Skocz do zawartości

skalowanie 3ds


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

 

 

prosze o podpowiedz ...cos nie tak jest u mnie ze skalowanie,

 

rysuje w 3ds szescian o boku 100x100x100

zaznaczam szescian - daje narzedzie skala z menu , naciskam f12 z tabelki

scale transfor type-in wpisuje w okno offset world: 200% (czyli 2x wiekszy)

szescian mi sie powieksza optycznie ale parametry jego (wymiary) wciaz sa 100x100x100

..

 

 

?????

 

zasadzka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Bo tak naprawde ten szescian ma 100x100x100, tylko na niego jest nalozony modyfikator skali. Dlatego np obiekty przygotowywane do animacji sie nie skaluje, bo pozniej robia sie dziwne rzeczy. Mozna tez zresetowac ustawienia skali, pod Utilites jest Restet XForm.

Wiem ze troche po lebkach, ale wlasnie z pracy uciekam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idea jest taka:

Jest sobie obiekt. Ma jakieś sobie parametry - rozmar, kolor, shader, UV i cała masa innych. Prócz tego jest sobie tzw. macierz transformacji skojarzona z danym obiektem. Te transformacje to pozycja, obrót i skala. Manimulownie macierzami, czy to translacji, czy obrotu, czy skali nie wpływa na parametry obiektu, które są do niego przypisane. Obiekt sobie po prostu istnieje takim, jakim był na początku (ewentulanie przez modyfikatory można to zmieniać).

Natomiast tranformacje, o których pisałem to osobna bajka, żyjąca w swoim świecie.

 

Oczywiście, można przetransportować macierz tranformacji do cech obiektu (tak jak pisał miriach). Robi się to zwykle w animacji, gdzie chcemy, by np. macierz translacji wskazywała współrzędne (0, 0, 0) nawet jeśli obiekt w rzeczywistości jest w innym położeniu.

 

Fajnie to widać w takich programach jak np. Maya czy Houdini opartych na node'ach, gdzie obiekt to tzw. shapeNode (w Maya), a z nim jest skojarzony tranformNode przechowujący owe transformacje.

 

W Houdnum jest podobnie - obiekt jest przechowywany w pewnej sktrukturze (tzw. Geometry). Jest to takie pudełeczko, które można przesuwać, obracać, skalować nie zaglądając do wnętrza pudełka, nie naruszając tym samym samego oiektu (tzn. jego parametry, jak np. wymiary boxa pozostają takie same).

 

W maxie jakoś to wszystko dziwnie wygląda i jest pomieszane, ale pewnie tak samo działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek ...

 

ciekawie to opisales ...ale dzieki temu wyobrazilem sobie w koncu jak to "dziala"

Ja wciaz jestem bardziej przyzwyczajony do pracy z auto-cad i czasami

wydawaloby sie proste rozwiazania z 3d bardzo mnie zaskakuja.

 

taki jest widze urok tego programu

 

dzieki !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności