Napisano 29 Marzec 200817 l No własnie, jak przeniesc np zanimowaną postac lub kilka postaci do houdiniego ? no i na odwrot, z houdiniego np animacje particli do majki. Da rade to zrobic ? Ogolnie chodzi mi o przenoszenie z jednego programu do drugiego wszyskiego co sie da. szukałem przez google, ale nic nie znalazłem
Napisano 29 Marzec 200817 l FBX spróbuj, ale nie wiem dokładnie, jak oba pakiety się spisują na tym polu.
Napisano 29 Marzec 200817 l z tego co mi wiadomo... format BVH nadaje się do przenoszenia kości, animacji... ;)
Napisano 29 Marzec 200817 l Tomasz_87 napisał: No własnie, jak przeniesc np zanimowaną postac lub kilka postaci do houdiniego ? no i na odwrot, z houdiniego np animacje particli do majki. Da rade to zrobic ? Ogolnie chodzi mi o przenoszenie z jednego programu do drugiego wszyskiego co sie da. szukałem przez google, ale nic nie znalazłem Bo na googlasz raczej nic o tym nie znajdziesz. Do particli jest od niedawna exporter dla Houdini -> Maya. Zobacz na Exchange. Import postaci spokojnie zrobisz FBXem, albo point cache'm, ale od strony Mai nie pomogę. Raczej gdyby były jakieś problemy z drugiej strony. Od biedy możesz wypluć sekwencje obejotów - co mówię, od biedy... wiele osób tak robi od lat ;) Jest jeszcze Collada dla Mai. Nigdy nie próbowałem, ale przynajmniej z kamerami i światłem powinna dać sobie radę. W XSI radzi sobie ze wszystkim. EDIT: Za kilka dni ukazuje się nowa wersja Houdiniego. Będzie miała support dla OSX i ponoć FBX eksporter (obiecany). Przynajmniej część problemów uda się tym rozwiązać ;) pozdr., skk. floo napisał: z tego co mi wiadomo... format BVH nadaje się do przenoszenia kości, animacji... ;) Owszem, Houdini zaimportuje szkielet biovision, o ile uda się go wypluć z Mai. Ale pozostaje kwestia weightmaps itp. To może być spora górka do przebycia. Za kilka dni powinien do FAQ'a Houdiniego dodać sprawy związane z HMX, są w trakcie przygotowania. Zaglądnij też na odforce.net do działu Maya. Jest tam sporo różnych wątków i możliwości.
Napisano 29 Marzec 200817 l Autor Nie chodzi mi tutaj o przenoszenie całej psotaci ktora jest juz zeskinowana tylko same zanimowane kosci, reszte (postaci, całą scene itp) mozna przeniesc przez FBX (czy jakie tam jeszcze houdini czyta rozszerzenia), zeskinowac w houdinim i oteksturowac. A co do collady to własnie znalazłem na forum houdiego, miedzy innymi cos tam SYmek psiałes o tym. To jedyne co znalazłem chwile po załozeniu nowego posta tutaj :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto