Skocz do zawartości

vray i klatki w filmie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość andkrzys
Napisano

Witam mam pytanie, mam tam jakies wypracowane ustawienia do vray dla sceny zewnetrznej i on mi cos tam liczy 1/4 2/4 3/ 4/4 i to trwa dlugo a dopiero pozniej zaczyna wlasciwy render i pokazuje efekt. dla jednego obrazka nie ma problemu, ale jak chce zrobic filmik 300 klatek to on chce dla kazdej klatki to samo liczyc od 1/4 do 4/4 (przechodzi ta sama procedure).

czy nie mozna zrobic tak: zeby raz to sobie policzyl (cienie odbicia i inne pierdoly) tylko dla pierwszej klatki, a reszte klatek zeby liczyl juz normalnie bez tych dodatkowych obliczej. kiedys widzialem jakis opis ale nie pamietam dla jakiego renderu to bylo ze wystarczylo jedna pozycje odznaczyc i bylo cacy. pliz pomozcie bo mi bedzie liczyc do konca swiata i o jeden dzien dluzej.

prosze o odpowiedz na [email protected]

 

i prosze sie nie wkurzac jezeli taki temat byl poruszany, raz ze tego znalesc nie moglem a dwa ze jak mam zmarnowac 5 dni na szukanie czegos i nie znalesc to mnie trafi. a tez mi zalezy na czasie, tak ze prosze o pomoc. to pewnie jest michalek, i wystarczy cos tam ustawic i ma byc, tylko co?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm ja sie nie znam no ale jesli animacja ma byc wszystko ma sie przemieszczac a odbicia maja nie byc przeliczane i inne rzeczy? to jak w kazdym ujecia bede parametry takie jak na pierwszej klatce to sobie tego niewyobrazam ale ja sie w sumie na animacjach nie znam

Napisano

Ja też się nie znam ale widziałem kiedyś że jest takie coś jak edytor irradiance map do v- raya wtedy sobie renderujesz z kilku tam stron żeby każdy punkt sceny widoczny na animacji został uchwycony i łączy sie te mapy w tym edytorze.

Napisano
mozliwe sa rzeczy na swiecie ktore nawet fizjologom sie nie snily

 

Irradiance Map, jak nazwa wskazuje przechowuje tylko informacje o promieniowaniu w scenie, a ta jest niezalezna od punktu widzenia. Zalezy od obiektow i swiatla. Dlatego mozna ja zapisac na dysku i uzyc w nastpnych klatkach.

 

Natomiast sam diffuse i specular shading, jak i refleksy itd sa zalezne od punktu widzenia i dlatego VRay je przelicza w kazdej klatce od nowa.

Napisano

SYmek to spróbuj sobie zapisać irradiance map dla jednego ujęcia a potem wyrenderować używając tej mapy inne klatki na których jest np. druga(niewidoczna wcześniej) strona jakiegoś obiektu w scenie. Do animacji trzeba wygenerować wiele irradiance map i później je połączyć żeby uzyskać informacje o oświetleniu całej sceny. Ale ja się nie znam i mówię tylko co widziałem.

Napisano
SYmek to spróbuj sobie zapisać irradiance map dla jednego ujęcia a potem wyrenderować używając tej mapy inne klatki na których jest np. druga(niewidoczna wcześniej) strona jakiegoś obiektu w scenie. Do animacji trzeba wygenerować wiele irradiance map i później je połączyć żeby uzyskać informacje o oświetleniu całej sceny. Ale ja się nie znam i mówię tylko co widziałem.

 

Dzieje sie tak, poniewaz renderer umieszcza w mapie dane tylko tych punktow, ktore widzi. Ale te dane nie sa zalezne od punktu widzenia, ich wartosci bedzie taka sama bez wzgledu na to, gdzie stoi kamera, o ile dany punkt bedzie w ogole widziany. To sa dwie rozne sprawy.

 

Innymi slowy tzw. hidding i culling, czyli techniki optymalizacji renderingu uzalezniajace obliczenia od znajdowania sie punktu wewnatrz frustrum kamery i zwrocenenia normalnych przodem do niej, nie maja nic wspolnego z tym, czy dane zapisane w problach sa zalezne o punktu widzenia czy tez nie ;)

 

pozdr,.

skk.

Napisano

Tak SYmek wiadomo, mi chodzi o to właśnie żeby wszystkie elementy sceny(widoczne na animacji) wyrenderować w celu uzyskania kompletnej irradiance map.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności