Skocz do zawartości

Jak pociąć kulę na plastry?


wojtekdu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

No niby... ale jeśli tak na szybko pracujesz, to nie musisz nadawać ID.. zostaną nadane automatycznie.

Czyli najpierw nadajesz tej kuli jeden maeriał.. na całą kulę... a potem na poszczególne selekcje dodajesz kolejne materiały... i tyle. Nie musisz ciąć modelu na plasterki aby nadawać różne materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tworzysz kulę...

2. nadajesz materiał w edytorze materiałów

3. w edit poly robisz selekcję polygonów

4. najdajesz inny maeriał (nie wyłączając selekcji w edit poly)

5. zmieniasz selekcję i nadajesz kolejny inny maeriał...

 

itd...

 

Później możesz pobrać marteriał pipetą w edytorze materiałów aby go zdjąć z kuli i mieć wszystkie materiały znajdujące się na kuli w jednym slocie jako muli/sub-object

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tworzysz kulę...

2. nadajesz materiał w edytorze materiałów

3. w edit poly robisz selekcję polygonów

4. najdajesz inny maeriał (nie wyłączając selekcji w edit poly)

5. zmieniasz selekcję i nadajesz kolejny inny maeriał...

 

itd...

 

Później możesz pobrać marteriał pipetą w edytorze materiałów aby go zdjąć z kuli i mieć wszystkie materiały znajdujące się na kuli w jednym slocie jako muli/sub-object

 

Zrobiłem tak jak piszesz, ale przy zaznaczonych poligonach wybrałem inny materiał i wybrałem go. Cała kula przyjęła zaznaczony nowy materiał. Chyba coś źle robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba u ciebie tej:) ja też sprawdziłem przed chwilą w max 2008 i w edit poly nie działa i basta, hej:)

albo ja mam coś popsute

 

Heeej, a nie mówicie przypadkiem o editable poly, a nie o modyfikatorze edit poly?

W editable poly działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtku - też masz maxa 2008?

 

No a u mnie w max9 działa i zawsze działało :) No bez kitu.. bo zaraz video tutka zrobię :D

 

Ale to co najmniej kosmicznie dziwne, że działa i zawsze działało nawet w max 8 czy wcześniejszych.... a nagle przestało? Już u Dave'a nie działa.. teraz u wojtka też nie..

 

Jeśli faktycznie nie będzie u Ciebie działać to masz jeszcze dwa wyjścia

 

pierwsze to fizyczne rozbicie modelu... czyli tak jak na początku kombinowałeś.

Robisz tak, że zaznaczasz polygony, które chcesz odłączyć i kożystasz z funkji detach (edit poly).

 

drugi sposób to ten wcześniej już opisany - czyli nadanie gupom polygonów niezależnych numerów ID i późniejsze przypisanie materiałów do tych polygonów z poziomu materiału multi/sub-object

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności robię tak.

1.tworzę kulę

2. Nadaję jej materiał np. Metal Galvanized

3. Daję Assign Material to Selection (kula przyjmuje nowy materiał)

4. Klikam ikonę Modify

5. Wybieram z Modyfier List Edit Poly

6. W Selecton wybieram Polygon

7. Zaznaczam jakiś fragment kuli (na czerwono mam zaznaczenie

8. Przechdzę do Edytora materiałów

9. Wybieram nowy materał (nowy slot nie modyfikując istniejącego)

10. Klikam ponownie Assign Material to Selection (mając cały czas zaznaczone polygony)

11 i... cała kula przyjmuje nowy materiał (nie zaznaczenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie o co tu chodzi, o to że ja i Kris_R działamy na obiekcie przekonwertowanym do EDITABLE POLY a wojtek i reszta opozycji dodają do kuli modyfikator edit poly a tak faktycznie nie działa.

No dobra, a jak przekonwertować objekt do EDITABLE POLY (może głupie ale jestem zielony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytuj posty, klikasz na obiekt prawym i z menu podręcznego wybierasz convert to: editable poly

DaveBrock mówiłeś, mówiłeś :D

Edit: musiałem wpaść w jakąś dziurę czasową że się aż tak spóźniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności