Napisano 31 Marzec 200817 l W jaki sposób mogę pociąć kulę na plastry, którym będę mógł przypisać odrębny materiał? Proszę o pomoc. Jestem początkujący zatem proszę o dokładny opis czynności.
Napisano 31 Marzec 200817 l Zaznaczasz polygony, w edit geometry nadajesz im jakis numer Id. Naciskasz 'm' i dajesz material multi sub object. Numer slotu odpowiada numerowi Id zaznaczonych polygonow.
Napisano 31 Marzec 200817 l No niby... ale jeśli tak na szybko pracujesz, to nie musisz nadawać ID.. zostaną nadane automatycznie. Czyli najpierw nadajesz tej kuli jeden maeriał.. na całą kulę... a potem na poszczególne selekcje dodajesz kolejne materiały... i tyle. Nie musisz ciąć modelu na plasterki aby nadawać różne materiały.
Napisano 31 Marzec 200817 l Autor Nie wiem czy dobrze rozumię. Ustawiam Modifier List i w niej wybieram Edit Poly i potem ustawiam materiał tego zaznaczonego polygonu?
Napisano 31 Marzec 200817 l Autor Jak tak robię kula mimo nadanego wcześniej materiału podmienia mi ten materiał.
Napisano 31 Marzec 200817 l 1. tworzysz kulę... 2. nadajesz materiał w edytorze materiałów 3. w edit poly robisz selekcję polygonów 4. najdajesz inny maeriał (nie wyłączając selekcji w edit poly) 5. zmieniasz selekcję i nadajesz kolejny inny maeriał... itd... Później możesz pobrać marteriał pipetą w edytorze materiałów aby go zdjąć z kuli i mieć wszystkie materiały znajdujące się na kuli w jednym slocie jako muli/sub-object
Napisano 31 Marzec 200817 l W edit poly to nie działa. Automatyczna zmiana id działa tylko w edit mesh. Dlatego w edit poly musisz jednak nadawać id dla materiałów.
Napisano 31 Marzec 200817 l Autor 1. tworzysz kulę... 2. nadajesz materiał w edytorze materiałów 3. w edit poly robisz selekcję polygonów 4. najdajesz inny maeriał (nie wyłączając selekcji w edit poly) 5. zmieniasz selekcję i nadajesz kolejny inny maeriał... itd... Później możesz pobrać marteriał pipetą w edytorze materiałów aby go zdjąć z kuli i mieć wszystkie materiały znajdujące się na kuli w jednym slocie jako muli/sub-object Zrobiłem tak jak piszesz, ale przy zaznaczonych poligonach wybrałem inny materiał i wybrałem go. Cała kula przyjęła zaznaczony nowy materiał. Chyba coś źle robię.
Napisano 31 Marzec 200817 l chyba u ciebie tej:) ja też sprawdziłem przed chwilą w max 2008 i w edit poly nie działa i basta, hej:) albo ja mam coś popsute Heeej, a nie mówicie przypadkiem o editable poly, a nie o modyfikatorze edit poly? W editable poly działa:)
Napisano 31 Marzec 200817 l wojtku - też masz maxa 2008? No a u mnie w max9 działa i zawsze działało :) No bez kitu.. bo zaraz video tutka zrobię :D Ale to co najmniej kosmicznie dziwne, że działa i zawsze działało nawet w max 8 czy wcześniejszych.... a nagle przestało? Już u Dave'a nie działa.. teraz u wojtka też nie.. Jeśli faktycznie nie będzie u Ciebie działać to masz jeszcze dwa wyjścia pierwsze to fizyczne rozbicie modelu... czyli tak jak na początku kombinowałeś. Robisz tak, że zaznaczasz polygony, które chcesz odłączyć i kożystasz z funkji detach (edit poly). drugi sposób to ten wcześniej już opisany - czyli nadanie gupom polygonów niezależnych numerów ID i późniejsze przypisanie materiałów do tych polygonów z poziomu materiału multi/sub-object
Napisano 31 Marzec 200817 l Autor Dla jasności robię tak. 1.tworzę kulę 2. Nadaję jej materiał np. Metal Galvanized 3. Daję Assign Material to Selection (kula przyjmuje nowy materiał) 4. Klikam ikonę Modify 5. Wybieram z Modyfier List Edit Poly 6. W Selecton wybieram Polygon 7. Zaznaczam jakiś fragment kuli (na czerwono mam zaznaczenie 8. Przechdzę do Edytora materiałów 9. Wybieram nowy materał (nowy slot nie modyfikując istniejącego) 10. Klikam ponownie Assign Material to Selection (mając cały czas zaznaczone polygony) 11 i... cała kula przyjmuje nowy materiał (nie zaznaczenie)
Napisano 31 Marzec 200817 l ale nie odpowiedziałeś na pytanie w jakiej wersji maxa to robisz... no u mnie działa dokładnie tak jak u Tomali
Napisano 31 Marzec 200817 l Wiecie o co tu chodzi, o to że ja i Kris_R działamy na obiekcie przekonwertowanym do EDITABLE POLY a wojtek i reszta opozycji dodają do kuli modyfikator edit poly a tak faktycznie nie działa.
Napisano 31 Marzec 200817 l Autor Wiecie o co tu chodzi, o to że ja i Kris_R działamy na obiekcie przekonwertowanym do EDITABLE POLY a wojtek i reszta opozycji dodają do kuli modyfikator edit poly a tak faktycznie nie działa. No dobra, a jak przekonwertować objekt do EDITABLE POLY (może głupie ale jestem zielony)
Napisano 31 Marzec 200817 l prawy przycisk myszy -> convert to -> convert to editable poly ;] EDIT: DaveBorck ... w tym samym czasie hehe
Napisano 31 Marzec 200817 l zaznaczasz obiekt, i klik prawy. tam masz convert to editable poly. Kłania się wciskanie przycisku f1. Proponuję też edytować posty.
Napisano 31 Marzec 200817 l Edytuj posty, klikasz na obiekt prawym i z menu podręcznego wybierasz convert to: editable poly DaveBrock mówiłeś, mówiłeś :D Edit: musiałem wpaść w jakąś dziurę czasową że się aż tak spóźniłem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto