Napisano 30 Marzec 200817 l Nie wiem czy to odpowiedni dział ale spróbuje, mam pytanie dotyczace umieszczenie modelu zrobionego w 3d studio w aplikacji wykożystującej OpenGL/GLU/GLUT. Mam juz model wraz z teksturą, nie jestem pewien czy nalezy jescze coś zrobić w 3ds tak aby postać mogła poruszać kończynami. Czy ktoś dysponuje jakims sensownym tutorialem lub własnymi doświadczeniami. Byłbym wdzięczny za jaką kowleik pomoc. Pozdrawiam sn00zer
Napisano 31 Marzec 200817 l Autor nie... chcę zrobić coś takiego: Tańczący szkielet. Szkielet powinien tańczyć na podłodze, prócz tego powinno po scenie poruszać się kilka różnokolorowych świateł (np. stożkowych) (coś a'la dyskoteka ;)). Wszystko musze zaimplementowąc sam.
Napisano 31 Marzec 200817 l YYyhhmm... ja sie nie znam, jak to wyglada od strony programistycznej, ale: robiac animacje pod jakis silnik zwykle mamy do dyspozycji exporter, ktory "tlumaczy" model ze szkieletem i animacjami na zrozumiala dla silnika forme. Na pewno bedziesz musial miec ten model podpiety do szkieletu i wyexportowac wartosci dla rotacji kosci w czasie. yszz... jestem animatorem postaci do gier i tylko tyle moge Ci pomoc ze swojej strony neistety ;) Moge ew. jutro w pracy zapytac jakiegos "programatora" co i jak.
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Lub podobnie, ale olać wartości rotacji kości tylko wybakować animację do czystego mesha a następnie użyć jednego z formatów używanych w grach, który ma możliwość przenoszenia klatek (md2, md3 lub coś podobnego) i importować model z animacją w swojej aplikacji. Jak wybakować animację do mesha powinieneś znaleźć na forum. (animacja bones do vertexów albo konwersja kości do mesha czy jakieś takie hasła). pozdro!
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Autor dzięki, Reanimator był bym wdzięczny, tez mysle ze nie trzeba urzywac kości tylko poprostu wyeksportwoać wierzchołki wraz z tekstura do silnika, ale nie bardzo wiem jak to zrobić, jak byś sie dowiedzial był bym zobowiązany, a tak btw w jakiej firmie pracujesz? Mam jescze jedno pytanie jak bo nie moge znaleźc konkretnie na forum jak się przycina textury, tzn jak sie je planuje... Moze cos przegapiłem pewnie... ;)
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Przycina? Hmmm nie wiem moze chodzi ci o mapowanie?? Chodzi ci o to ze ktory fragement textury ma byc wyswietlany w danym miejscu na modelu?
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Autor przepraszam za mój brak znajomości terminologi ale baiwe sie tym dopiero od 2 tygodni, tak chodzi mi o mapowanie, dzieki już wiem czego szukać :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto