gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 pomocy!!! renderuje duza architekture, irrandience map ustawiona na high 40/40, light cache 1000/0.002, trawa vray displacement, calosc idzie na 3000/2140pix, komp raczej dobry - dual xeon 2,66 i 8 giga ramu + 4dyski twarde, a i number of passes ustawione na 4 a komp zwalnia przy liczeniu ostatniego odbicia na samym poczatku i stoi na nim po godzine lub dwie, co zmniejszyc zeby nie zmniejszac rozdzielczosci ani jakosci renderu? w scenie mam 9 drzewek everow, 4 samochody i z 1o ludzi. Proxy przyspieszy render? bo mi sie chrzania tekstury przy proxy. Co robic?? pomocy!! musze oddac render na jutro i jeszcze dwa ujecia! jestem w totalnej dupie!
SansSerif Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 może za duża głębia odbić? może to wina displacementa? sprawdź z wyłączonym displacementem. później kombinuj z dzieleniem powierzchni z displacementem na mniejsze elementy. na pierwszym planie z dispem a na dalszych bez.
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 tego sie wlasnie najbardziej obawaialem, po to kupilem nowego kompa zeby sie tym nie martwic. Ale jak myslisz czy na to wplyw maja rowniez te powierzchnie displacementowe ktorych nie widac w kadrze? Po prostu zeby zaoszczedzic czasu robie duza scene do trzech rendrow naraz i ustawiam tzry kamery a vizki chcialem robic po kolei, Moze powinienem podzielic wszystko na trzy czesci i powywalac to czego nie widac w kadrze?
SansSerif Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 nie mam pewności ale vray chyba przelicza cały displacement nawet jesli nie ma go w kadrze. sprawdz czy pójdzie renderując mały region. jeśli to wina displacementa to i tak się zatka. a wtedy lepiej wyrenderować coś bez dispa niż nic z dispem :)
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 dobra rada, dzieki;) ale cholernie smutna bo klient wlasciwie jest polglowkiem ktory zobaczyl dispa na jakiejs wizce i tak sie nim zajaral ze chce glownie widziec wyrenderowana trawe. Albo moze chodzi o to ze mam tam drzewa na tej trawie i jjak liczy odbicia liscie na dispie trawy to to go tak zatyka? Moze wyrenderuje jak zwykle najpierw cala scene a potem trawe z dispem, albo oslabie displace'a? Przewaznie robilem tak ze robilem cala scene z light cachem 1000 na 0.002 i potem renderowalem trawe osobno w tej samej rozdzielczopsci ale z light cachem 100 na 0.1 lub 100 na 1. Nie da sie tego od razy ustawic zeby sample size displace'a trawy byl mniejszy od sample'a calej sceny? a i co wlasciwie oznacza parametr number of passes? pominiecie czego? i jak to wplywa na jakosc renderu?
SansSerif Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 zrób najpierw render bez dispa a póżniej martw się o trawę. jak się uda ją wyrenderować to dokleisz w photoshopie. ale tak w ogóle jeśli to problem dispa to powinien się zatykać w momencie jego liczenia a nie na prepassach. o jakim odbiciu piszesz? może to wina materiału?
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 blokuje sie na 4/4 prepass, albo 3/3 prepass. light cache, irradiance map. Jak to wina materialu? co moze byc nie tak? a i jeszce jedno w zakladce SYSTEM ustawilem na dynamic i memory limit na 2000 a mam 8 giga ramu na 8 prockow
Marcin Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 Vray RC4 ? wersja Vray 1,5 RC4 64 bit ma problem z 2D displacement i to spory ( u mnie blokowały się na jakimś obszarze buckety i stały tak w nieskończoność. rozwiązaniem w/w problemu jest albo 3D displacement albo nowsza wersja vraya (w RC5 błąd jest już rozwiązany) o ile chodzi tu oczywiście o wersję vraya.
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 czlowieniu meeen!!! chyba znalazles przyczyne mojej kurwicy!!! mam vraya 1.5 64 RC3. Moze to jest wina. Bo wlasnie ustawilem 2D dispa. To co nowsza wersja vraya myslisz ze to zalatwi? Bo przy mniejszej rozdzielczoscu smiga jak glupi.
mirach Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 gutaw, daj sobie moze troszke na wstrzymanie z klnieciem, hm? a co do vrayaya i displace. to on ma problemy z tym, i to czasem spore. O wiele bardziej oplaca mi sie liczyc cala scene bez displace, a pozniej dopiero regiony z elementami z displacementem i komponowac w photoshopie. Pomysl tez o zwiekszeniu dynamic memory limit, czesto pomaga w takich sytuacjach.
