Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No własnie, jak przeniesc np zanimowaną postac lub kilka postaci do houdiniego ? no i na odwrot, z houdiniego np animacje particli do majki. Da rade to zrobic ?

Ogolnie chodzi mi o przenoszenie z jednego programu do drugiego wszyskiego co sie da.

szukałem przez google, ale nic nie znalazłem

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 926
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tego co mi wiadomo... format BVH nadaje się do przenoszenia kości, animacji... ;)

Napisano
  Tomasz_87 napisał:
No własnie, jak przeniesc np zanimowaną postac lub kilka postaci do houdiniego ? no i na odwrot, z houdiniego np animacje particli do majki. Da rade to zrobic ?

Ogolnie chodzi mi o przenoszenie z jednego programu do drugiego wszyskiego co sie da.

szukałem przez google, ale nic nie znalazłem

 

Bo na googlasz raczej nic o tym nie znajdziesz.

 

Do particli jest od niedawna exporter dla Houdini -> Maya. Zobacz na Exchange.

Import postaci spokojnie zrobisz FBXem, albo point cache'm, ale od strony Mai nie pomogę. Raczej gdyby były jakieś problemy z drugiej strony.

 

Od biedy możesz wypluć sekwencje obejotów - co mówię, od biedy... wiele osób tak robi od lat ;)

 

Jest jeszcze Collada dla Mai. Nigdy nie próbowałem, ale przynajmniej z kamerami i światłem powinna dać sobie radę. W XSI radzi sobie ze wszystkim.

 

EDIT: Za kilka dni ukazuje się nowa wersja Houdiniego. Będzie miała support dla OSX i ponoć FBX eksporter (obiecany). Przynajmniej część problemów uda się tym rozwiązać ;)

 

pozdr.,

skk.

 

  floo napisał:
z tego co mi wiadomo... format BVH nadaje się do przenoszenia kości, animacji... ;)

 

Owszem, Houdini zaimportuje szkielet biovision, o ile uda się go wypluć z Mai. Ale pozostaje kwestia weightmaps itp. To może być spora górka do przebycia.

 

Za kilka dni powinien do FAQ'a Houdiniego dodać sprawy związane z HMX, są w trakcie przygotowania. Zaglądnij też na odforce.net do działu Maya. Jest tam sporo różnych wątków i możliwości.

Napisano
  • Autor

Nie chodzi mi tutaj o przenoszenie całej psotaci ktora jest juz zeskinowana tylko same zanimowane kosci, reszte (postaci, całą scene itp) mozna przeniesc przez FBX (czy jakie tam jeszcze houdini czyta rozszerzenia), zeskinowac w houdinim i oteksturowac.

A co do collady to własnie znalazłem na forum houdiego, miedzy innymi cos tam SYmek psiałes o tym.

To jedyne co znalazłem chwile po załozeniu nowego posta tutaj :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności