wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 W jaki sposób mogę pociąć kulę na plastry, którym będę mógł przypisać odrębny materiał? Proszę o pomoc. Jestem początkujący zatem proszę o dokładny opis czynności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 Zaznaczasz polygony, w edit geometry nadajesz im jakis numer Id. Naciskasz 'm' i dajesz material multi sub object. Numer slotu odpowiada numerowi Id zaznaczonych polygonow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 No niby... ale jeśli tak na szybko pracujesz, to nie musisz nadawać ID.. zostaną nadane automatycznie. Czyli najpierw nadajesz tej kuli jeden maeriał.. na całą kulę... a potem na poszczególne selekcje dodajesz kolejne materiały... i tyle. Nie musisz ciąć modelu na plasterki aby nadawać różne materiały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Autor Share Napisano 31 Marzec 2008 Nie wiem czy dobrze rozumię. Ustawiam Modifier List i w niej wybieram Edit Poly i potem ustawiam materiał tego zaznaczonego polygonu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Autor Share Napisano 31 Marzec 2008 Jak tak robię kula mimo nadanego wcześniej materiału podmienia mi ten materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 1. tworzysz kulę... 2. nadajesz materiał w edytorze materiałów 3. w edit poly robisz selekcję polygonów 4. najdajesz inny maeriał (nie wyłączając selekcji w edit poly) 5. zmieniasz selekcję i nadajesz kolejny inny maeriał... itd... Później możesz pobrać marteriał pipetą w edytorze materiałów aby go zdjąć z kuli i mieć wszystkie materiały znajdujące się na kuli w jednym slocie jako muli/sub-object Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 W edit poly to nie działa. Automatyczna zmiana id działa tylko w edit mesh. Dlatego w edit poly musisz jednak nadawać id dla materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 Brednie :) sprawdziłem przed chilą w max9 i działa bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 W edit poly to działa bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Autor Share Napisano 31 Marzec 2008 1. tworzysz kulę... 2. nadajesz materiał w edytorze materiałów 3. w edit poly robisz selekcję polygonów 4. najdajesz inny maeriał (nie wyłączając selekcji w edit poly) 5. zmieniasz selekcję i nadajesz kolejny inny maeriał... itd... Później możesz pobrać marteriał pipetą w edytorze materiałów aby go zdjąć z kuli i mieć wszystkie materiały znajdujące się na kuli w jednym slocie jako muli/sub-object Zrobiłem tak jak piszesz, ale przy zaznaczonych poligonach wybrałem inny materiał i wybrałem go. Cała kula przyjęła zaznaczony nowy materiał. Chyba coś źle robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 chyba u ciebie tej:) ja też sprawdziłem przed chwilą w max 2008 i w edit poly nie działa i basta, hej:) albo ja mam coś popsute Heeej, a nie mówicie przypadkiem o editable poly, a nie o modyfikatorze edit poly? W editable poly działa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 wojtku - też masz maxa 2008? No a u mnie w max9 działa i zawsze działało :) No bez kitu.. bo zaraz video tutka zrobię :D Ale to co najmniej kosmicznie dziwne, że działa i zawsze działało nawet w max 8 czy wcześniejszych.... a nagle przestało? Już u Dave'a nie działa.. teraz u wojtka też nie.. Jeśli faktycznie nie będzie u Ciebie działać to masz jeszcze dwa wyjścia pierwsze to fizyczne rozbicie modelu... czyli tak jak na początku kombinowałeś. Robisz tak, że zaznaczasz polygony, które chcesz odłączyć i kożystasz z funkji detach (edit poly). drugi sposób to ten wcześniej już opisany - czyli nadanie gupom polygonów niezależnych numerów ID i późniejsze przypisanie materiałów do tych polygonów z poziomu materiału multi/sub-object Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 Macie dowód: http://www.sendspace.pl/file/enal8631/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Autor Share Napisano 31 Marzec 2008 Dla jasności robię tak. 1.tworzę kulę 2. Nadaję jej materiał np. Metal Galvanized 3. Daję Assign Material to Selection (kula przyjmuje nowy materiał) 4. Klikam ikonę Modify 5. Wybieram z Modyfier List Edit Poly 6. W Selecton wybieram Polygon 7. Zaznaczam jakiś fragment kuli (na czerwono mam zaznaczenie 8. Przechdzę do Edytora materiałów 9. Wybieram nowy materał (nowy slot nie modyfikując istniejącego) 10. Klikam ponownie Assign Material to Selection (mając cały czas zaznaczone polygony) 11 i... cała kula przyjmuje nowy materiał (nie zaznaczenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 ale nie odpowiedziałeś na pytanie w jakiej wersji maxa to robisz... no u mnie działa dokładnie tak jak u Tomali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 Wiecie o co tu chodzi, o to że ja i Kris_R działamy na obiekcie przekonwertowanym do EDITABLE POLY a wojtek i reszta opozycji dodają do kuli modyfikator edit poly a tak faktycznie nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 No i stała się światłość :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 a ja pisałem, pisalem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Autor Share Napisano 31 Marzec 2008 Wiecie o co tu chodzi, o to że ja i Kris_R działamy na obiekcie przekonwertowanym do EDITABLE POLY a wojtek i reszta opozycji dodają do kuli modyfikator edit poly a tak faktycznie nie działa. No dobra, a jak przekonwertować objekt do EDITABLE POLY (może głupie ale jestem zielony) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekdu Napisano 31 Marzec 2008 Autor Share Napisano 31 Marzec 2008 Wersja 3Dmax 9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poke Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 prawy przycisk myszy -> convert to -> convert to editable poly ;] EDIT: DaveBorck ... w tym samym czasie hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaveBorck Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 zaznaczasz obiekt, i klik prawy. tam masz convert to editable poly. Kłania się wciskanie przycisku f1. Proponuję też edytować posty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 Edytuj posty, klikasz na obiekt prawym i z menu podręcznego wybierasz convert to: editable poly DaveBrock mówiłeś, mówiłeś :D Edit: musiałem wpaść w jakąś dziurę czasową że się aż tak spóźniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się