Gość Czarny Lisek Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Witam szanownych państwa, jestem teraz na etapie początkowym modelowania. Otóż pracuję nad biodrami kobiety i chciałbym żeby były jak najlepiej wymodelowane. Tak więc zamieszczę screena jezeli będzie to konieczne. Chciałbym sie was doradzić, czy aby siatka jest dobrze poukładana w tych miejscach, które zaznaczę i czy to nie będzie miało znaczenia w późniejszym etapie jak ustawie światła. Nie modelowałem nigdy kobiety więc proszę o wyrozumiałość. Poza tym chciałbym jeszcze zapytać czy w Lovepoly chodzi o to żeby z jednej bryły wyextrudować jak najwięcej polygonów przy użyciu małej liczby vertexów. Teraz trochę mniej ważne pytania aczkolwiek również istotne. Pytanie pierwsze - czy by wytłoczyć ( extrude ) należy najpierw otworzyć dolny polygon i po zakończeniu operacji go zamknąć ? następnie prosiłbym o skrót klawiszowy właśnie do tej funkcji ? Jaką funkcja łączyć polygony ( prosiłbym o skrót klawiszowy ) jak na edge nakładać kolejne vertexy, które nie uciekną poza płaszczyznę siatki ? Wiem że zadaje liczne pytania ale po prostu chciałbym poradzić sie was, czyli ludzi, którzy zajmuje się tym na co dzień. Dziękuje za uwagę i proszę o szybką odpowiedź. Jeżeli jest ktoś zainteresowany moją praca to proszę o informacje a umieszczę pierwsze screeny mojego autorstwa. przy okazji nie pracuje w żadnej firmie i korzystam z 3ds Max wersja 9 trial a materiały, które udostępniam nie mają na celu w żadem sposób działać wbrew zasadą korzystania z programu tylko mają na celu uzyskać jak najwięcej informacji, które pomogą mi w nauce programu i wspierać użytkowników o podobnych problemach. Również chciałbym zaznaczyć że szukałem już materiałów dotyczących de fak to mojego problemu ale z braku wiedzy na temat rozmieszczenia poszczególnych tematów trudno było mi je znaleźć. jeszcze raz dziękuje za uwagę i proszę o szybką odpowiedź.
Levus Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Jak masz tego typu wątpliwości to screeny od razu pokazuj:) "czy w Lovepoly chodzi o to żeby z jednej bryły wyextrudować jak najwięcej polygonów przy użyciu małej liczby vertexów." Nie. W low poly chodzi o to by się zamknąć w określonym limicie trójkątów na model. Im mniej vertexów tym lepiej, ale na vertexach nie oszczedzisz i tak, bo każdny trójkąt ma 3, chyba że są współdzielone przez 2 trójkąty:) czy by wytłoczyć ( extrude ) należy najpierw otworzyć dolny polygon i po zakończeniu operacji go zamknąć ? następnie prosiłbym o skrót klawiszowy właśnie do tej funkcji ? Nie rozumiem jak otworzyć. W trybie editable poly->polygon zaznaczasz wybrane poly i alt+x bodajże (skróty klawiszowe możesz sobie skonfigurować) Chyba że extrude na edgach. Wtedy zaznaczasz wybrane edge, (chyba o to Ci chodziło z otwarciem) i przesuwasz je z shiftem. Jaką funkcja łączyć polygony ( prosiłbym o skrót klawiszowy ) Editable poly->vertex zaznaczasz np dwa wybrane i wciskasz weld (skrót ustaw sam bo nie ma) jak na edge nakładać kolejne vertexy, które nie uciekną poza płaszczyznę siatki ? CUT a nie create vertex korzystam z 3ds Max wersja 9 trial a materiały, które udostępniam nie mają na celu w żadem sposób działać wbrew zasadą korzystania z programu tylko mają na celu uzyskać jak najwięcej informacji, które pomogą mi w nauce programu i wspierać użytkowników o podobnych problemach. A podobieństwo osób występujących w wątku do osob wystepujących w świecie rzeczywistym jest zupełnie przypadkowe. pozdro!
Gość Czarny Lisek Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Tak tak to ostatnie mi się podobał ;]. Wielkie dzięki, właśnie na takim poziomie odpowiedzi się spodziewałem po tym forum. No ale najważniejsze jest to że ktoś mnie kiedyś wprowadził w błąd i zacząłem sobie modelować na kwadraciakach. Nie jestem tym faktem zadowolony aczkolwiek płakał nie będę. To jednak oznacza ze screeny będę musiał odłożyć ale pojawią się one przy następnej okazji " czyli jak naprawie spalonego printaalbo jak wy najdę inny sposób na tę przypadłość mojej klawiatury" Poza tym nie mam pojęcia dla czego zawróciłem Ci jeszcze z tymi skrótami skoro są w " Customazine User interface " heh wyleciało mi to całkiem z głowy. Właściwie na tym można by było zakończyć temat ale z uwagi o rozmaite problemy, które sie z każda chwilą na namnażają, zostawiłbym go na miejscu chyba że ktoś go zamknie. oczywiście w narode reputacja, respekt i dziękówa ( co i tak jest za pewne nie wielką formą płatności ) ale mam nadzieje ze kiedyś Ci się do czegoś przydam ;) Strzała a screena i tak tu wkleję ;)
mirach Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 O wiele latwiej bedzie ci pomoc jak: - zamiescisz jakies screeny - zmiejszysz ten potok slow, przedzieranie sie przez twoje wypowiedzi w poszukiwaniu o co ci tak naprawde chodzi jest dosc ciezkie.
