Temporal Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 Jak zrobic w vray by szklo bylo przezroczyste a zarazem pod pewnym katem cos odbijalo w sobie? W mentalu nigdy nie mialem problemow ze szklem ale w vray to juz nie wiem co robic.
Johny Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/glass_tutorial/
Touch Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 Zastanów się co jest Ci potrzebne do tego i jakich opcji będziesz musiał użyć/jakie parametry zmienić?;) Najpewniej refract dla przezroczystości i reflect dla odbić;) Pobaw się więc refraction color i reflection color. Dla refraction kolor biały będzie oznaczał zupełną przezroczystość/czyste szkło. Przy reflection color - im bliżej białego tym szkło będzie bardziej odbijać. Na koniec zaznacz po fresnel reflections po prawej. Czasem pamiętać też trzeba o opcjach affect alpha i affect shadows. Przejrzyj też: http://www.aversis.be/tutorials/vray/basic_materials.htm http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_01.htm Edit: Ech, Johny, Ty mordo^^ Pozdr
Temporal Napisano 12 Kwiecień 2008 Autor Napisano 12 Kwiecień 2008 Ze zmieniajac kolory zwiekszam badz zmieniam odbcia i refrakcje to wiem nie robcie ze mnie debila :P Wiem co chce uzyskac ale wlasnie w vray to szklo wychodzi takie nie bardzo. W mentalu wychodza mi lepsze efekty. Przejrze linki moze w nich znajde jakis fajny trick.
Hynol Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 Nie włączaj fresnella w podstawowych ustawieniach odbić. Dodaj mapkę faloff w slot reflection. Ustaw na prependicular i baw się kolorami/krzywą. Dostaniesz takie odbicia jakie chcesz - wystarczy ładnie to ustawić. Vray nie ma w przeciwieństwie do mentala całkowitych wewnętrznych odbić, więc tylko tak można uzyskać szkło w miarę zbliżone do rzeczywistości. No i jeszcze zależy jakie szkło - dla grubego można dać IOR około 1,55 - 1,6, ale dla cienkiego to wartości 1,01 - 1,02 są dają lepszy efekt. 1
Temporal Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Ej hynol Ty to masz leb :] jak zobaczylem ze ostatni posy by hynol to balem sie ze mnie zjedziesz za lamerskie pytanie a tu prosze fajna i konkretna odpowiedz :]. Normalnie to jest dobry pomysl i dajacy kontrole a takie rozwiazania lubie. EDIT: zeby nie bylo dalem reputa bo ten pomysl to naprawde genialny
mirach Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Ej hynol Ty to masz leb :] tak sie robilo za czasow scanline. to tylko potwierdza ze warto sie uczyc od podstaw :)
Temporal Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 ale mirach o co ci chodzi? lamersko jest uzywac fallofa? jesli fresnel w vrayu dzialo dosc dziwacznie to ja wole skorzystac z innego sposobu by uzyskac to co chce a nie sie podniecac ze jak vray to trzeba uzywac tylko tego co vrayowe. I z tymi podstawami to o co chodzi?
mirach Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 Niii. Wlasnie dobrze uzywac fallofa. A z podstawami to chodzilo mi o za duzo w jednym zdaniu. W mniejszym skrocie. Ostatnio masa ludzi na forum rzuca sie odrazu na vraya itp, a porady na zasadzie "zacznij od podstaw" zlewa gestym moczem. O ile dobrze pamietam, ty tez radziles komus zeby zaczol od scanline. I dobrze. Bo jak znasz sie na podstawach to latwiej rozumiec zaawansowane rzeczy. Wiec na nic nie marudze, to byl tylko taki komentaz na boku :)
Temporal Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 Nie no luz peace poprostu nie zrozumialem zbytnio twojego posta :P. Co do vraya to hmmm nie rzucilem sie na niego odrazu jak wszyscy bo jak wynika z pierwszego posta bawilem sie ( i nadal bawie) mentalem wiec moze pro nie jestem ale mam pojecie o renderowaniu GI, o parametrach materialow i inne takie poprostu przesiadlem sie na vraya i on akurat pod wzgladem materialow troche gorzej wypada od mentala. Wystarczy looknoc na SSS vray i mr. Tak samo kontrola nad odbiciami w vrayu jest jakas taka dziwna jak dla mnie w mentalu poprostu uzyskuje to co chce i dziala to w miare poprawnie fizycznie. No ale jak hynol stwierdzil i inni userzy tego forum to uzyskanie dobrego szkla w vrayu jest troche trudniejsze. No coz takie uroki roznych renderow :P.
mirach Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 Nie no luz peace poprostu nie zrozumialem zbytnio twojego posta :P zdaza sie nawet mi samemu kiedy czytam niektore swoje posty pisane z pracy :D A to ze nie rzuciles sie na vraya 5 min po wlaczeniu maxa to wiem :) Ogolnie, sorry za zamieszanie.
Hynol Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 poprostu przesiadlem sie na vraya i on akurat pod wzgladem materialow troche gorzej wypada od mentala. Wystarczy looknoc na SSS vray i mr. Tak samo kontrola nad odbiciami w vrayu jest jakas taka dziwna jak dla mnie w mentalu poprostu uzyskuje to co chce i dziala to w miare poprawnie fizycznie. Mental jest poprawny fizycznie (mniej więcej ;) ) a vray sporo rzeczy robi w sposób "poprawny optycznie". Niestety ma to ten minus że gdy się chce coś bardziej skomplikowanego zrobić lub uzyskać efekty które zachodzą w warunkach naturalnych a nie zostały przewidziane przez Chaosów, trzeba uciekać się do fejków.
SYmek Napisano 14 Kwiecień 2008 Napisano 14 Kwiecień 2008 mental ray niewiele me wspólnego z poprawnością fizyczną (poza oddzielnym trybem renderowania, który jest w fazie testów). Po prostu jest dobrym, solidnym enginem. Nic dodać, nic ująć.
Temporal Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 dla mnie sie zawsze liczy efekt i czas bo odbiorca nie wie czy to bylo liczone poprawnie czy jakos poomacku robione po swojemu :] tak czy siak mam muzealnego kompa i wole interiorki renderowac w vray ale tak ogolnie to nadal siedze po uszy w mentalu :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się