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 mirach: sorry , masz racje troche przesadzam z klnieciem. nikt mnie nie zna ale mam dopiero 14 lat i czuje sie troche za maly jak na jakies forum, swoim zachoweaniem chcialem sobie zrownac troche starszych uczestnikow bycmoze mylnie przypisujac im znajomosc wielu wylgarnych slow wzgledem wieku jakim sie legitymuja ;) masz racje wielkie sorry:) co do memory limit to jak mowilem zwiekszylem do 2000 a mam 8 giga, a i ustyawilem na dynamic , dobrze?
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 bardzo prosze o pomoc nie wiem co mam robic
Touch Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 Przecież już kilka osób napisało Ci co zrobić;) a). Renderuj scenę bez dispa najpierw i sprawdź co się będzie działo. b). Zmień mapping w displacement'cie na 3d c). Jeśli masz możliwość, dorwij demko VRay'a 1.5 RC5 i sprawdź, czy daje sobie z tym radę, chociaż w demówce może nie wyrenderować Ci takiej rozdzielczości, a to w tym przypadku też ma spory wpływ na obciążenie sprzętu, chociaż kosiarkę i tak masz niczego sobie;] Pozdr
gustaw11 Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Napisano 20 Kwiecień 2008 dalo rade ;) chopaky kocham WAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mkeruj Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Ja miewałem podobne problemy na RC5, chociaż moja moc sprzętowa mniejsza, dlatego stosuję teraz proxy zawsze i wszędzie. Co do drzew Everów - uwaga - te z niższych Arch`y (czy też Arch`ów) są na Vray Fur, który na proxy jak na razie słabo się przerzuca. A tak w ogóle pokaż tego renda skoro się udał...
gustaw11 Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 mam pytanie, Jak przerzucasz obiekty do proxy to tworzysz jeden obiekt proxy bo w scenie mozna zaladowac tylko jedno proxy jako jeden plik, tak? czy mozna dogrywac kolejne obiekty do tego samego proxy pliku? bo ja zrobilem tak ze wgralem do proxy najpierw kilka drzewek i po pewnym czasie utworzylem kolejny plik z innymi obiektami. Potem jak chcialem zaladowac w sc enie proxy to moglem wybrac tylko jeden plik. Czy w takim razie mozna dogrywac kolejne proxy do tego samego pliku?
mkeruj Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Np. Cały kwiatek oddzielnie, cała kanapa oddzielnie. Robie to tak, że wstawiam normalny model w poli do sceny i zamieniam na proxy z automatycznym linkowaniem. Potem wstawiam normalny następny model....Itd itd... Nie próbowałem jeszcze łączyć scen, ale pewnie jest to do zrobienia. Mam wtedy tą wygodę, że mogę poszczególne elementy wywalić albo ukryć. Jest na evermotion dobry tutek na ten temat: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive
gustaw11 Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 wiem znam tego tutka, na tym forum byl serwowany sporo razy ;) ale czy istnieje jakas metoda powrotu do obiektow wyexportowanych do proxy, czy moge z zaznaczonych obiektow zdjac proxy?
mkeruj Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Nie. Ja zawsze w stadium przechodzenia na proxy działam na kopii pliku wyjściowego. Wszystkie zmiany po renderach testowych wprowadzam w pierwotnym pliku. Proxy służy mi tylko do zmniejszenia apetytu vraya. 1
gustaw11 Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Napisano 22 Kwiecień 2008 a czy proxy wplywa na dlugosc renderowania czy tylko przyspiesza prace?
mkeruj Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Na długość rendu, nawet jeśli wpływa, chociaż nie stwierdziłem, to nieznacznie. Podstawowa funkcja to zmniejszenie ramożerności, co w moim przypadku - 4GB 800mHz przy 2,5 mln poli na viscie 64bit ograniczyło zużycie ramu do 1,5 GB. Myślę, że wpływa na czas rendu w ten sposób, że unikam wywalania się maxa na firankach, szklankach, kwiatkach itepe. Wysokie ustawienia silnika, materiałów i rozdziałki i spokój o wywalanie się softu z braku pamięci. Proxy poza tym już na poziomie konwersji do proxymesza sygnalizowało problem z obiektami poprzez wywalanie się. Jeśli obiekt dawał się przekonwertować na proxy, znaczyło to, że nie będzie stwarzał problemów w renderingu. Najwięcej przejść miałem w tym temacie z Fur, wreszcie z niego zrezygnowałem.
gustaw11 Napisano 23 Kwiecień 2008 Autor Napisano 23 Kwiecień 2008 apropos wywalania, to ustawilem w zakladce system na dynamic i zwiekszylem memory limit do 4000 mega ramu a mam 8 giga, dobrze? mzna jeszcze cos podkrecic? bo jak ustawilem 7giga ramu to windows ostrzegal caly czas ze ma za malo pamieci i balem sie ze mi max wywali render, wiec zmniejszylem go 4 giga, dobrze?
mirach Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 To jest limit na proxy, displacement itp. Przy wiekszosci scen wystarcza mu te defaultowe 400. Mi chyba nigdy nie bylo potrzebne wiecej niz okolo 2gb, wiec te 4gb to marnowanie pamieci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się