Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam pytanie, mam tam jakies wypracowane ustawienia do vray dla sceny zewnetrznej i on mi cos tam liczy 1/4 2/4 3/ 4/4 i to trwa dlugo a dopiero pozniej zaczyna wlasciwy render i pokazuje efekt. dla jednego obrazka nie ma problemu, ale jak chce zrobic filmik 300 klatek to on chce dla kazdej klatki to samo liczyc od 1/4 do 4/4 (przechodzi ta sama procedure).

czy nie mozna zrobic tak: zeby raz to sobie policzyl (cienie odbicia i inne pierdoly) tylko dla pierwszej klatki, a reszte klatek zeby liczyl juz normalnie bez tych dodatkowych obliczej. kiedys widzialem jakis opis ale nie pamietam dla jakiego renderu to bylo ze wystarczylo jedna pozycje odznaczyc i bylo cacy. pliz pomozcie bo mi bedzie liczyc do konca swiata i o jeden dzien dluzej.

prosze o odpowiedz na [email protected]

 

i prosze sie nie wkurzac jezeli taki temat byl poruszany, raz ze tego znalesc nie moglem a dwa ze jak mam zmarnowac 5 dni na szukanie czegos i nie znalesc to mnie trafi. a tez mi zalezy na czasie, tak ze prosze o pomoc. to pewnie jest michalek, i wystarczy cos tam ustawic i ma byc, tylko co?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 840
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm ja sie nie znam no ale jesli animacja ma byc wszystko ma sie przemieszczac a odbicia maja nie byc przeliczane i inne rzeczy? to jak w kazdym ujecia bede parametry takie jak na pierwszej klatce to sobie tego niewyobrazam ale ja sie w sumie na animacjach nie znam

Napisano

Ja też się nie znam ale widziałem kiedyś że jest takie coś jak edytor irradiance map do v- raya wtedy sobie renderujesz z kilku tam stron żeby każdy punkt sceny widoczny na animacji został uchwycony i łączy sie te mapy w tym edytorze.

Napisano
mozliwe sa rzeczy na swiecie ktore nawet fizjologom sie nie snily

 

Irradiance Map, jak nazwa wskazuje przechowuje tylko informacje o promieniowaniu w scenie, a ta jest niezalezna od punktu widzenia. Zalezy od obiektow i swiatla. Dlatego mozna ja zapisac na dysku i uzyc w nastpnych klatkach.

 

Natomiast sam diffuse i specular shading, jak i refleksy itd sa zalezne od punktu widzenia i dlatego VRay je przelicza w kazdej klatce od nowa.

Napisano

SYmek to spróbuj sobie zapisać irradiance map dla jednego ujęcia a potem wyrenderować używając tej mapy inne klatki na których jest np. druga(niewidoczna wcześniej) strona jakiegoś obiektu w scenie. Do animacji trzeba wygenerować wiele irradiance map i później je połączyć żeby uzyskać informacje o oświetleniu całej sceny. Ale ja się nie znam i mówię tylko co widziałem.

Napisano
SYmek to spróbuj sobie zapisać irradiance map dla jednego ujęcia a potem wyrenderować używając tej mapy inne klatki na których jest np. druga(niewidoczna wcześniej) strona jakiegoś obiektu w scenie. Do animacji trzeba wygenerować wiele irradiance map i później je połączyć żeby uzyskać informacje o oświetleniu całej sceny. Ale ja się nie znam i mówię tylko co widziałem.

 

Dzieje sie tak, poniewaz renderer umieszcza w mapie dane tylko tych punktow, ktore widzi. Ale te dane nie sa zalezne od punktu widzenia, ich wartosci bedzie taka sama bez wzgledu na to, gdzie stoi kamera, o ile dany punkt bedzie w ogole widziany. To sa dwie rozne sprawy.

 

Innymi slowy tzw. hidding i culling, czyli techniki optymalizacji renderingu uzalezniajace obliczenia od znajdowania sie punktu wewnatrz frustrum kamery i zwrocenenia normalnych przodem do niej, nie maja nic wspolnego z tym, czy dane zapisane w problach sa zalezne o punktu widzenia czy tez nie ;)

 

pozdr,.

skk.

Napisano

Tak SYmek wiadomo, mi chodzi o to właśnie żeby wszystkie elementy sceny(widoczne na animacji) wyrenderować w celu uzyskania kompletnej irradiance map.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności