Skocz do zawartości

Transport animacji itp z Maya do Houdiniego i odwrotnie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No własnie, jak przeniesc np zanimowaną postac lub kilka postaci do houdiniego ? no i na odwrot, z houdiniego np animacje particli do majki. Da rade to zrobic ?

Ogolnie chodzi mi o przenoszenie z jednego programu do drugiego wszyskiego co sie da.

szukałem przez google, ale nic nie znalazłem

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
No własnie, jak przeniesc np zanimowaną postac lub kilka postaci do houdiniego ? no i na odwrot, z houdiniego np animacje particli do majki. Da rade to zrobic ?

Ogolnie chodzi mi o przenoszenie z jednego programu do drugiego wszyskiego co sie da.

szukałem przez google, ale nic nie znalazłem

 

Bo na googlasz raczej nic o tym nie znajdziesz.

 

Do particli jest od niedawna exporter dla Houdini -> Maya. Zobacz na Exchange.

Import postaci spokojnie zrobisz FBXem, albo point cache'm, ale od strony Mai nie pomogę. Raczej gdyby były jakieś problemy z drugiej strony.

 

Od biedy możesz wypluć sekwencje obejotów - co mówię, od biedy... wiele osób tak robi od lat ;)

 

Jest jeszcze Collada dla Mai. Nigdy nie próbowałem, ale przynajmniej z kamerami i światłem powinna dać sobie radę. W XSI radzi sobie ze wszystkim.

 

EDIT: Za kilka dni ukazuje się nowa wersja Houdiniego. Będzie miała support dla OSX i ponoć FBX eksporter (obiecany). Przynajmniej część problemów uda się tym rozwiązać ;)

 

pozdr.,

skk.

 

z tego co mi wiadomo... format BVH nadaje się do przenoszenia kości, animacji... ;)

 

Owszem, Houdini zaimportuje szkielet biovision, o ile uda się go wypluć z Mai. Ale pozostaje kwestia weightmaps itp. To może być spora górka do przebycia.

 

Za kilka dni powinien do FAQ'a Houdiniego dodać sprawy związane z HMX, są w trakcie przygotowania. Zaglądnij też na odforce.net do działu Maya. Jest tam sporo różnych wątków i możliwości.

Napisano

Nie chodzi mi tutaj o przenoszenie całej psotaci ktora jest juz zeskinowana tylko same zanimowane kosci, reszte (postaci, całą scene itp) mozna przeniesc przez FBX (czy jakie tam jeszcze houdini czyta rozszerzenia), zeskinowac w houdinim i oteksturowac.

A co do collady to własnie znalazłem na forum houdiego, miedzy innymi cos tam SYmek psiałes o tym.

To jedyne co znalazłem chwile po załozeniu nowego posta tutaj :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności