Napisano 14 Kwiecień 200817 l ciezko wytlumaczyc o co mi chodzi wiec wymysle taki o to przyklad: :] (zadanie na wyobraznie) mamy plejna (3 pola na 3 pola) ktory jest powiedzmy plaska ziemia :] i chce zrobic na srodku (wykorzystujac srodkowego polygona) zjazd do podziemnego garazu.. zatem daje na srodkowym poly extrude i nie transformuje go, zeby pozniej nie dopasowywac krawedzi stykajacej sie z nawierzchnia. zamierzam przeciwleglego edge'a opuscic w dol. jak teraz zaznaczyc (lub przelaczac pomiedzy edge'ami) konkretnego edga (sa w tym samym miejscu)? da sie tak w ogole? i skad mam wiedziec ktorego zaznaczylem bez przesuniecia go? i kolejne pytanie.. czy nie jest bledem zostawienie 2 edge'ow w jednym miejscu? (krawedz zjazdu do garazu) ale innego wyjscia nie widze jesli nie chce miec trojkatow. wiem ze mega namotalem ale juz czas sie polozyc :) wierze ze znow otrzymam konkretna odpowiedz :) i z gory dzieki
Napisano 14 Kwiecień 200817 l Autor i pytanie jeszcze jedno :) czy jak mam jakis prostokat ale ustawiony pod jakims katem.. i przetne go w poprzek to czy moge przesunac edge'a, badz vertexy z takim snapem, zeby przesunely sie idealnie wzdluz istniejacych krawedzi ? cos jak split edge ring ale juz istniejacym edgem ;) heh :P
Napisano 15 Kwiecień 200817 l Kliknij tego edgea i przesuń - będziesz widział, czy dobrze trafiłeś ;) Tak czy inaczej - nie jest do dobry sposób na wymodelowanie tego - nie należy zostawiać kilku krawędzi w jednym miejscu. Można przesuwać wierzchołki w układzie wpółrzędnym zadanym przez normalną face'a. W opcjach narzędzia move przy wyborze układu wybierz normal lub coś takiego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto