Gość madagagdzia Napisano 28 Kwiecień 2008 Share Napisano 28 Kwiecień 2008 Witam, mam taki problem. Od niedawna pracuje w max'ie i nigdy wcześniej nic nie robiłam na kościach. Zrobiłam takiego tulipanka (nie zwracajcie uwagi na teksturki i niedociągłości w modelowaniu, ale to jeden z pierwszych moich projektów) i chciałabym, zeby było przejście do otwartego kwiatka - o takiego... Mam problem, bo nie umiem dołączyć kości do jego szkieletu, nie mam pojęcia jak w połączyć ze sobą w jednym punkcie aż 9 kości (9 kosci bo jedna ma być od poruszania- powiedzmy, a 8 przypiętych do odpowiednich płatków) i jak je odpowiednio ustawić tak, aby sie rozsuwały i zsuwały sie taki sposób jak chce... pomocy Nie znam sie jeszcze dobrze na programie, wiec prosiłabym o dokładne wyjaśnieniem najlepiej z jakimiś miniaturkami screenów. Dzięki za pomoc...... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 28 Kwiecień 2008 Share Napisano 28 Kwiecień 2008 Szczegółow nie podam, bo nie używam maxa, ale taką animację lepiej zrobić nie używając kości. Osobiście umieściłbym tzw. Pivot Point płatków w jednym punkcie (tam, gdzie chcesz mieć połączone dziewięć kości) i następnie animowałbym sobie kąt obrotu płatków). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 28 Kwiecień 2008 Share Napisano 28 Kwiecień 2008 Zrób jedną kość np wzdłuż łodygi a potem kolejną od łodygi do końca płatka. Następnie jak będziesz chciała stworzyć kolejną kość to rysuj ją klikając na tą kość łodygi wtedy ta nowa będzie wyrastała z tego samego miejsca co ta pierwsza kość dla płatka. Możesz też stworzyć każdą kość oddzielnie dla każdego płatka a potem połączyć je hierarchią(trzecia ikonka od lewej na main toolbar) z kością poruszającą całym kwiatem. Musisz też wiedzieć że funkcję kości może spełniać każdy obiekt nawet spline. Tak jak radzi piotrek możesz animować bezpośrednio płatki tylko przesuń im pivoty w miejsce względem którego mają się obracać czyli nasada płatka. Później takie płatki połącz hierarchią z łodygą lub kością która nią porusza jeżeli taką stworzyłaś. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się