Levus Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 To dobrze, że zacząłeś modelować na kwadracikach. Bo łatwiej zachować poprawność siatki, średnio sobie wyobrażam modelowanie na samych trójkątach! Napisałem o trójkątach bo polycount jest liczony w trójkątach, quad to dwa trójkąty. Dopiero jak optymalizujesz siatkę pod podel lowpoly do gry to można użyć trójkątów. Ale wszelkie subdivision to jak najbardziej na quadach!
Gość Czarny Lisek Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 Więc skończę tę siatkę i najlepiej ją wam pokażę ale nadal mam problem ze scrollookiem, Nie wiem pewnie to przez jakieś ustawienia albo modyfikacje w programie, zajmę się tym. Tak Mirach, postaram sie bardziej precyzyjnie i logicznie układać pytania żeby inni nie musieli tak szukać w moich postach ;) W miarę możliwości postaram się jak najszybciej zamieścić pierwsze ujęcia ;] Pozdro wszystkim ;)
mkeruj Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Wrzucaj wrzucaj Jak zobaczymy to powiemy no co zwrócić uwagę. A levus miał na myśli łączenie verteksów, a nie polygonów. Do polygonów użyj Bridge`a.
Gość Czarny Lisek Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Wszystko świetnie ale mam chyba spalony klawisz paint i nie wiem jak temu zaradzić. Musiałbym go chyba z renderować razem z siatką o ile to możliwe. Acha czy przy modelowaniu mam co chwilkę sprawdzać jak się zachowuje bryła w render, czy modelować ile wlezie z głową i potem tylko w ZBrush nadać jej wygląd taki jaki powinna posiadać ?
Gość Czarny Lisek Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Zapraszam po raz kolejny, tym razem bioderka pokaże nieco w kawałeczkach ale to jest jak najbardziej efekt pożądany. Posta ma być zwinna, niczym gwiazda jazdy figurowej na lodzie a przy tym ma być hmmm, może szczuplejsza niż zwykle XD No dobra sami oceńcie. Podkreślam ze musiałem wszystko zacząć od nowa. Nie ma tego zbyt wiele a góra jest jeszcze nie dokończona ale myślę że to jest coś warte. Pozdrawiam.
mirach Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Narazie to chyba trzeba cie odeslac do ksaizek o anatomi. Kozystasz z referek, czy tak na oko robisz?
Gość Czarny Lisek Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Na razie robiłem wszystko na oko ale widzę ze na trzecim obrazku, co jest chyba oczywiste. Tył jest troszeczkę za szeroki i przez to widoczne są te dwa odstające Vertexy. Poza tym z przodu ułożenie brzucha jest też deczko za szerokie. Nie jest to to o czym marzyłem ale wiem już chyba jak mam to poprawić. Tak przód jest nie taki jaki ma być bo widzę że czegoś tu brakuje. Chyba chodzi o rysy prawda ?
mirach Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Chodzi o to, ze jak narazie to trzeba sie bardzo wysilac zeby zobaczyc w tym ksztalcie kobiete :) Polecam wrzucic sobie w tle viewportu jakies zdiecie, zeby zalapac podstawowe ksztalty.
Gość Czarny Lisek Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Ok, dzięki :) Postaram się to jakoś wykorzystać. Tylko co dalej robić. To znaczy, kiedy skończę to poprawiać to czy mam wytłoczyć nogi i resztę czy stworzyć wszystko po kolei ? Ona nie będzie naga więc kluczowe problemy mam z głowy ale chce zeby najwazniejsze części ciała były jak najbardziej widoczne.
marcin wuu Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 ojejku - fatalnie to na razie wygląda - masz maluśko geometrii a chcesz na siłę ulepić z tego pośladki. jeśli modelujesz w taki sposób (czyli z boxa) to nie zaczynaj od jakiegoś biodra czy kolana czy kłykcia tylko zacznij od ogólnej bryły a potem stopniowo dodawaj szczegół, ale po równo, to znaczy nie rób max detalu na tyłku a reszta odłogiem tylko stopniowo. Tak czy owak, to co masz w tej chwili nijak do d... niepodobne. edit: No a wrzucania imageplaneów to nie polecam. bardzo.
Gość Czarny Lisek Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Jest w tym racja. hmm chciałem tez zaoszczędzić trochę polygonów ale widzę ze to się nie opłaci. Teraz już inaczej to wygląda. Poprawiłem to i owo. Co do tych " imageplaneów " to zamienię je jak tylko doszlifuje bryłę. Dzięki za słowa otuchy ;] Mam nadzieje ze coś z tego będzie a na razie zabieram się do pracy. Jak wykończę to postaram sie pokazać już coś lepszego. Pozdrawiam ;] jeszcze tylko jedno takie pytanie. Wytłaczać czy robić osobno resztę ?
mirach Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 edit: No a wrzucania imageplaneów to nie polecam. bardzo. moge zapytac czemu? Znaczy jasne jest ze nie warto robic wszystkiego wg obrazkow z tla, ale do zalapania odpowiednich proporcji i ksztaltu sa wg mnie bardzo dobre.
marcin wuu Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 psują oko - rozleniwiają - lepiej jest łapać proporcje patrząc na refkę na papierze (albo jeszcze lepiej na żywo :) ale wkładanie imageplaneów zwłaszcza jeśli się uczysz to niedobra droga.
mirach Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Hm, to ze rozleniwiaja to racja. Sam po sobie zauwazam ze bez imageplanow w tle ciezko mi teraz cos zrobic. Z drugiej strony, jak zaczynasz modelowanie to bardzo pomagaja zeby twoj model wygladal jako-tako. No, dosc offtopa, bo to taka kwestia o ktorej mozna dlugo gadac :)
Rekomendowane odpowiedzi