Skocz do zawartości

blokada maxa - rendering w nieskooonczonosc


gustaw11

Rekomendowane odpowiedzi

pomocy!!! renderuje duza architekture, irrandience map ustawiona na high 40/40, light cache 1000/0.002, trawa vray displacement, calosc idzie na 3000/2140pix, komp raczej dobry - dual xeon 2,66 i 8 giga ramu + 4dyski twarde, a i number of passes ustawione na 4 a komp zwalnia przy liczeniu ostatniego odbicia na samym poczatku i stoi na nim po godzine lub dwie, co zmniejszyc zeby nie zmniejszac rozdzielczosci ani jakosci renderu? w scenie mam 9 drzewek everow, 4 samochody i z 1o ludzi. Proxy przyspieszy render? bo mi sie chrzania tekstury przy proxy. Co robic?? pomocy!! musze oddac render na jutro i jeszcze dwa ujecia! jestem w totalnej dupie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

tego sie wlasnie najbardziej obawaialem, po to kupilem nowego kompa zeby sie tym nie martwic. Ale jak myslisz czy na to wplyw maja rowniez te powierzchnie displacementowe ktorych nie widac w kadrze? Po prostu zeby zaoszczedzic czasu robie duza scene do trzech rendrow naraz i ustawiam tzry kamery a vizki chcialem robic po kolei, Moze powinienem podzielic wszystko na trzy czesci i powywalac to czego nie widac w kadrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra rada, dzieki;) ale cholernie smutna bo klient wlasciwie jest polglowkiem ktory zobaczyl dispa na jakiejs wizce i tak sie nim zajaral ze chce glownie widziec wyrenderowana trawe. Albo moze chodzi o to ze mam tam drzewa na tej trawie i jjak liczy odbicia liscie na dispie trawy to to go tak zatyka? Moze wyrenderuje jak zwykle najpierw cala scene a potem trawe z dispem, albo oslabie displace'a? Przewaznie robilem tak ze robilem cala scene z light cachem 1000 na 0.002 i potem renderowalem trawe osobno w tej samej rozdzielczopsci ale z light cachem 100 na 0.1 lub 100 na 1. Nie da sie tego od razy ustawic zeby sample size displace'a trawy byl mniejszy od sample'a calej sceny?

 

 

a i co wlasciwie oznacza parametr number of passes? pominiecie czego? i jak to wplywa na jakosc renderu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób najpierw render bez dispa a póżniej martw się o trawę. jak się uda ją wyrenderować to dokleisz w photoshopie.

 

ale tak w ogóle jeśli to problem dispa to powinien się zatykać w momencie jego liczenia a nie na prepassach.

o jakim odbiciu piszesz? może to wina materiału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vray RC4 ? wersja Vray 1,5 RC4 64 bit ma problem z 2D displacement i to spory ( u mnie blokowały się na jakimś obszarze buckety i stały tak w nieskończoność.

 

rozwiązaniem w/w problemu jest albo 3D displacement albo nowsza wersja vraya (w RC5 błąd jest już rozwiązany)

 

o ile chodzi tu oczywiście o wersję vraya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gutaw, daj sobie moze troszke na wstrzymanie z klnieciem, hm?

a co do vrayaya i displace. to on ma problemy z tym, i to czasem spore. O wiele bardziej oplaca mi sie liczyc cala scene bez displace, a pozniej dopiero regiony z elementami z displacementem i komponowac w photoshopie.

Pomysl tez o zwiekszeniu dynamic memory limit, czesto pomaga w takich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach: sorry , masz racje troche przesadzam z klnieciem. nikt mnie nie zna ale mam dopiero 14 lat i czuje sie troche za maly jak na jakies forum, swoim zachoweaniem chcialem sobie zrownac troche starszych uczestnikow bycmoze mylnie przypisujac im znajomosc wielu wylgarnych slow wzgledem wieku jakim sie legitymuja ;) masz racje wielkie sorry:) co do memory limit to jak mowilem zwiekszylem do 2000 a mam 8 giga, a i ustyawilem na dynamic , dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież już kilka osób napisało Ci co zrobić;)

a). Renderuj scenę bez dispa najpierw i sprawdź co się będzie działo.

b). Zmień mapping w displacement'cie na 3d

c). Jeśli masz możliwość, dorwij demko VRay'a 1.5 RC5 i sprawdź, czy daje sobie z tym radę, chociaż w demówce może nie wyrenderować Ci takiej rozdzielczości, a to w tym przypadku też ma spory wpływ na obciążenie sprzętu, chociaż kosiarkę i tak masz niczego sobie;]

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miewałem podobne problemy na RC5, chociaż moja moc sprzętowa mniejsza, dlatego stosuję teraz proxy zawsze i wszędzie.

Co do drzew Everów - uwaga - te z niższych Arch`y (czy też Arch`ów) są na Vray Fur, który na proxy jak na razie słabo się przerzuca.

A tak w ogóle pokaż tego renda skoro się udał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, Jak przerzucasz obiekty do proxy to tworzysz jeden obiekt proxy bo w scenie mozna zaladowac tylko jedno proxy jako jeden plik, tak? czy mozna dogrywac kolejne obiekty do tego samego proxy pliku? bo ja zrobilem tak ze wgralem do proxy najpierw kilka drzewek i po pewnym czasie utworzylem kolejny plik z innymi obiektami. Potem jak chcialem zaladowac w sc enie proxy to moglem wybrac tylko jeden plik. Czy w takim razie mozna dogrywac kolejne proxy do tego samego pliku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. Cały kwiatek oddzielnie, cała kanapa oddzielnie.

 

Robie to tak, że wstawiam normalny model w poli do sceny i zamieniam na proxy z automatycznym linkowaniem. Potem wstawiam normalny następny model....Itd itd...

Nie próbowałem jeszcze łączyć scen, ale pewnie jest to do zrobienia.

 

Mam wtedy tą wygodę, że mogę poszczególne elementy wywalić albo ukryć.

 

Jest na evermotion dobry tutek na ten temat:

http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=154&unfold=exclusive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na długość rendu, nawet jeśli wpływa, chociaż nie stwierdziłem, to nieznacznie.

Podstawowa funkcja to zmniejszenie ramożerności, co w moim przypadku - 4GB 800mHz przy 2,5 mln poli na viscie 64bit ograniczyło zużycie ramu do 1,5 GB. Myślę, że wpływa na czas rendu w ten sposób, że unikam wywalania się maxa na firankach, szklankach, kwiatkach itepe.

Wysokie ustawienia silnika, materiałów i rozdziałki i spokój o wywalanie się softu z braku pamięci.

Proxy poza tym już na poziomie konwersji do proxymesza sygnalizowało problem z obiektami poprzez wywalanie się. Jeśli obiekt dawał się przekonwertować na proxy, znaczyło to, że nie będzie stwarzał problemów w renderingu. Najwięcej przejść miałem w tym temacie z Fur, wreszcie z niego zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropos wywalania, to ustawilem w zakladce system na dynamic i zwiekszylem memory limit do 4000 mega ramu a mam 8 giga, dobrze? mzna jeszcze cos podkrecic? bo jak ustawilem 7giga ramu to windows ostrzegal caly czas ze ma za malo pamieci i balem sie ze mi max wywali render, wiec zmniejszylem go 4 giga, dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności