast jak to się ma do przyszłego autora animowanego shorta powstającego w Polsce? O, to jest dopiero pytanie! - na które nie ma zresztą prostej odpowiedzi...

 

1). Bardzo wiele zależy od tego, co to będzie za film, co na nim widać, w jakiej stylistyce powstaje.

 

2). Jeszcze więcej zależy do tego, co sam potrafisz zobaczyć, jaki poziom doskonałości estetycznej i technicznej Cię interesuje. Jakie są Twoje wymagania.

 

3). No i w końcu wiele zależy od tego, jak bardzo chcesz się umoczyć po drodze, tj. ile jesteś gotów zainwestować czasu, żeby to wyglądało tak, jak sobie tego życzysz.

 

4). Istnieją ujęcia, które zrobione w VRayu będą nie do odróżnienia od tych z PRMana. Istnieją też takie, w których te różnice trudno będzie nie zauważyć.

 

5) . Istnieją takie rzeczy, z którymi żaden program, poza PRManem, sobie nie poradzi, ale może to oznaczać, że ja, Ty, czy mathix również sobie z tym nie poradzimy, więc rozsądniej będzie pójść na kompromis i nie robić w ogóle takiego ujęcia... Mało też jest takich ujęć, których nie dałoby się uprościć, szczególnie jeśli stajemy przed dylematem: mniej albo wcale.

 

6). No i w końcu zawsze może się okazać, że to, iż coś wygląda kiepsko, nie ma dla nas znaczenia, co również może być cnotą...

 

7). Jeśli ktoś planuje pracę w XSI jest naprawdę w doskonałej sytuacji. XSI ma genialną implementację mental raya a po niedawnym wydaniu 3delighta na XSI, masz to, co najlepsze z dwóch światów i to w wyjątkowo wygodnym opakowaniu.

 

8). Wydaje mi się, że o ile nie ma się bardzo wyśrubowanych oczekiwań, albo projekt nie zasadza się na bardzo specyficznych założeniach, można z powodzeniem realizować shorta nawet w maxowym scanlinie.

 

9). Studia filmowe wybierają swoje narzędzia choćby ze względu na rozmiar produkcji. Jak masz 1500 procesorów na farmie, to musisz używać programu, który potrafi się w tym odnaleźć, czyli na przykład kompresuje transfer sieciowy, rozdziela pracę na etapy (czyli GI cache, mapy cieni. odbić, proceduralne obiekty i wiele innych elementów sceny, może liczyć przed powstaniem samego obrazka), używa plików opisu sceny (najchętniej ASCII), potrafi działać zarówno wielowątkowo jak i wieloprocesorowo etc. Wiele takich dupereli, które nawet nie zahaczają o jakość obrazka czy szybkość renderingu ;)

 

10). Jakość renderera to nie tylko jego prędkość, niezawodność czy uroda obrazka. W niektórych zastosowaniach przeważająca może być kolekcja dobrych shaderów a w innych taka drobna właściwość jak to, że w pewnych programach możesz zapisać na dysku (automatycznie) 1000 prostych obiekŧów a renderer sam złoży z nich 10-tysięczną armię niepowtarzalnych robotów, z wariacjami shaderów, tekstur czy animacji. I do tego zrobi to na 512MB RAMu ;)...

 

pozdr.,

skk.

Gość ant-3d
Napisano

Dzieki wielkie SYmek za odpowiedz i naprowadzenie na wlasciwy tok myslenia :) Dobrze jest miec szersze pojecie w temacie bo wowczas nie bedzie sie kopac rowu lyzeczka od herbaty i na odwrot nie bedzie sie mieszac herbaty lopata. Thanks :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności