Posted April 6, 200817 yr Zrigowałam jedną nogę, czy da się to skopiować na drugą stronę? Nie chodzi mi o same kości (te wiem jak kopiować), ale o te różne constrainty, IK, copy location itd. I drugie pytanie, czy ktoś zna jakiś patent na przełączanie między dwoma różnymi rigami, albo coś podobnego? Chodzi o to że mam stopę kury która podnosząc stopę z ziemi zgina się w jednym kierunku, a chwytając coś ma się zginać w odwrotnym kierunku, niebardzo wiem jak to pogodzić.
April 7, 200817 yr Nie ma chyba tu jeszcze tak zaawansowanego blenderowicza Chodzi ci o tworzenie rodziny między dwoma systemami kości
April 7, 200817 yr w obu przypadkach nie udalo mi sie nic zdzialac. ale jak tylko cos z tego wyjdzie to dam znac. przy drugim opisz troche dokladniej rig, blender nie ma niestety suwaka influence przy modyfikatorze armature a to by ulatwilo zadanie
April 7, 200817 yr Author Pierwszy problem (kopiowanie) wciąż aktualny. Drugi problem prawie udało mi się rozwiązać, został tylko problem sterowania influence jednej z kości jakoś z zewnątrz, ale wydaje mi się że widziałam to w jakimś tutorialu więc na pewno się da. Chyba w mancandy widziałam, poszukam. Gdyby ktoś przypadkiem potrzebował patent na taki rig, tu jest prototyp (ta pojedyncza jednopalczasta noga z boku), brakuje tylko jakoś sterować influence constrainta "copy rotation" na tłustym kciuku. Manipulowanie przewidziane jest za pomocą tych dwóch krzywych kości. http://www.ania.xibo.at/img/Kura13-rig.blend
April 7, 200817 yr pierwszy problem bylby banalny gdyby nie to ze przy kopiowaniu constraints blender nie zachowuje tych ktore juz tam sa
April 7, 200817 yr Author Ja znalazłam jak się je kopiuje, ale nie znalazłam jak się je znowu wstawia :(
April 7, 200817 yr w mancandym to jest w sekcji dla ramion, taki suwaczek, coby zmieniac z influence ik solvera. patent na constrainty mialem taki zeby zrobic duplikat szkieletu razem z obiektem, wtedy zduplikowany obiekt posiada constrainty podpiete do zduplikowanych kosci i mozna je przekopiowac, problem wlasnie jedynie w tym ze przy kopiowaniu constraintow miedzy obiektami, blender wymazuje stare constrainty.