Bielo^ Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Może i w 3D strasznym laikiem nie jestem, ale w teksturowaniu to już na pewno. Od samego początku mojej przygody z 3d powtarzano mi, że dobry model ze złymi teksturami to porażka, a dobre tekstury na złym modelu to sukces. No i od jakiegoś czasu zauważam że mam duży smaczek na jakiegoś stwora, bo potrafię zrobić model ale gdy przystępuję do tekstur i photoshopa to... cisza. Biorę zdjęcie na referkę i właściwie nie wiem co mam zrobić. Mam prośbę, aby ktoś bardziej zaawansowany wytłumaczył mi (albo podrzucił tutoriale) jak właściwie robi się niektóre tekstury. Konkretniej chodzi mi np. o teksturę jaką ania użyła na organice na swojej pracy z maluchem i ślimakiem. Ostatnio zastanawiam się nad kupnem DVD z 3dtotal o melowaniu, teksturowaniu i mapowaniu "maszkarona" ;d. (link: http://shop.3dtotal.com/product_info.php?cPath=24&products_id=57 ). Czy to DVD zostanie dobrze zrozumiane przez początkującego w ps? Mam już ostatnie pytanie, jak sądzicie, jak ktoś oteksturował coś takiego: http://img1.gildia.pl/_n_/ggk/news/2006/06/trzecia_nagroda_wiedzmin/kat-640.jpg ? Konkretniej chodzi mi np. o topór, spodnie. Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość ;d. 1
mirach Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Tomala zrobil bardzo ladny tutek o teksturowaniu: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383 Co do tego 3dtotal to w prawdzie videa nie widzialem, ale efekt koncowy nie wyglada ciekawie. Juz lepiej zaopatrz sie w DVD gnomona: http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/ijo02.html i popraw temat.
Tomala Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Bielo najlepszy zakup to właśnie ten tutek Iana do którego linka podesłał Ci mirach. Co do Twojego pytania to takie spodnie ja bym zrobił tak: Najpierw w zbrushu sculptujesz wszelkie fałdy materiału których nie wymodelowałeś i wypalasz dla nich normal mapę oraz cavity map. Później w psie malujesz kolor spodni czyli czerwony + czarne pasy. Na stronach z darmowymi texturkami znajdujesz texturką tkaniny najlepiej takiej do tilowania żeby można ją powielić na całą powierzchnię spodni i tą warstwę z materiałem umieszczasz nad warstwą z kolorem i usuwasz z niej kolor. Następnie ustawiasz tryb warstwy na np. ściemnianie liniowe i teraz nasz zwykły czerwono biały kolor wygląda jak by była to tkanina. Teraz tylko wrzucasz na górę cavity map i tak samo ustawiasz tryb warstwy na np ściemnianie liniowe albo inny(pokombinuj a może uzyskasz lepsze efekty) jak fałdy wyjdą za wyraźne to możesz zmniejszyć krycie tej ostatniej warstwy i masz prostą texturę spodni. Ogólnie przy tworzeniu textur więcej jest kombinowania ze zdjęciami i łączeniem warstw niż malowania. A jak skusisz się na ten tutek od gnomona to zobaczysz to wszystko w mistrzowskim wykonaniu.
Bielo^ Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Napisano 3 Kwiecień 2008 A płyta o modelowaniu tej postaci jest dobra? Czy do płyty o teksturowaniu przykładowa postać jest dołączona, aby nie bawić się w modelowanie tylko od razu przejść do tekstur? Jak to tam wygląda, co jest na płycie oprócz filmu, nie widzę nigdzie informacji. Pozdrawiam, Bielo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się