ely Napisano 9 Kwiecień 2008 Share Napisano 9 Kwiecień 2008 bylabym wdzieczna za odpowiedz na pytanie, jakie mam na temat materialu blend; chcialabym zeby 2 materialy przenikaly sie na obiekcie plynnie z jednej strony do drugiej, jak na obrazku (uzylam blend z gradientem). problem w tym, ze przy zblizeniu lub obrocie bryly lub widoku efekt jest identyczny - w kierunku i skali - tzn. jest zalezny od viewportu, a nie geometrii modelu. czy daloby sie blendem uzyskac to, o co mi chodzi, a moze mozna to zrobic inaczej? myslalam o uzyciu renderu sciany (ponizej) jako mapy, ale moj model to taka organiczna forma, na ktorej tylko gizmo box wyglada znosnie, poza tym jest ogromny, a potrzebuje tez detalu, wiec obawiam sie, ze moj max moglby jej nie uniesc.. a pytanie dodatkowe, to jak uniknac takich zapomnianych przez mental raya bucketow? :] z gory dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 9 Kwiecień 2008 Share Napisano 9 Kwiecień 2008 hmmm... Przecież gradient można sobie zmapować (chyba nawet trzeba) przez uvw. Sprawdź czy nie masz w opcjach gradientu ustawionego czegoś innego niż UVW i czy kanał jest obecny na obiekcie. Ja bardzo często korzystam a blenda i gradientowego przejścia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ely Napisano 9 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2008 uvw jest, a gdzie dokladnie moge ustawic go dla gradientu? pracowalam nad tym dosc dawno i faktycznie jednak jest troche inaczej - zmienia sie skala i kierunek, ale w kazdym kadrze jest pelna rampa, a przy obrocie o 90 st gradient znika: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 10 Kwiecień 2008 Share Napisano 10 Kwiecień 2008 Jak wchodzisz w opcje gradientu to na samej górze masz do wyboru uvw albo env maping. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ely Napisano 10 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 10 Kwiecień 2008 hm, ja mam texture i environ, ale texture from object dziala, big thanks :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się