Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! "The Octopus" jest moim pierwszym samodzielnym projektem:) (wcześniej wykonywałem tutki). Pomysł na wykonanie tego stworzenia to spontan:) Praca nad modelowaniem ośmiornicy zajęła mi około 3 godzin mniej więcej tyle samo czasu trwał jej rendering (mental ray). Proszę o komentarze:)

 

02eb5b73a8e386da.jpg

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jakbyś poświęcił konceptowi 3h, do tego 3 dni modellingu, shadingu, texturingu, lightningu i setupowania silnika to może by coś z tego wyszło... za wcześnie na finished. wiem, że każda skończona praca wydaje się być super idealna ale niestety tak nie jest. Jeszcze sporo pracy przed tobą.

 

[edit]

kliment był szybszy ;)

Napisano

Dzięki za komentarze:)

następną swoją pracę zacznę od WIP'a:)

Pablo, mi też wydaje się że mogłoby to trwać szybciej ale na prawdę właśnie tyle to trwało. Może coś źle ustawiłem:/

Napisano
3h renderowania... pokaz mi GDZIE :)

Pablo, nie pytaj gdzie tylko na jakim sprzecie :P

Ps. Ten renderek moglbybyc wiekszy zeby cos chociaz zobaczyc :)

Napisano

należałoby podać, jak to oświetliłeś, materiały i ustawienia jakości. coś się poradzi w kwestii optymalizacji, tylko - jak już mówili - raczej w WiP

Napisano

oczywiście już wszystko podaję:) zgadza się, trochę za wcześnie na finish... nie będę już kontynuował najprawdopodobniej prac nad tym projektem aczkolwiek do wszystkich wskazówek postaram się dostosować w następnych projektach, dlatego proszę o odp:)

 

 

Sprawa oświetlenia wygląda następująco, na scenie znajduje się 6 Free Spot'ów których płaszczyzny tworzą sześcian (multiplier: 3 razy 0,25 i 3 razy 0,75 -all białe

 

 

Wykorzystałem 5 materiałów. Nie wiem czy mam je opisać czy na czym ma polegać ich "podanie" ale dla pewności opiszę je w skrócie.

 

1.materiał skóry

Specular Level (SL):50

Glossines (G):10

Soften (S): 0,1

dołączone mapy to Bump (noise) - 30% oraz Diffuse Color (Cellular)-100%

 

2.materiał światełka jest to materiał skóry z dodaniem efektu Grow

 

3.materiał oczu oraz wnętrza macek (przyssawek)

Specular Level (SL):125

Glossines (G):40

Soften (S): 0,1

 

4.Materiał zewnętrznej kuli (kula składa się z dwóch obiektów- chciałem w ten sposób uzyskać wfekt zbliżony do szkła)

jest to czarny, prawie niemodyfikowany materiał, jedyna zmiana to zmniejszenie wartości parametru Opacity na 50.

 

5.Kula wewnętrzna. Szary standardowy materiał o parametrze Opacity ustawionym na 20.

 

Renderowałem w Mental Ray'u (jak już wcześniej wspomniałem). Rozdzielczość wyjściowa grafiki to 1280x1024. Zaznaczone są tylko pierwsze 3 możliwości w podzakładce Options (Atmo. Effects oraz Displacement) chciałbym Was prosić abyście podpowiedzieli mi do czego służą pozostałem parametry w tej podzakładce. W "dziale" Samples per Pixel: min: 1/4 max:256 (reszta bez zmian). W zakładce Rendering Algorithms zaznaczyłem Enable w "dziale" Scanline oraz Ray Tracing (nie modyfikując pozostałych opcji). Shadows również ustawiłem na Enable nie zmieniając zawartych w zakładce parametrów.

 

To chyba wszystko... mam nadzieje że znajduje się tu all co powinienem podać:)

Napisano

256 sampli? a w mentalu to nie jest tak, że 16 już daje dobrą jakość wygładzania?... ja bym tutaj winę za prędkość tylko na sampling zrzucił

 

samo zmniejszenie Opacity nie zrobi ci szkła, przecież promienie muszą się załamywać i jakieś odbicie się przyda. klik_1 klik_2

Napisano

hmm... i problem z głowy:D Dzięki Moudy:) wolałem wybrać jedną z wyższych wartośći samplingu i nie wpadłem na pomysł, że to właśnie to tak bardzo opóźnia cały proces:D Wielkie dzięki również za linki do szkiełka;] ...sprawdziłem i rzeczywiście niepotrzebnie kombinowałem z dwoma kulami... efektu z nadaniem materiału z biblioteki raczej tutaj nie wrzucę, żeby nie robić WIP'a z Finish'a:P aczkolwiek zapamiętam tą wskazówkę:D

Napisano

"będzie super wyglądało" thx:D w takim razie jutro najprawdopodobniej zrenderuję tą pracę na białym tle:P zauważyłęm że największe opóźnienie (większe niż sampling ustawiony na 256-max) powoduje zaznacznie okienka Enable w zakładce Final Gather oraz Caustics and Global Illumination:D dlaczego tak jest? o czym decydują parametry ustawiane w tych zakładkach?:/ uczę się bardzo krótko i wile rzeczy robię jeszcze intuicyjnie... zaznacznie okienek Enable np;]

Napisano

stary, nie na białym, tylko wysil się i zrób nawet jakieś abstrakcyjne - ale z własnym klimatem. tak, żeby było widać, czy stwór żyje na różowej planecie albo unosi się w chmurach

Napisano

wczoraj niestety nie miałem dostępu do mojego komputera więc nic nie wrzuciłęm.. spodziewałem się takiego komantarza;] będę próbował w wolnym czasie aczkolwiek nie wiem co z tego wyjdzie...

Napisano

Czlowieku mental ray sam za ciebie wszystkiego nie zrobi a z tego co opisales to wyszlo tak ze zalaczyles mentala i jedyne czym sie pobawiles do samplami min i max :/. Jak uzywasz mentala to wykorzystaj jego caly potencjal: uzyj mentalowskich materialow, mentalowskich swiatel, wlacz GI badz FG a nawet i oba. W twoim wypadku to jakbys wyrenderowal w scanline to bys miale ten sam efekt wiec nie wiem po co ci byl ten mental. Przejrzyj sobie kilka tutow odnosnie mentala i naucz sie o co w nim chodzi. Na tym forum w dziale tutoriale 3d oraz video tutoriale masz wlasnie fajne i po polsku tuty odnosnie tego rendera wiec zachecac do oblookania.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności