_Arti_ Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Jak w pytanie, mam scenę i mam też "morze", ale jak wiemy na wodzie nie ma cieni, przynajmniej nie są super ostre, więc jak mogę złagodzić owe cienie? PS Morze to plane, 1x1 ;]
GRiPi Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 na wodzie nie widac intensywnych cieni, bo odbija sie w niej jasne niebo.
_Arti_ Napisano 6 Kwiecień 2008 Autor Napisano 6 Kwiecień 2008 Tylko, że tu nie stosuje raytrace'u. Czy jest jakiś sposób na wyłączenie widoczności cieni na powierzchni czy wybranym modelu?
Hynol Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Jak to na wodzie nie ma cieni? :) Cień to brak światła i jeżeli dobrze będzie zrobiony shader wody (czy tam szkła) to nie ma potrzeby bawić się w wyłączanie cieni, wyrzucanie z widoczności itd. A ostrość cienia nie zależy od powierzchni na której się pojawia tylko od wlaściwości światła o obiektu który cień "rzuca".
Temporal Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 jak uzywasz swiatlem mr to mozesz zwiekszac parametr area dzieki czemu bardziej rozmacywac cienie. Cienie zaleza od rozmiaru swiatla i jego odleglosci.
_Arti_ Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 jak uzywasz swiatlem mr to mozesz zwiekszac parametr area dzieki czemu bardziej rozmacywac cienie. Cienie zaleza od rozmiaru swiatla i jego odleglosci. I im dalej cień od obiwktu, który go rzuca tym bardziej staje się rozmyty, to wiem :P Jak to na wodzie nie ma cieni? :) Cień to brak światła i jeżeli dobrze będzie zrobiony shader wody (czy tam szkła) to nie ma potrzeby bawić się w wyłączanie cieni, wyrzucanie z widoczności itd. Zawsze dręczą mnie te shader'y, czym one dokładnie są? Wiem tylko czym jest "Glar" a reszta to zielono stoi ^^ A ostrość cienia nie zależy od powierzchni na której się pojawia tylko od wlaściwości światła o obiektu który cień "rzuca". wylacz recive shadows Coś więcej, gdzie to ;] A poza tym, by już nie spamić nowym tematem, a Tyczy się w pewnym sensie do tego postu, to jak zrobić taką "mgiełke" która by zakrywała obiekty w odpowiedniej odległości. Robiłem to shophre'ami, ale efekt nie był za ładny :/ Takie paski było widać, a poza tym rendering strasznie się wydłużał...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się