Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

bylabym wdzieczna za odpowiedz na pytanie, jakie mam na temat materialu blend; chcialabym zeby 2 materialy przenikaly sie na obiekcie plynnie z jednej strony do drugiej, jak na obrazku (uzylam blend z gradientem). problem w tym, ze przy zblizeniu lub obrocie bryly lub widoku efekt jest identyczny - w kierunku i skali - tzn. jest zalezny od viewportu, a nie geometrii modelu. czy daloby sie blendem uzyskac to, o co mi chodzi, a moze mozna to zrobic inaczej? myslalam o uzyciu renderu sciany (ponizej) jako mapy, ale moj model to taka organiczna forma, na ktorej tylko gizmo box wyglada znosnie, poza tym jest ogromny, a potrzebuje tez detalu, wiec obawiam sie, ze moj max moglby jej nie uniesc.. a pytanie dodatkowe, to jak uniknac takich zapomnianych przez mental raya bucketow? :] z gory dziekuje za pomoc.

 

shuntteksturamhy4.th.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm... Przecież gradient można sobie zmapować (chyba nawet trzeba) przez uvw. Sprawdź czy nie masz w opcjach gradientu ustawionego czegoś innego niż UVW i czy kanał jest obecny na obiekcie. Ja bardzo często korzystam a blenda i gradientowego przejścia.

Napisano
  • Autor

uvw jest, a gdzie dokladnie moge ustawic go dla gradientu? pracowalam nad tym dosc dawno i faktycznie jednak jest troche inaczej - zmienia sie skala i kierunek, ale w kazdym kadrze jest pelna rampa, a przy obrocie o 90 st gradient znika:

 

2she5.jpg

1sff8.jpg

3sdj1.jpg

4sui1.jpg

Napisano

Jak wchodzisz w opcje gradientu to na samej górze masz do wyboru uvw albo env maping.

Napisano
  • Autor

hm, ja mam texture i environ, ale texture from object dziala, big thanks :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności