Skocz do zawartości

9 kości w jednym punkcie... Da się? :(


Gość madagagdzia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość madagagdzia

Witam, mam taki problem. Od niedawna pracuje w max'ie i nigdy wcześniej nic nie robiłam na kościach.

Zrobiłam takiego tulipanka (nie zwracajcie uwagi na teksturki i niedociągłości w modelowaniu, ale to jeden z pierwszych moich projektów)

 

tulipan1.jpg

 

i chciałabym, zeby było przejście do otwartego kwiatka - o takiego...

 

tulipan2.jpg

 

Mam problem, bo nie umiem dołączyć kości do jego szkieletu, nie mam pojęcia jak w połączyć ze sobą w jednym punkcie aż 9 kości (9 kosci bo jedna ma być od poruszania- powiedzmy, a 8 przypiętych do odpowiednich płatków) i jak je odpowiednio ustawić tak, aby sie rozsuwały i zsuwały sie taki sposób jak chce... pomocy

Nie znam sie jeszcze dobrze na programie, wiec prosiłabym o dokładne wyjaśnieniem najlepiej z jakimiś miniaturkami screenów.

 

Dzięki za pomoc...... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Szczegółow nie podam, bo nie używam maxa, ale taką animację lepiej zrobić nie używając kości.

Osobiście umieściłbym tzw. Pivot Point płatków w jednym punkcie (tam, gdzie chcesz mieć połączone dziewięć kości) i następnie animowałbym sobie kąt obrotu płatków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jedną kość np wzdłuż łodygi a potem kolejną od łodygi do końca płatka. Następnie jak będziesz chciała stworzyć kolejną kość to rysuj ją klikając na tą kość łodygi wtedy ta nowa będzie wyrastała z tego samego miejsca co ta pierwsza kość dla płatka.

Możesz też stworzyć każdą kość oddzielnie dla każdego płatka a potem połączyć je hierarchią(trzecia ikonka od lewej na main toolbar) z kością poruszającą całym kwiatem.

Musisz też wiedzieć że funkcję kości może spełniać każdy obiekt nawet spline. Tak jak radzi piotrek możesz animować bezpośrednio płatki tylko przesuń im pivoty w miejsce względem którego mają się obracać czyli nasada płatka. Później takie płatki połącz hierarchią z łodygą lub kością która nią porusza jeżeli taką stworzyłaś. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności