Napisano 12 Kwiecień 200816 l Jak zrobic w vray by szklo bylo przezroczyste a zarazem pod pewnym katem cos odbijalo w sobie? W mentalu nigdy nie mialem problemow ze szklem ale w vray to juz nie wiem co robic.
Napisano 12 Kwiecień 200816 l http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/glass_tutorial/
Napisano 12 Kwiecień 200816 l Zastanów się co jest Ci potrzebne do tego i jakich opcji będziesz musiał użyć/jakie parametry zmienić?;) Najpewniej refract dla przezroczystości i reflect dla odbić;) Pobaw się więc refraction color i reflection color. Dla refraction kolor biały będzie oznaczał zupełną przezroczystość/czyste szkło. Przy reflection color - im bliżej białego tym szkło będzie bardziej odbijać. Na koniec zaznacz po fresnel reflections po prawej. Czasem pamiętać też trzeba o opcjach affect alpha i affect shadows. Przejrzyj też: http://www.aversis.be/tutorials/vray/basic_materials.htm http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_01.htm Edit: Ech, Johny, Ty mordo^^ Pozdr
Napisano 12 Kwiecień 200816 l Autor Ze zmieniajac kolory zwiekszam badz zmieniam odbcia i refrakcje to wiem nie robcie ze mnie debila :P Wiem co chce uzyskac ale wlasnie w vray to szklo wychodzi takie nie bardzo. W mentalu wychodza mi lepsze efekty. Przejrze linki moze w nich znajde jakis fajny trick.
Napisano 12 Kwiecień 200816 l Nie włączaj fresnella w podstawowych ustawieniach odbić. Dodaj mapkę faloff w slot reflection. Ustaw na prependicular i baw się kolorami/krzywą. Dostaniesz takie odbicia jakie chcesz - wystarczy ładnie to ustawić. Vray nie ma w przeciwieństwie do mentala całkowitych wewnętrznych odbić, więc tylko tak można uzyskać szkło w miarę zbliżone do rzeczywistości. No i jeszcze zależy jakie szkło - dla grubego można dać IOR około 1,55 - 1,6, ale dla cienkiego to wartości 1,01 - 1,02 są dają lepszy efekt.
Napisano 13 Kwiecień 200816 l Autor Ej hynol Ty to masz leb :] jak zobaczylem ze ostatni posy by hynol to balem sie ze mnie zjedziesz za lamerskie pytanie a tu prosze fajna i konkretna odpowiedz :]. Normalnie to jest dobry pomysl i dajacy kontrole a takie rozwiazania lubie. EDIT: zeby nie bylo dalem reputa bo ten pomysl to naprawde genialny
Napisano 13 Kwiecień 200816 l Ej hynol Ty to masz leb :] tak sie robilo za czasow scanline. to tylko potwierdza ze warto sie uczyc od podstaw :)
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Autor ale mirach o co ci chodzi? lamersko jest uzywac fallofa? jesli fresnel w vrayu dzialo dosc dziwacznie to ja wole skorzystac z innego sposobu by uzyskac to co chce a nie sie podniecac ze jak vray to trzeba uzywac tylko tego co vrayowe. I z tymi podstawami to o co chodzi?
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Niii. Wlasnie dobrze uzywac fallofa. A z podstawami to chodzilo mi o za duzo w jednym zdaniu. W mniejszym skrocie. Ostatnio masa ludzi na forum rzuca sie odrazu na vraya itp, a porady na zasadzie "zacznij od podstaw" zlewa gestym moczem. O ile dobrze pamietam, ty tez radziles komus zeby zaczol od scanline. I dobrze. Bo jak znasz sie na podstawach to latwiej rozumiec zaawansowane rzeczy. Wiec na nic nie marudze, to byl tylko taki komentaz na boku :)
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Autor Nie no luz peace poprostu nie zrozumialem zbytnio twojego posta :P. Co do vraya to hmmm nie rzucilem sie na niego odrazu jak wszyscy bo jak wynika z pierwszego posta bawilem sie ( i nadal bawie) mentalem wiec moze pro nie jestem ale mam pojecie o renderowaniu GI, o parametrach materialow i inne takie poprostu przesiadlem sie na vraya i on akurat pod wzgladem materialow troche gorzej wypada od mentala. Wystarczy looknoc na SSS vray i mr. Tak samo kontrola nad odbiciami w vrayu jest jakas taka dziwna jak dla mnie w mentalu poprostu uzyskuje to co chce i dziala to w miare poprawnie fizycznie. No ale jak hynol stwierdzil i inni userzy tego forum to uzyskanie dobrego szkla w vrayu jest troche trudniejsze. No coz takie uroki roznych renderow :P.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Nie no luz peace poprostu nie zrozumialem zbytnio twojego posta :P zdaza sie nawet mi samemu kiedy czytam niektore swoje posty pisane z pracy :D A to ze nie rzuciles sie na vraya 5 min po wlaczeniu maxa to wiem :) Ogolnie, sorry za zamieszanie.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l poprostu przesiadlem sie na vraya i on akurat pod wzgladem materialow troche gorzej wypada od mentala. Wystarczy looknoc na SSS vray i mr. Tak samo kontrola nad odbiciami w vrayu jest jakas taka dziwna jak dla mnie w mentalu poprostu uzyskuje to co chce i dziala to w miare poprawnie fizycznie. Mental jest poprawny fizycznie (mniej więcej ;) ) a vray sporo rzeczy robi w sposób "poprawny optycznie". Niestety ma to ten minus że gdy się chce coś bardziej skomplikowanego zrobić lub uzyskać efekty które zachodzą w warunkach naturalnych a nie zostały przewidziane przez Chaosów, trzeba uciekać się do fejków.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l mental ray niewiele me wspólnego z poprawnością fizyczną (poza oddzielnym trybem renderowania, który jest w fazie testów). Po prostu jest dobrym, solidnym enginem. Nic dodać, nic ująć.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Autor dla mnie sie zawsze liczy efekt i czas bo odbiorca nie wie czy to bylo liczone poprawnie czy jakos poomacku robione po swojemu :] tak czy siak mam muzealnego kompa i wole interiorki renderowac w vray ale tak ogolnie to nadal siedze po uszy w mentalu :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto