Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w pytanie, mam scenę i mam też "morze", ale jak wiemy na wodzie nie ma cieni, przynajmniej nie są super ostre, więc jak mogę złagodzić owe cienie?

 

PS Morze to plane, 1x1 ;]

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak to na wodzie nie ma cieni? :) Cień to brak światła i jeżeli dobrze będzie zrobiony shader wody (czy tam szkła) to nie ma potrzeby bawić się w wyłączanie cieni, wyrzucanie z widoczności itd.

 

A ostrość cienia nie zależy od powierzchni na której się pojawia tylko od wlaściwości światła o obiektu który cień "rzuca".

Napisano
jak uzywasz swiatlem mr to mozesz zwiekszac parametr area dzieki czemu bardziej rozmacywac cienie. Cienie zaleza od rozmiaru swiatla i jego odleglosci.

 

I im dalej cień od obiwktu, który go rzuca tym bardziej staje się rozmyty, to wiem :P

 

Jak to na wodzie nie ma cieni? :) Cień to brak światła i jeżeli dobrze będzie zrobiony shader wody (czy tam szkła) to nie ma potrzeby bawić się w wyłączanie cieni, wyrzucanie z widoczności itd.

 

 

Zawsze dręczą mnie te shader'y, czym one dokładnie są? Wiem tylko czym jest "Glar" a reszta to zielono stoi ^^

 

A ostrość cienia nie zależy od powierzchni na której się pojawia tylko od wlaściwości światła o obiektu który cień "rzuca".

 

wylacz recive shadows

 

Coś więcej, gdzie to ;]

 

A poza tym, by już nie spamić nowym tematem, a Tyczy się w pewnym sensie do tego postu, to jak zrobić taką "mgiełke" która by zakrywała obiekty w odpowiedniej odległości. Robiłem to shophre'ami, ale efekt nie był za ładny :/ Takie paski było widać, a poza tym rendering strasznie się wydłużał...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności