Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem w grafice 3d bawie sie 3dni znam sie na 2d i stornach ale pryszedl czas na cos trudniejszego zrobilem pare prac w 3d ale z tutow chce sie zabrac za modelowanie ale nie wiem jak "dodac" obrazek zeby nakladac na niego te kwadraty... chcialbym po kolei np File>Open>i cos tam...

 

 

Z gory dzieki

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz najpierw odpowiedni viewport może być front left w zależności od tego jaka jest fotka. Następnie views---?viewport background. Potem kliknij w files i wskaż obrazek który ma być tłem. Dobrze jest też w aspect ratio kliknąć match bitmap, a następnie obok lock zoom/pan, dzięki czemu będziesz mógł też powiększać obrazek.

Napisano
  • Autor

i moge to edytowac normalnie?? odrazu mowie ze to nie ma byc tlo to ma byc rysunek z ktorego zrobie np postac... a i jak to aspect zrobic??

Napisano

Aha ja myślałem, ze chcesz mieć zdjęcia w viewportach rzutów np. twarzy z boku i z przodu a potem robić np boxmodelling:) Wtedy ja zawsze ustawiam sobie dane obrazki jako tła w oknach, ale nie w perspektywie dzięki czemu nie ma obrazów które służyły za wzór na renderach. Nie bardzo ci umiem pomóc jeśli to nie o to chodzi to nie wiem o co:)

Napisano

zapoznać sie z regulaminem nazewnictwa wątków, oraz przeczyścić klawiature bo błedy robi

Napisano

Właśnie tak, jak SugarSkin pisał.

Dodatkowo, jest to chyba w FAQ wyjaśnione.

Napisano
  • Autor
Dobrze jest też w aspect ratio kliknąć match bitmap.

 

ok ale jak to zrobic zeby przyblizyc sie do tego tla... bo tak to mi tylko te kwadraty przybliza i nie wyglada zbyt estetycznie...

Napisano

stwórz plane'a, na niego wrzuć swój blueprint -> uvw map -> bitmap fit i wskazujesz plik z teksturą, potem zeskaluj teksturę do szerokości plane'a (wyłącz tilling dzięki czemu będziesz mieć jeden blueprint a nie np 5.) tak samo tworzysz kolejny plane co razem daje widok z przodu i z boku do którego możesz się przybliżać ile zechcesz.

 

jeśli nie rozumiesz któregoś z tych pojęć odwołuję do pomocy programu: F1

 

jeśli po nałożeniu Twoja tekstura wygląda niewyraźnie to poza rutinoscorbinem możesz też wejść wdział FAQ i przeczytać tam o tym problemie.

 

jeśli nie poprawisz nazwy wątku na zgodny z regulaminem, wątek zostanie usunięty.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności